چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

باز هم کشف تریاک در سه راهی چوپانان


                        باز هم کشف تریاک در سه راهی چوپانان

*- اصفهان-ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف بیش از 49کیلوگرم تریاک در سه راهی چوپانان خبر داد. 

طبیعت زیبای چوپانان -اردیبهشت 93

گیاهان کویری -طبیعت زیبای چوپانان -اردیبهشت 93


عکاس: زینت مستقیمی


رگبارهای بهاری همیشه تهدیدی برای قنات چوپانان

رگبارهای بهاری همیشه تهدیدی برای قنات چوپانان

نمی دانم خواندن خبری مثل خبر زیر چه احساسی را به شما می دهد:

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار و رعد و برق و وزش باد در کشور خبر داد.

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در روز یکشنبه برای غالب نقاط کشور به جز شمال شرق و شرق و دوشنبه در شمال غرب، ارتفاعات البرز، نواحی مرکزی، برخی مناطق جنوب و جنوب شرق در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
من از رگبارهای بهاری خصوصاً اردیبهشت و خرداد معمولاً احساس تلخی دارم 
این رگبارها بارها قنات های چوپانان و حجت آباد و آشتیان را تهدید کرده یکبار قلعه چوپانان را نابود کرده یکبار حجت آباد را خالی از سکنه کرده و چندین سال آب  قنات آنجا را کور کرده چند بار قنات چوپانان را کور کرده است  و خسارات زیادی را به مالکین و زارعین چوپانان وارد کرده است 
با اینکه با پیشرفت تکنولوژی مهار رگبارها برای صدمه نخوردن قنات امروزه کاری آسان است اما راستی چرا کسی به فکر ایمن سازی قناتهای منطقه ما نیست ؟
خرده مالکی و عدم مسئولیت در بین مالکان و زارعان و شورای روستا همه می تواند جواب سوال فوق باشد 
راستی هیچ کاری نمی توانیم بکنیم ؟
من فقط دعا می کنم : خداوند برچوپانان ما باران رحمتت را بباران و خودت قنات های مارا حفاظت بفرما

به مناسبت سالروز وفات استاد حبیب یغمایی

به مناسبت سالروز وفات استاد حبیب یغمایی


نقل از:http://khoor2news.com

حبیب یغمایی در سال 1280 خورشیدی در شهرک خور، مرکز ناحیه جندق و بیابانک زاده شد. پدرش حاج میرزا اسدالله منتخب‌السادات خوری بود و از طرف مادر تبار او به یغمای جندقی می‌پیوست. از کودکی طبع موزون او بر همگان آشکار شد و برخی خواسته‌های خود را به زبان شعر بیان می‌کرد. دوستان و معاشران منتخب‌السادات به رغم زندگی در روستایی خرد و کم‌جمعیت همه اهل فضل و ادیب و شاعر بودند.

حبیب در سال 1295 عازم دامغان شد تا در مدارس آنجا به تحصیل بپردازد و در آنجا نخست در مدرسه ناظمیه به تحصیل مشغول شد. در سال 1300 حبیب یغمایی از دامغان رهسپار تهران شد. نخست در مدرسه آلیانس به تحصیل پرداخت. سپس در دارالمعلمین مرکزی به ادامه تحصیل در رشته ادبی مشغول شد. در آنجا از محضر استادان نامی آن روزگار چون ابوالحسن فروغی و عباس اقبال بهره برد، و عباس اقبال بود که او را به کار نویسندگی و تحقیقات ادبی رهنمون شد. در همین دوره با مجتبی مینوی که او نیز در دارالمعلمین تحصیل می‌کرد آشنایی یافت. مینوی سال‌ها بعد به اروپا رفت و زمانی که حبیب یغمایی مجله یغما را به راه انداخت از همان ابتدا به همکاری با مجله یغما پرداخت و در سال‌های نخست در هر شماره مقاله‌ای علمی از مجتبی مینوی درج شده است.

پس از پایان تحصیل در دارالمعلمین و مدرسه عالی حقوق، یغمایی ابتدا مدت کوتاهی به‌عنوان رئیس اداره آمار به خور رفت، و سپس به استخدام وزارت معارف درآمد و به‌عنوان رئیس معارف سمنان به آن شهر انتقال یافت. خور بیابانک در آن زمان تابع سمنان بود و حبیب یغمایی اولین مدرسه را در زادگاه خود تأسیس کرد. در سال 1309 به تهران انتقال یافت و دبیری چند مدرسه از جمله دارالفنون و عضویت اداره انطباعات به عهده او گذارده شد. وزیر معارف وقت یحیی خان اعتمادالدوله قراگزلو برای تألیف کتاب‌های درسی، یغمایی را به کار گماشت و بدین سبب برخی اشعار ساده‌اش از جمله شعر «زاغ و روباه» در کتب درسی فارسی ابتدایی راه یافت و باعث شهرت او بین دانش‌آموزان شد.

در سال 1312 همکاری مستمر او با محمدعلی فروغی آغاز شد که تا پایان عمر فروغی در 1321 ادامه یافت. در این دوران کلیات سعدی به تصحیح فروغی با همکاری یغمایی انتشار یافت. همزمان یغمایی گرشاسب‌نامه اسدی طوسی را ویرایش و چاپ کرد و کتابی محققانه به نام سعدی‌نامه گردآوری کرد و جزو انتشارات مجله آموزش‌و‌پرورش به چاپ رساند. یغمایی کار در زمینه تصحیح متون را طی دهه‌های بعد نیز پی گرفت و موفق به تصحیح ترجمه تفسیر طبری در 7 جلد بین سال‌های 1339 تا 1344 شد. آخرین اثر او تصحیح غزلیات سعدی در سال 1361 انتشار یافت.

حبیب یغمایی در سال 1327 رئیس فرهنگ کرمان شد و سه ماه در آن سمت بود. در همان سال مجله یغما را تأسیس کرد. او چند سال هم در مدارس عالی از جمله دانشسرای عالی تدریس کرد و درس‌هایی چون بدیع، قافیه و صناعات ادبی را سالها تدریس کرده بود و رساله‌ای به منظور تدریس قافیه تألیف کرد که چند بار تجدید چاپ شد. در سال 1331 در زمان وزارت فرهنگ دکتر مهدی آذر، یغمایی رئیس اداره انطباعات شد. به پیشنهاد او نام اداره به اداره نگارش تغییر یافت. در هنگام تصدی این مقام با تعدادی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و ادبی آشنا شد. نیما یوشیج زمانی کارمند اداره او بود.در سال 1356 دانشگاه تهران طی مراسمی به چند تن از دانشمندان کشور چون حبیب یغمایی و دکتر رعدی آذرخشی دکترای افتخاری در رشته ادبیات اعطا کرد.

حبیب یغمایی در 24 اردیبهشت 1363 در تهران درگذشت. پیکر او به خور و بیابانک منتقل شد و در آرامگاه احداثی وی به خاک سپرده شد.

شعری به انارکی :از استاد ابراهیمی


زِندیگی-----------------------نارُسّینه ،1377

شعری به انارکی :از استاد ابراهیمی

پَردَه از پیشی چَش وه یَک وِر شی
هر چی بی ثبت و ضبطی دفتر شی
اعتیباری گُو در وییشتَه بی یُو 
جوری گرتا گو از میو بر شی
زندیگی آفتاوی داغی بی
گو نه بالا یُومه گو تگتر شی
رویی یک ذره دیر تر برُمه
شوی یک نرمه چو زیتر در شی
جویی باریک و لا گیرفته یی عمر
نرمو نرمو وه کرتی آخر شی
تر نگرتایه بیخی هیچ دیرخت 
واج اکیرن گو کرتی دُن سر شی

حادثه رانندگی با یک کشته و چهار مجروح در محور انارک- چوپانان

حادثه رانندگی با یک کشته و چهار مجروح در محور انارک- چوپانان

نایین،اصفهان-ایرنا- برخورد دو وسیله نقلیه در جاده انارک -چوپانان در شرق استان اصفهان، روز پنجشنبه چهار مجروح و یک کشته بر جا گذاشت.

فرمانده انتظامی نایین به خبرنگار ایرنا گفت: در این حادثه که در 15 کیلومتری انارک رخ داد یک وانت با سواری پراید برخورد کرد. 

سرهنگˈ رجبعلی مختاریˈ افزود: کارشناسان علت حادثه را خستگی و خواب آلودگی راننده وانت اعلام کردند.

وی گفت: چهار مجروح حادثه بلافاصله از سوی ماموران امدادی به بیمارستان نایین انتقال یافتند.

دو نفر از مجروحین این حادثه پس از اقدامات اولیه به علت شدت جراحات وارده به اصفهان منتقل شدند.

نایین در شرق اصفهان قرار دارد.

فرماندار نایین خواستار ایجاد ایستگاه ثابت بازرسی پلیس در محور چوپانان شد

فرماندار نایین: مبارزه با قاچاق یکی از راه های عملیاتی کردن شعار سال است

نایین،اصفهان-ایرنا- فرماندار نایین گفت: یکی از راه های بسیار مهم برای عملیاتی کردن شعار امسال، جلوگیری از کالای قاچاق است.

به گزارش ایرنا،سهراب مظفر نجفی عصر چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا، در فرمانداری نایین اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، یکی از راه های شکوفایی اقتصادی، حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی است که در این راه مبارزه با کالای قاچاق یکی از راهکارهای رشد تولید داخلی است.

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم ملی در پرتو همکاری مسوولان و مردم است که با توجه به مسائل اقتصادی و معیشی مردم و همچنین وجود تحریم ها باید با تلاش و جدیت بیشتری در این زمینه حرکت کرد.

فرماندار نایین همچنین به فرهنگ سازی استفاده از کالای داخلی اشاره کرد و گفت: خرید کالای تولید داخل موجب شکوفا شدن اقتصاد و افزایش تولید و اشتغال و در پی آن کاهش نرخ بیکاری در کشور خواهد شد.

وی افزود: ورود کالای قاچاق اقتصاد کشور را دچار مشکل می کند و باید با برخورد با آن در راه نجات اقتصاد کشور گام برداشت.

نجفی تصریح کرد: در شهرستان نایین نیز مبارزه با قاچاق کالا یکی از برنامه هایی است که در راستای حمایت از تولید داخلی و کمک به اقتصاد کشور، به صورت جدی و ویژه پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان نایین، گلوگاه شهید شرافت یکی از ایستگاه های مهم کشف کالای قاچاق و مواد مخدر در کشور است که با توجه به اهمیت آن، عنایت بیشتر مسئولان به این گلوگاه احساس می شود.

نجفی تأکید کرد: نباید تجهیزات این گلوگاه همان تجهیزات 10سال پیش باشد چرا که همانطور که تبهکاران و مجرمان با استفاده از بالاترین تکنولوژی های روز دنیا دست به اقدامات خلافکارانه خود می زنند ما نیز باید آمادگی کامل برای مقابله با آنان را با تجهیزات کامل داشته باشیم.

فرماندار نایین در این جلسه همچنین اتخاذ تدابیری در رابطه با کنترل محور خروجی استان اصفهان و شهرستان به سمت استان یزد و نیز ایجاد ایستگاه ثابت بازرسی پلیس در محور چوپانان را خواستارشد.

خاطرات جلال فاطمی انارکی18


خاطره ها : لطفا با تامل بخوانید
عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس --- که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن
ایا ضروری است ؟ . بله ضروری است ! .
قبلا در یکی از نوشته هایم به عبارت - ایا ضروری است ؟ با پاسخ - بلی ضروری است به معنای به جدیت تصمیم گرفتن اشاره کرده ام .تنها چیزی جدی است که ضروری باشد . تنها چیزی دارای ارزش است که وزین باشد . 
این اعتقاد از موسیقی بتهوون سرچشمه گرفته است .اخرین قطعه پایانی کوارتت بتهوون بر روی این دو درون مایه ساخته شده است .1- ضروری است ؟ 2- بلی ضروری است . به معنای به جدیت تصمیم گرفتن. جریان از این قرار است : مردی به نام دمبشر , 50 فورن ( واحد اصلی پول مجارستان ) به بتهوون بدهکار بود . وقتی اهنگساز همیشه بی پول برای گرفتن طلب خود به او مراجعه کرد , اقای دمبشر اهی کشید , ایا ضروری است ؟ بتهوون هم بدون رو در بایستی و با خنده پاسخ داد : ضروری است و فورا این کلمه ها را در دفتر یادداشت خود نوشته و روی این درون مایه واقعی یک قطعه موسیقی با چهار صدا می سازد . سه صدا می خواند ضروری است , ضروری است , اری , اری , اری , چهارمین صدا می گوید : پولت را در ار .یک سال بعد همان درون مایه هسته مرکزی چهارمین قطعه پایانی کوارتت اوپوس 135را بوجود اورد .بتهوون دیگر ابدا به پول اقای دمبشر فکر نمیکرد . به نظرش کلمه های ضروری حالت و اهنگی بیش از پیش با جلال و پر شکوه داشت گوئی انها را سرنوشت به وجود اورده است . ضروری است دیگر یک لطیفه نبود بلکه معنای به جدیت تصمیم گرفتن را میداد .بتهوون یک نکته طنز الود را به صورت یک کوارتت جدی در اورده بود .اروپائی های امروز در موقع تصمیم گیری قطعی و لازم الاجرا چنین اهنگی را زیر لب زمزمه می کنند .سنگینی بار هستی ما منوط به اجرای تصمیمات ماست .
زندگی همگی ما بستگی به رویدادها و اتفاقاتی دارد که در وقوع انها دخالتی نداشته ایم مسیر اتفاقات زندگی مان را - ضروری است - که نتیجه تصمیمات ماست تغییر میدهد . گریزی از اتفاقات نیست . متولد شدنم در تهران , عزیمتم همراه خانواده به سیرجان در اختیار خودم نبوده و به جهت ماهیت شغلی پدر معدنکارم بوده است .
اشنائی و دوستی ام با فاطمه که شروع این اشنائی همراه با دلخوری و عصبانیت ایشان از من بوده است در اختیار خودم نبوده است . سعیدی سیرجانی درس انشا, را به فاطمه واگذار کرد . اولین موضوع انشائی که فاطمه برای ما دانش اموزان انتخاب کرد و هر کداممان تکلیف خود را انجام دادیم , با تشر و ترش روئی مدعی شد که انشایم را کس دیگری برایم نوشته است : چرا دروغ می گوئی که خودت نوشته ای ؟ از حالا اگر ب دروغ گفتن عادت کنی روزگار تلخی در انتظارت خواهد بود .
- باور کنید خودم نوشته ام و از کس دیگری کمک نگرفته ام . 
- اصرار کردنت به دروغ گفتن , عصبانی ام می کند . 
هفته بعد در درس انشا, نیم ساعت اخر وقت کلاس را به موضوع اختصاص داد تا در باره اش انشایمان را بنویسیم با تمرکز و دقت و خط خوش انچه را که در توانم بود نوشتم و به عنوان اولین دانش اموز به دست فاطمه دادم .در حالیکه مطالبم را می خواند , سرش را تکان میداد و متاثر بود . پایان کلاس و پس از خروج شاگردان کلاس مرا نگهداشت و با حالتی بسیار ناراحت گفت : مرا ببخش که در باره ات اشتباه میکردم . در پایان گفته هایش مرا به خانه اش دعوت کرد تا برخی کتابهایش که برایم مفید بود در اختیارم قرار دهد .مراجعاتم به خانه فاطمه به تقاضای خودش بود و البته علاقمندی دو طرفه ای نیز بتدریج در بین مان بوجود امد .هرچه بیشتر به فاطمه نزدیک میشدم به میزان عصبانیت سعیدی سیرجانی از من افزوده میشد . تضور میکرد که من مانع دوستی او و فاطمه هستم در حالیکه چنین نبودو دلایل مختلفی داشت . فاطمه طبیعت سیرجانی را مرد سالاری میدانست و معتقد بود همان گونه که او حق انتخاب دارد من نیز از چنین حقی بهره مندم . سیرجانی نمی توانست قبول کند که خودش و خانواده اش به خواستگاری فاطمه با هدایا رفته اند و او صریحا جواب رد داده و هدایا را باز گردانده است .
دختره دهاتی کارش به جائی رسیده که به من جواب رد بدهد ؟
بیش از یک ماهی از ورودم به دفتر یغما نمی گذشت . با کمک هوشنگ کارها را راست و ریس و روتین کرده بودیم و حبیب رضایت کامل از ما داشت . از هوشنگ خواستم تا جریان من و فاطمه را با جزئیات ان برای حبیب تشریح کند و حتی از دو نفر شاهد ماجرا که باستانی پاریزی و سعیدی سیرجانی بودند نیز پرس و جو کند .هوشنگ به شدت مخالف این پیشنهاد بود. اعتقاد داشت که اثر منفی نسبت به تو بر روی حبیب خواهد گذاشت و به صلاح نیست . بالاخره هوشنگ را قانع کردم تا ماجرا را برای حبیب باز گو کند .

مراسم تودیع ومعارفه دهیار چوپانان


امروز  طی مراسمی که با حضور اعضای محترم شورای اسلامی  وبخشدار محترم انارک واقشار مختلف مردم چوپانان،خانواده های معظم شهداء وسازمانهای چوپانان در سالن اجتماعات دهیاری تشکیل شد ازخدمات ارزنده آقای  ماشااله نجفیان در طول این چند سال تقدیر وتشکر بعمل آمد وآقای محمود مختار بعنوان دهیار جدید چوپانان معرفی ورسما از امروز کار خود را آغاز نمود.
برای دهیار جدید آرزوی موفقیت وسلامتی داریم وامیدواریم که  با تلاشهای وپیگیریهای خود وبا همکاری شورای روستا  عمران وآبادانی را در اولویت قرار دهند.

دهیاری5 - سایت شجره نامه‌ی ما

قیمت جو در تاریخ ۱۵-۰۲-۹۳ روز دوشنبه


قیمت جو در تاریخ ۱۵-۰۲-۹۳ روز دوشنبه


نقل از:http://www.itpnews.com/ghymtha/show_detail-1000.aspx


بخش اعلام قیمت موسسه I.T.P هر روز از ساعت 30 : 9 صبح تا ساعت 14 اقدام به جمع آوری و اعلام قیمت ها می نماید

منابع و  محصولاتی که قیمتی در این روز ندارند نام آنها در جدول ذکر نمی گردد.
قیمتها به صورت نقدی می باشد .
قیمت ها به صورت ریال می باشد

تاریخحداقلحداکثرمیانگین
۹۳-۰۲-۱۵8650100009307
۹۳-۰۲-۱۴8650100009307
۹۳-۰۲-۱۳8700100009400
۹۳-۰۲-۱۰8700100009434
۹۳-۰۲-۰۹8700100009417
۹۳-۰۲-۰۸8700102009565
۹۳-۰۲-۰۷8700102009586