چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

دیججججیتالم کجا بوووووود؟


دیججججیتالم کجا بوووووود؟
کانال تلگرامی سلام چوپانان نوشت

دوسالی میشه که شهرستان خور مجهز به آنتن دیجیتال شده و مردم محروم کویری از حداقل خدمات و امکاناتی که یه حکومت باید در اختیار مردمش بذاره بهره مند شدند

همون زمان پیگیر دیجیتال چوپانان شدیم و قولی از مسئولین روستا گرفتیم مبنی براینکه خرداد و نهایتا تیرماه ۹۴ چوپانان هم دیجیتالی میشود

شهرستان خور دیجیتالی شد
جندق متعاقبا دیجیتالی شد
فرخی دیجیتالی شد
چاهملک دیجیتالی شد
و حالا مهرجون هم داره دیجیتالی میشه

روستاها و شهرهای خور یکی یکی دیجیتالی میشن
ولی چوپانان با اینکه جزئی از شهرستان نایینه و بالطبع انتظار پیشرفت بیشتری ازش میرفت همچنان اندر خم شبکه ۴ و استانیه.

اگه اقدامی صورت گرفته مسئولینمون اطلاعرسانی کنند تا لااقل با کورسوی امیدش دلهامونو روشن نگه داریم

توزیع سم فنیتراتیون بین کشاورزان چوپانان

توزیع سم فنیتراتیون بین کشاورزان چوپانان

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نائین، توزیع سم فنیتراتیون بین کشاورزان چوپانان

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نائین،در تاریخ 16/2/95 با توجه به بازدید های به عمل آمده از مزارع گندم چوپانان و مشاهده پوره سن،میزان 24 لیتر سم فنیتراتیون بین کشاورزان این مناطق جهت 24 هکتار از اراضی گندم توزیع گردید.

 

استفاده از این خبر بدون ذکر منبع ممنوع است

    

بارون بارون بارونه هی

بارون بارون بارونه هی

هوای حاضر            ساعت: ۰۸:۳۲
پیش بینی ۳ روز آینده




 
۲۲° c
صاف

جهت باد: -
  هوای حاضر | جمعه ۲۴ اردیبهشت
سرعت باد: آرام

نم نسبی:  % ۳۰

دید افقی:  بیش از ۱۰ کیلومتر

بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۵ میلیمتر

بیشینه دما در 24 ساعت گذشته:  ۳۰° c

کمینه دما در 24 ساعت گذشته:  ۱۷° c
آخرین بروز رسانی: ۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ۰۸:۳۰
هوای حاضر            ساعت: ۰۸:۳۲
پیش بینی ۳ روز آینده
24 ساعت اول
افزایش ابر دربعدازظهر وزش بادشدید و رگبارورعدوبرق
۱۷° c 
 ۳۱° c
24 ساعت دوم
ابری و وزش باد و بارش پراکنده
۱۸° c 
 ۳۲° c
24 ساعت سوم
نیمه ابری و وزش باد واحتمال بارش پراکنده
۱۹° c 
 ۳۳° c
آخرین بروز رسانی: ۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ۰۴:۳۰

بارندگی 4.4 میلیمتری در چوپانان

بارندگی 4.4 میلیمتری در چوپانان

هوای حاضر            ساعت: ۰۹:۱۰
پیش بینی ۳ روز آینده
۲۰° c
صاف

جهت باد: جنوب شرقی
  هوای حاضر | پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت
سرعت باد: ۲ متر بر ثانیه, ۷ کیلومتر بر ساعت

نم نسبی:  % ۶۰

دید افقی:  بیش از ۱۰ کیلومتر

بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۴.۴ میلیمتر

بیشینه دما در 24 ساعت گذشته:  ۳۰° c

کمینه دما در 24 ساعت گذشته:  ۱۵° c
آخرین بروز رسانی: ۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ۰۸:۳۰

قتل یک نفر طی درگیری خونین در نایین

خبر در حال تکمیل ....

طی این درگیری خونین یک نفر به قتل رسیده و یک نفر به شدت مجروح شد.

به گزارش پایگاه خبری نایین نا، عصر چهارشنبه این درگیری به وقوع پیوست، طی این درگیری خونین یک نفر به قتل رسیده و یک نفر به شدت مجروح شد.

براساس گفته یک منبع آگاه، پلیس ۱۱۰ با تماسی تلفنی عازم خرابه های کلوت محمدیه نایین شده و در آن با پیکر خونین دو جوان مواجه شده است.

یکی از این افراد جوانی ۲۵ساله به نام “مهدی . س” بوده که متاسفانه براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و دیگری جوانی ۲۹ساله به نام “میم . خ” که وی نیز به دلیل شدت جراحات به اصفهان اعزام شده است.

ظاهرا درگیری، با سلاح سرد و ضربات چاقو انجام شده است.

براساس شواهد و گفته خانواده مضروب درگیری به علت قاچاق افاغنه بوده است.

کشف یک جسد ویک حادثه دیده در اطراف نائین


کشف یک جسد ویک حادثه دیده در اطراف نائین

نائین،اصفهان-ایرنا- رئیس اورژانس نائین از کشف یک جسد ویک حادثه دیده ضربه مغزی درکیلومتر 25 جاده انارک خبرداد.

به گزارش ایرنا،رضا عباسی شامگاه چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 19و 9 دقیقه به سامانه 115اطلاع دادند که یک جسد ویک نفر حادثه دیده که ضربه مغزی شده در کیلومتر 25کلوت اطراف نائین در جاده انارک دیده شده است.
وی افزود : در پی دریافت این گزارش ماموران اورژانس با یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.
عباسی افزود: مامورین اورژانس جوان حدود 27 ساله ای را که دچار حادثه شده بود با آمبولانس به مرکز درمانی نائین وسپس به اصفهان اعزام کردند.
وی افزود: همچنین جسد جوان حدود 25ساله ای راکه در محل وجود داشت با آمبولانس شهرداری به سرد خانه شهرداری منتقل شد.
وی افزود: علت حادثه تحت بررسی است.
شهرستان نایین در140کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

آغاز طرح های کاهش اثرات خشکسالی در عرصه های زیست محیطی نایین


اصفهان؛
با توجه به استمرار خشکسالی، اقدامات همه جانبه برای کاهش اثرات بحران خشکسالی و محافظت از عرصه های زیست محیطی در شهرستان نائین آغاز شد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس اداره حفاظت محیط زیست نایین اظهار داشت: محافظت همه جانبه از عرصه های زیست محیطی بطور مستمر در سال جاری ادامه دارد و پناهگاه حیات وحش عباس آباد، منطقه شکار ممنوع کوه بزرگی و منطقه هیزم چاه در گستره ای به وسعت 750هزار  را دربرمی گیرد.
حسین اکبری برنامه های پیش بینی شده اداره محیط زیست نایین در این زمینه را شامل لایروبی و مرمت 65 دهنه چشمه سار، حفر کانال و لوله گذاری، ساخت 15 آبشخور، آبرسانی سیار به 10 مخزن، تامین اعتبار و خرید تانکر مناسب با شرایط صعب العبور مناطق، تامین اعتبار برای برق دار کردن چاه مدیریت بحران چوپانان، خرید و توزیع علوفه، گود برداری، نصب، لوله گذاری و راه اندازی دو مخزن آبی جدید اعلام کرد.
وی افزود: بخشی از این طرح ها آغاز شده است و مابقی پس از تامین اعتبار در طول سال اجرایی خواهد شد.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین دارای 320 هزار هکتار وسعت است و تاکنون 43 گونه مختلف پستاندار، 32 گونه خزنده، 86 نوع پرنده بومی و 175 گونه پرنده مهاجر و فصلی در این منطقه شناسایی شده است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی چوپانان آباد اینجا را  کلیک کنید.

ادرس ما    choopanan_abad@                                          

راهی در برنامه چراغ رادیو اصفهان


راهی در برنامه چراغ رادیو اصفهان
مهمان این هفته‌ی چراغ:
محمد مستقیمی - راهی
جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت 16:00

چراغ رادیو اصفهان روشن شد

صدای مرکز اصفهان برنامه‌ای را با نام "چراغ " با موضوع معرفی شخصیت‌ها و فرهیختگان برجسته‌ی استان پخش می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه‌ی ملی، در هر برنامه از "چراغ " یکی از شخصیت‌ها و فرهیختگان استان در تخصص‌های مختلف به شنوندگان معرفی می‌شود و اطلاعاتی همچون بیو گرافی کلی از زندگی خصوصی فرد، خاطرات زیبا و شنیدنی، تجربه‌ها و اتفاقات آموزنده‌ی کاری آن شخصیت را به مخاطب ارائه می‌کند.

گفتنی است افراد دعوت شده به این برنامه از طریق مکاتبه با دانشگاه‌ها و مراکز معتبر هنری به مخاطبان معرفی می‌شوند.

"چراغ " به تهیه کنندگی روح‌الله کازرونی، اجرای مهدی باتقوا و صدابرداری مهرداد پارسا در مرکز اصفهان تولید و و جمعه‌ها ساعت 00 : 16 پخش می‌شود

بازدیداز شرکت تعاونی زنان کارآفرین چوپانان


بازدید خانم مهندس مهرداد کارشناس مسئول امور زنان از مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از شرکت تعاونی زنان کارآفرین چوپانان


   به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نائین، بازدید خانم مهندس مهرداد کارشناس مسئول امور زنان از مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از شرکت تعاونی زنان کارآفرین چوپانان

 

بازدید خانم مهندس مهرداد کارشناس مسئول امور زنان از مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از شرکت تعاونی زنان کارآفرین چوپانان

          به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نائین،در روز چهارشنبه مورخ 15/2/95 خانم مهندس مهرداد کارشناس مسئول امور زنان از مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به اتفاق آقای مهندس مصطفوی رئیس اداره ترویج شهرستان نائین از تعاونی زنان کارآفرینی چوپانان بازدید نمودند.هدف از این بازدید بررسی وضعیت شرکت تعاونی زنان کارآفرین چوپانان بوده است.

 

استفاده از این خبر بدون ذکر منبع ممنوع است

نارسینه؛ آبادی‌ بدون همسایه

نارسینه؛ آبادی‌ بدون همسایه

» سرویس: استان ها - اصفهان
1462030817863_Anarak_City.JPG

تابستان شب‌هایی فراموش نشدنی دارد، بسیار خنک است و مسافران مشهد برنامه‌ریزی می‌کنند که شب را بتوانند در این آبادی بیتوته و از نسیم خنک کویر استفاده کنند.

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، انارک آبادی بدون همسایه‌ای است که از شرق به چوپانان در 90 کیلومتری‌اش و از غرب به نایین در 75 کیلومتری‌اش می‌رسد و به دو قسمت تبدیل شده؛ قسمتی از آن سنتی است با بادگیرها، دیوارهای کاه‌گلی و کوچه‌هایی که پیچ و خم دارد و کج و معوج می شود، اما هیچ گاه به بن بست نمی‌رسد.

نویسنده کتاب فرهنگ کویر در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، با بیان اینکه سابقه انارک به زمان شاه عباس صفوی برمی‌گردد، گفت: قبل از پیدایش انارک یکی دو روستا مثل "اشین" و "معلا" اباد بوده است و معدن نخلک با 2100 سال سابقه در آن فعال بوده است. در زمان همین معدن، چشمه آبی در انارک بود که اتاقک‌هایی در اطراف آن ساخته بودند و آبادانی انارک به آن زمان برمی‌گردد.

محمد علی ابراهیمی با بیان اینکه اطراف انارک از زمان محمد شاه قاجار حصاری کشیده شد، ادامه داد: اطراف این آبادی چند تپه صخره‌ای وجود دارد و برای اینکه از دستبرد راهزنان ایمن باشد روی هر تپه برج نگهبانی ساخته شد که در نهایت چهار برج نگهبانی و یک حصار دورتا دور شهر انارک را از دستبرد راهزنان که به صورت مرتب حمله می‌کردند حفظ می‌کرد.

وی با اشاره به نام انارک که از انار میوه بهشتی گرفته شده است، افزود: انتخاب نام روستاها در زمان گذشته به محصولات آن روستا و آبادی برمی‌گشته، مانند انجیرک، توتک، نخلک و ... دراین روستا نیز چشمه آبی بوده و در کنار این چشمه درختان انارکی سبز شده که اسم انارک نیز از این درخت گرفته شده است.

ابراهیمی ادامه داد: البته نام قدیمی این شهر "نارسینه" به معنای انارستان است که مردم این آبادی در گویش زرتشتی دو واژه پیر نارکی و نارسونه را دارند، گویش انارکی‌ها از نواحی مرکزی ایران است و این زبان در حقیقت قرابتی با گویش زرتشتیان دارد.

نویسنده کتاب انارک با اشاره به قسمت دیگر این آبادی به خبرنگار ایسنا، گفت: قسمت دیگر آن بعد از انقلاب ساخته شد و به آن شهرک می‌گویند این قسمت با کوچه‌هایی شطرنجی است که هیچ‌گونه مصالح سنتی مانند خشت و گل در آن به کار نرفته و بادگیر ندارد و از شن و ماسه، ایزوگام، میلگرد و آجر است در حالی که در بافت سنتی این مواد وجود ندارد.

وی با اشاره به آب آشامیدنی این آبادی، خاطرنشان کرد: در گذشته چشمه‌ای بود که بعدها به دلیل اینکه از این آب در سیستم لوله کشی شهر استفاده شد باغات آبادی با کمبود آب مواجه شد و مشکل بسیار بزرگی برای آبادی به وجود آورد و به تدریج چشم انداز زیبای آن از بین رفت.

ابراهیمی با بیان اینکه جمعیت بومی انارک به دلیل مهاجرت‌های پی در پی بسیار اندک شده است، افزود: 60 سال پیش حدود 46 معدن در انارک مورد بهره‌برداری قرار گرفت که محصول این معادن سرب، مس، پنبه نسوز، آهن و.. بود، اما در حال حاضر تنها معدن نخلک فعال است.

وی ادامه داد: یک معدن طلا نیز بود که به آن معدن خونی می‌گفتند و از سال 1312 تحت نظر یک مهندس آلمانی به نام دکتر شرانس استخراج شد و قرار بود دستگاهی که بتواند عیار را مشخص کند از آلمان برسد. چند سالی کار کرد و سپس این معدن نیز مانند معادن دیگر تعطیل شد البته ناگفته نماند به جز معدن سیاکو بقیه معادن دولتی بوده است.

وی افزود: معدن نخلک پنج چاه دارد و عمیق‌ترین آن متجاوز از 250 متر به زیر زمین می‌رسد که کارگران با آسانسور در آن کار می‌کنند.

شاعر "ای نارسینه" با اشاره به تابستان‌های انارک و اینکه گرمای هوای این آبادی از 37.5 تجاوز نکرده است، تصریح کرد: جمعیت انارک از سرشماری‌های سال 1335 تا به امروز بین 2500 تا 1750 شناور نفر بوده است.

وی با بیان اینکه مردم این آبادی در رفاه زندگی می‌کردند و اکثر آنها شتردار بودند و 60 هزار شتر مالیات بده به دولت در انارک وجود داشت، ادامه داد: حدود 115 سال پیش به دلیل حمله نایب حسین کاشی به انارک، مردم از این آبادی مهاجرت و عده‌ای نیز بعد از تعطیلی معادن مهاجرت کردند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مردم این آبادی فرهنگ بسیار بالایی داشته‌اند بطوریکه فرد بی‌سواد در آبادی نبوده است، افزود: امروزه به دلیل نبود برخی امکانات آموزشی، مدارس این آبادی تعطیل شده است، زمانی سه رشته تحصیلی ادبی، ریاضی و طبیعی در انارک بود، اما امروزه این رشته‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی انارک 700 دانش آموز داشت که امروزه به زحمت به 50 نفر می‌رسد و این جای نگرانی دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه انارک کشاورزی قابل اهمیتی ندارد، اضافه کرد: البته 46 مزرعه وجود داشته که بیشتر این مزارع بایر شدند و اکنون تنها دو سه مزرعه سرسبز وجود دارد.

وی که نخستین موزه مردم شناسی را تاسیس کرد، افزود: در حالی که بسیاری از شهرهای استان هنوز هم فاقد موزه هستند، اما در انارک به دلیل قابلیت‌هایی که دارد این موزه را تاسیس کردیم.

عضو انجمن موزه‌داران استان اصفهان گفت: این آبادی فرهنگسرا دارد و مردم ساختمان مجللی به نام بهزیستی ایجاد کردند، اینها برای آبادی کوچکی مانند انارک باعث شگفتی است، اما گردشگری آن ضعیف است و در تلاش هستیم تا بتوانیم در این زمینه نقایص را برطرف کنیم.