چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

بخشدار جدید انارک معرفی شد

 با حضور محسن فیروزی فرماندار شهرستان نایین، رئیس اداره اطلاعات این شهرستان، ائمه جماعت شهر انارک و روستای چوپانان، شهردار انارک، اعضای شورای اسلامی شهر انارک دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای چوپانان و تعدادی از مسئولین و اهالی این شهر و کارشناسان فرمانداری نایین، محمد علی پیله ور به عنوان بخشدار انارک معرفی و از خدمات و زحمات محمد سلمان تقدیر گردید.

فرماندار شهرستان نایین در آیین تکریم و معارفه بخشدار انارک عنوان نمود: ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام ، انتصاب و معارفه آقای پیله‌ور که در چنین روزی برگزار می گردد را به فال نیک گرفته و امیدواریم ایشان به تأسی از امام حسن مجتبی علیه السلام و ائمه اطهار خدمتگزار خوبی برای مردم انارک باشد.

 وی اظهار داشت: ما در دورانی مسئولیت را پذیرفته‌ایم که افتخارمان این است با روحیه جهادی و انقلابی به مردم خدمت کنیم و در دولت سید محرومان، سید انقلابی و دلسوز حضرت آیت الله رئیسی سکان امور را به دست گرفته‌ایم  که انشاا… خداوند کلیه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در خدمت رسانی به مردم توفیق عنایت فرماید .

فرماندار شهرستان نایین خاطرنشان کرد: خدمت در کویر خدمت بزرگی است چرا که هر چراغی که در کویر روشن بماند خدمت به امنیت کشور می باشد همچنین خدمت در بخش انارک به عنوان قسمتی از مسیر طریق الرضا که میزبان زائرین امام رضا علیه السلام نیز می باشد خدمتی مضاعف محسوب می شود .

وی ادامه داد:بخش انارک دارای ویژگی های خاصی می باشد از جمله یکی از مهمترین ویژگی های این بخش وجود روستای بسیار زیبا و خشتی چوپانان که به عنوان منظم ترین روستای خشتی جهان شناخته می‌شود که این وظیفه بخشدار است که به صورت ویژه به امور این روستا رسیدگی نماید . وحدت و یکپارچگی مردم انارک و نقش پررنگ خیرین محترم در این بخش مثال‌زدنی است. این بخش به موزه معدنی ایران معروف است و باید با استفاده از این ویژگی ها و ظرفیت ها علاوه بر ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت ضمن ارتقاء امنیت کویر در راستای توسعه گردشگری با کمک انارکی های محترم گام برداریم. در حال حاضر صنعت توریسم یکی از پردرآمدترین و پاک‌ترین صنعت ها است که با وجود ظرفیت هایی که در بخش انارک وجود دارد باید نسبت به معرفی این بخش و پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری و تاریخی آن بتوانیم در رونق این صنعت بیش از پیش کوشش نماییم.

 فیروزی در پایان گفت: چند توصیه به بخشدار محترم دارم ، ارتباط با نماینده محترم و مسئولین شهرستان و استان برای پیگیری مشکلات بخش ، ارتباط با مردم، متنفذین و خیرین بخش انارک ،تسهیل در امور مردم و پیگیری تسهیل در صدور مجوزهای مورد نیاز در ابعاد مختلف برای توسعه این بخش.

 شایان ذکر است محمد علی پیله ور بخشدار جدید انارک نیز در قسمتی از این جلسه عنوان نمود :اینجانب حدود ۶ سال سابقه فعالیت در بخشداری انارک را در کارنامه دارم و همچنین با توجه به سابقه فعالیت ۱۳ ساله در اداره فنی و امور عمرانی فرمانداری از ظرفیت ها و پتانسیل ها و مشکلات این بخش شناخت کافی دارم و امیدوارم بتوانم با همراهی و همدلی مردم و مسئولین در دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی گام های مثبت و خوبی در راستای توسعه و تحول این بخش بردارم .همچنین محمد سلمان بخشدار سابق بخش انارک نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین شهرستان و مردم بخش انارک برای آقای پیله‌ور آرزوی توفیق نمود.

اولین بارش ۱۴۰۱

آمار بارش‌های قابل اندازه گیری ثبت شده در ایستگاه‌های شهرستان نایین طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷:٣۰ صبح شنبه مورخ ۱۴۰١/١/٢٧ (واحد اندازه گیری: میلیمتر)
سپرو: ۹
نیستانک: ۷
خاروان: ۶/۵
مظفرآباد: ۶
بلان: ۵/۵
اله‌آباد: ۵
سبرز: ۴/۵
ورپشت: ۴/١
چاه‌گربه: ٣/۵
هماباد: ۳/٢
نخلک: ۳
انارک: ۲/۵
کدنوئیه: ۲
نایین: ١/٧
هندچوئیه: ١/١
چوپانان: ۰/٩
بیشترین سرعت باد ثبت شده در ایستگاه هواشناسی شهر نایین در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/١/٢۶ به‌میزان ۲۶ متر بر ثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت بوده است که در ساعت ۲۱:١۰ ثبت شده است.
#اداره_هواشناسی_نایین

مادر شهید «غلامرضا مرتضوی» به رحمت ایزدی پیوست


  


     

به گزارش ایثار اصفهان، کربلایی ماهرخ کلانتری  مادر شهید «غلامرضا مرتضوی» بر اثر بیماری و کهولت سن به فرزند شهیدش پیوست و پیکر آن مرحومه در جوار گلزار مطهر شهدای روستای چوپانان از توابع شهرستان نایین به خاک سپرده شد.

شهید «غلامرضا مرتضوی» 23 فروردین ماه 1339 در روستای چوپانان چشم به‌جهان گشود؛ با شروع جنگ تحمیلی به‌عنوان سرباز عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و عاقبت 17 خردادماه 1363 در پاسگاه مرزی سرو بر اثر انفجار مین توسط ضد انقلاب به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای روستای چوپانان به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/
احسان کریمی بافرانی خبرنگار ایثار اصفهان از شهرستان نایین

گزارش عملکرد ۱۴۰۰؛ مدیر مجتمع سرب نخلک

در راستای گزارش عملکرد ۱۴۰۰؛ مدیر مجتمع سرب نخلک خبر داد: تحقق ۱۰۶ درصدی تولید

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، عارف باقری با بیان این مطلب گفت: مجتمع سرب نخلک در سال ۱۴۰۰، حدود ۸ هزار و ۱۰۳ تن کنسانتره سرب تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۷ هزار و ۱۲ تن)، ۱۶ درصد رشد داشت.

وی در ادامه با اشاره به میزان استخراج ماده معدنی در سال ۱۴۰۰ افزود: مجتمع سرب نخلک حدود ۲۲۸ هزار و ۴۴ تن ماده معدنی استخراج کرد که نسبت به آمار مدت مشابه سال ۱۳۹۹ (۵۴ هزار و ۳۴۲ تن) ۳۲۰ درصد افزایش داشت.

مدیر مجتمع سرب نخلک خاطر نشان کرد: پروانه بهره‌برداری معدن سرب چاه خربزه با ظرفیت استخراج سالانه ۲۰۰۰۰ تن (شامل ۴۰۰۰ تن کانسنگ سرب سولفیدی و ۱۶۰۰۰ تن کانسنگ سرب اکسیدی) به مدت ۶ سال به همراه یک سال عملیات تجهیز در سال ۱۴۰۰ دریافت شد.

باقری تصریح کرد: مجوز عملیات اکتشاف حین استخراج از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در محدوده پروانه بهره‌برداری معدن نخلک در سال گذشته اخذ شد.

وی برنامه اکتشاف در سال ۱۴۰۰ را شامل ۱۰ هزار متر حفاری گمانه اکتشافی و نمونه برداری و آنالیز ۱۵۰۰ عدد نمونه در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: در بخش حفاری ۴۴ درصد افزایش نسبت به برنامه (۱۳۲۴۲ متر حفاری) و در بخش نمونه‌برداری بیش از ۳ هزار نمونه (۱۳۲ درصد افزایش نسبت به برنامه) در سال گذشته صورت گرفته است.

باقری طرح های توسعه‌ای مجتمع سرب نخلک را شامل پروژه مکانیزه کردن معدن (اسپیرال) و ساخت کارخانه ۲۰٫۰۰۰ تنی فرآوری کنسانتره سرب عنوان کرد و افزود: فوندانسیون فاز یک کارخانه، نصب سوله و پلتفرم و فوندانسیون آسیای گلوله‌ای در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

مدیر مجتمع سرب نخلک با اشاره به پروژه‌های زیست محیطی این مجتمع گفت: پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام می‌باشد.

وی نصب غبارگیر در واحد خردایش کارخانه فرآوری، ساماندهی محوطه صنعتی و جمع‌آوری ضایعات، ایجاد ۲۵ درصد فضای سبز مجتمع سرب نخلک و همچنین خرید و نصب فیلترپرس با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال را ازجمله اقدامات محیط زیستی مجتمع سرب نخلک عنوان کرد.

باقری برنامه های سال ۱۴۰۱ مجتمع سرب نخلک را شامل استخراج ۲۵۰۰۰۰ تن ماده معدنی سرب و تولید و فروش ۱۰۰۰۰ تن کنسانتره سرب، حفاری گمانه اکتشافی ۱۲۰۰۰ متر و نمونه برداری و آنالیز ۲۰۰۰ عدد نمونه، افتتاح و بهره‌برداری از فاز یک کارخانه فرآوری ۲۰۰۰۰ تنی کنسانتره سرب در نیمه اول سال ۱۴۰۱، بهره‌برداری و ساخت انبارک‌های مواد ناریه، ادامه فاز دوم پروژه مکانیزه اسپیرال و اتصال به طبقات ۱۶۵ و ۲۰۰ متری و استخراج ۱۰۰۰ تن ماده معدنی، بهره‌برداری از جاده اختصاصی دسترسی به معدن به طول ۱۰ کیلومتر، راه‌اندازی معدن سرب چاه خربزه در مرداد ماه ۱۴۰۱ با توجه به اتمام زمان یکساله عملیات تجهیز و بهره‌برداری از پروژه شبکه رادیویی بی‌سیم جهت ارتباط داخلی مجتمع و همچنین معدن چاه خربزه را از دیگر برنامه های این مجتمع معدنی در سال جاری عنوان کرد

پرتصادف‌ترین محورهای نوروزی در شرق استان


پرتصادف‌ترین محورهای نوروزی در شرق استان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان پرتصادف‌ترین محورهای نوروزی را جاده‌های شرق استان معرفی کرد و گفت: بیشترین فوتی نیز در محور انارک به چوپانان ثبت شد که با چهار فقره فوتی از نظر مکانی، بیشترین جان باخته عید نوروز را به خود اختصاص داد.

وی بازه زمانی ساعت پنج عصر تا ۹ شب را بیشترین زمان وقوع تصادفات جرحی و فوتی اعلام و اظهار کرد: ۶۰ درصد جان باختگان تصادفات بومی و ۴۰ درصد غیربومی بودند البته جزئیات بیشتری درباره تصادفات، هنوز جمع‌بندی نشده است.

جلسه مبارزه با سالک چوپانان

جلسه کنترل و پیشگیری از بیماری سالک با حضور فیروزی فرماندار شهرستان نایین ،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین ،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تعدادی از دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری برگزار گردید. محسن فیروزی فرماندار شهرستان نایین در این جلسه عنوان نمود: موضوع سالک علی رغم مشکلات جسمانی از نظر روانی تبعات زیادی برای بیمار دارد لذا می طلبد برنامه ریزی ویژه ای در این خصوص در سطح شهرستان انجام گیرد تا نقاط آلوده به صورت ویژه کنترل و برنامه های پیشگیری از این بیماری در این مناطق اجرا گردد. فرماندار شهرستان نایین افزود :ریشه‌کنی این بیماری بسیار سخت است و اقدامات پیشگیرانه همه ساله و به صورت نوبه ای انجام گردد . فیروزی با اشاره به اینکه سرکار خانم آزاد نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز دغدغه این موضوع را دارند و پیگیر اخذ اعتبارات می باشند اظهار داشت :اگر در سال اول منسجم و هماهنگ عمل نکنیم سال های آینده با درگیری بیشتری مواجه خواهیم بود لذا در این زمینه اقداماتی از جمله جمع آوری ضایعات و نخاله های ساختمانی و زباله ها و پاکسازی باغات و مزارع باید به صورت مستمر اقدام گردد و با استفاده از ظرفیت کلیه دستگاه ها خصوصا شبکه بهداشت و درمان ،اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و همچنین دستگاه های استانی در مقابله و کنترل این بیماری گام برداریم. در ابتدای جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین نیز به ارایه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در مبارزه و کنترل بیماری سالک در منطقه چوپانان پرداختند.

انتقالِ ۸ مصدوم چوپانان_ نایین به بیمارستان

اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، ۸ مصدوم یک تصادف را به بیمارستان انتقال داد.

انتقالِ  ۸ مصدوم چوپانان_ نایین به بیمارستانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان، بعدازظهر دیروز، پس از دریافت گزارشِ تصادفِ رخ به رخِ  دو سواری ۲۰۶ و ال ۹۰ در کیلومتر ۳ جاده چوپانان_ نایین، دو آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس استان اصفهان به محل حادثه اعزام و پس از عملیات رهاسازی، ۸ مصدوم این حادثه (شامل۴ زن، ۳ مرد و ۱ پسربچه) به بیمارستان حشمتیه نایین منتقل شدند.

اورژانس استان اصفهان از مردم خواسته است با توجه به رسیدن روز های پایانی تعطیلات نوروز و افزایش تردد های جاده ای، با رعایت نکات ایمنی در رانندگی از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنند و در صورت وقوع حادثه، با تماس با ۱۱۵، به سوالات کارشناسان اورژانس پاسخ دهند و مسیر را تا رسیدن خودروهای امدادی باز نگه دارند