چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

پروژه های بیابان زدایی در سطح 250 هکتاردرنایین آغازشد


پروژه های بیابان زدایی در سطح 250 هکتاردرنایین آغازشد

اصفهان-ایرنا- پروژه های بیابان زدایی در سطح 250 هکتار ازاراضی بیابانی انارک و چوپانان از توابع شهرستان نایین با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان نایین طرح های یاد شده در سطح منطقه با کاشت نهال گیاه تاغ در اراضی تحت فرسایش بادی انجام می شود.
کیوان لوکی انارکی افزود: کانون های فرسایش بادی در سطح شهرستان بیشتر در منطقه کویری انارک و چوپانان واقع شده که در بسیاری از موارد منشأء تشکیل گرد و غبار و ریز گردهاست.
وی افزود: با اجرای عملیات بیابان زدایی و تثبیت و کنترل حرکت ماسه های روان می توان تا حدودی از پیشروی بیابان و افزایش آلودگی هوا جلوگیری کرد. 
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نایین خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر که خسارات جبران ناپذیری را به پوشش گیاهی مراتع وارد آورده است از دامداران، روستائیان و سایر اقشار مردم شهرستان تقاضا داریم در حفاظت از پوشش گیاهی موجود جهت تثبیت خاک برای جلوگیری از فرسایش بادی و آبی کما فی السابق اهتمام داشته باشند.
چوپانان در190 کیلومتری وانارک در 75 کیلومتری نایین وشهرستان نایین با بیش از39 هزارنفرجمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت 7136 / 6022 خبرنگار: حسین فرزانیان محمدی - انتشار دهنده : عمادی

کشف 20 کیلوگرم مواد افیونی در چوپانان نائین


معاون اجتماعی پلیس استان اصفهان خبرداد:

معاون اجتماعی پلیس استان اصفهان گفت: از کشف مقدار 20 کیلوگرم مواد افیونی ازسوی ماموران انتظامی پاسگاه چوپانان شهرستان نائین و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "جهانگیر کریمی گفت : ماموران انتظامی پاسگاه چوپانان شهرستان نائین حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 20 کیلو گرم تریاک که زیر صندلی های خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی شبانه روز در سرتاسر مرزهای جغرافیایی کشور عزیزمان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.



                                    

دکتر فرحناز صدیقی انارکی پزشک بر گزیده اصفهان


 دکتر فرحناز صدیقی انارکی پزشک بر گزیده اصفهان 

خانم دکتر فرحناز صدیقی انارکی از نوادگان مرحوم میرزا مهدی مستقیمی و دختر خاله مهندس محمدرضا مستقیمی امسال برای دومین بار به عنوان پزشک بر گزیده اصفهان معرفی شدند این موفقیت را به ایشان تبریک عرض نموده موفقیت های بیشتری برایشان آرزومندیم

متأسفانه خرابش کردند!!!!!!


متأسفانه خرابش کردند!!!!!! 

این تصویر زیبا و خاطره انگیز را با توضیحات زیر کانال تلگرامی میراث فرهنگی نائین منتشر کرده است 
این تصویر یکی از 5 برج اطراف چوپانان بود که توسط یکی از شورا ها خراب شد و فکر می کردند که دارند به عمران و آبادی روستا خدمت می کنند!
تصویر یکی ازبر ج های تاریخی دفاعی و کارکرد روزنه روی بدنه (تیرکشها)

نایین دارای ۴۷برج تاریخی دفاعی ونگهبانی است
کانال اطلاع رسانی  اداره  میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستانی نایین
@mirasnaein

برداشت پسته در شهرستان نائین منطقه چوپانان


برداشت پسته در شهرستان نائین منطقه چوپانان

 به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نائین، برداشت پسته در این شهرستان از اویل شهریور ماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت. به گفته آقای مهندس باقریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برداشت ارقام زودرس پسته از اوایل شهریور ماه در منطقه چوپانان آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت. متوسط عملکرد این محصول 1400 کیلوگرم در هکتار می باشد که در سال جاری با توجه به گرمای هوا، وزش باد و بارندگی در زمان گرده افشانی پیش بینی می شود از مجموعه 600 هکتار از باغات بارور این شهرستان حدود 700 تن محصول پسته خشک برداشت گردد. شایان ذکر است سطح کل باغات پسته شهرستان بالغ بر 1200 هکتار می باشد و در مرداد ماه سال جاری یک واحد جدید ترمینال فرآوری پسته در شهرستان نایین به بهره برداری رسیده است.

استفاده از این خبر بدون ذکر منبع ممنوع است

واقعه ای تلخ در فرخی


واقعه ای تلخ در فرخی
به گزارش کانال تلگرامی فروی نیوز:
S jalali:
مسئولین فرهنگی و علی الخصوص نیروهای انتظامی خواهشا در اصرع وقت رسیدگی و متخلفین را توجیه نماید

سلام 
امشب بعد از اذان مغرب در حال عبور از بلوار ولی عصر بودیم که ترافیک سنگین توجهمان را جلب کرد ابتدا فکر کردیم در میدان ولی عصر عج تصادف شده سریع برای تهیه گزارش به محل شلوغی میدان رفتیم (اوج ترافیک شهر فرخی بعد از اذان مغرب پنج شنبه ها از گلزار شهدا تا میدان ولی عصر میباشد)

یک ماشین سواری جلوی یک تریلر در وسط میدان توقف و راه بندان کرده بود فرد معلوم الحالی از شهر در حال فحاشی (فحش های رکیک رد و بدل شدکه زن بچه مردم از خجالب لب به دندان میگرفتند)راننده و شاگرد تریلر نتوانستند این فرد را متقاید کنند و وی حرف زور میزد 
ظاهرا این فرد در حال تحریک حاضرین و جوانان برای ضرب و شتم این راننده بود و راننده بنده خدا از ترس سوار ماشین شد و خواستند جانشان را نجات بدهند و معرکه را ترک نماید که این فرد جلو ماشین ایستاد و به ماشین چسبید و تا حدود 300 متر تا دو راهی فرخی به ماشین آویزان بود (هم خطر برای خود هم برای دیگر همشهریان ایجاد کرده بود) خلاصه تعدادی از جوانان هم به تحریک این فرد با پاره آجر و سنگ به تریلر میزدنند و تریلر از شهر خارج شد.
باور کنید اگر راننده از شهر نگریخته بود جان سالم به در نمی برد یا هم کتک مفصلی نوش جان مینمود

و جای تاسف دارد که در سال 1396 در شهر فرخی مانند گردنه جلو ماشینی را بگیرند فحش و کتکاری و عربده کشی کنند مگر در مملک ما قانون حاکم نبوده که چنین افرادی با هوچی گری و پرخاشگری سعی در تشنج اوضاع دارند.
و شعار میدهند اینجا شهرماستا و همینجا....بوق ....

حادثه امشب آبستن حوادثی جانی و خطرناکی بود که به خیر گذشت و از مسئولین انتظامی و شورای تامین شهرستان  خواهشمندین با خاطیان به شدت برخورد نماید تا هر کسی به خود اجازه ندهد باعث صلب آسایش و نا امنی جاده و شهر شود.
99 درصد حاضرین در صحنه از این رفتار ناشایست ناراحت بودند و به شدت این اقدامات را محکوم مینمایند.


بسیاری به مدیر فروی نیوز گله خواهند کرد چرا این مسائل را در کانال منعکس می نماییم ولی تا  فرهنگ سازی نشود باید اقدام کرد 
باید این گونه افراد از جامعه طرد شوند و همه مردم آنها را سرزنش کنند و کسی به خود اجازه تخلف ندهد

از روحانیین و و ائمه جمعه نیز خواهشمندیم از تریبون های نماز جمعه و منبر ها هشدارها و رهنمود های خود را بیان نمایند

مدتی پیش افرادی جلو اتوبوسی از  بیرجند را گرفته بودند و راننده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و در دادگاه نیز محکوم شدند و چه بد شده که راننده اتوبوسی به خاطر نادانی چند نفر مایل به سوار کردن مسافران دیگر نباشد و هر جا بروند از شهر و دیارمان بد بگویند

عبور تیم رالی پاریس -پرسپولیس از چوپانان


عبور تیم رالی پاریس -پرسپولیس از چوپانان

ورود تیم رالی پاریس - پرسپولیس به شیراز
تیم رالی پاریس - پرسپولیس امروز وارد شیراز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرد: تیم رالی پاریس - پرسپولیس با عنوان "ترانس ایران" که نهمین سال تور دور ایران خود را از ۱۵ شهریور ماه امسال در مرز بازرگان شروع کرده اند عصر امروز وارد شیراز خواهند شد.

بنابر این گزارش، این گروه ۳۰ نفره با ملیت‌های ایسلندی، بلژیکی، سوئیسی و فرانسوی سفر ۲۰ روزه خود را با ۱۵ خودروی ۲ دیفرانسیل از شهر شوط در آذربایجان غربی شروع کرده و سپس از شهر‌های مراغه، سنندج و گاماسیاب گذشته وارد الیگودرز و تاغان و مارگون شده و عصر امروز ۲۲ شهریور ماه وارد شیراز خواهند شد.

این گزارش حاکی است، تیم رالی پاریس - پرسپولیس پس از اقامت ۲ روزه در شیراز به سوی پس بل، اصفهان، چوپانان، خور رفته و در بازگشت از کیاسر، آلاشت، رامسر، خلخال و تبریز دیدن می‌کنند.

گفتنی است این گروه علاقه‌مند به طبیعت در مسیر خود در اقامتگاه‌های طبیعت گردی اقامت داشته اند و تنها در ۳ شهر شیراز و اصفهان و تبریز از هتل استفاده می‌کنند.

سفر این گروه سوم مهر در تبریز به پایان می‌رسد

پایان عملیات اجرایی پروژه آبیاری کم فشار نورآباد چوپانان


پایان عملیات اجرایی پروژه آبیاری کم فشار نورآباد چوپانان

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نایین، در شهریورماه سال جاری عملیات اجرایی پروژه آبیاری کم فشار مزرعه نورآباد چوپانان در سطح 42 هکتار به پایان رسید. شایان ذکر است این پروژه با اعتبار دولتی و آورده شخصی بالغ بر سه میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

استفاده از این خبر بدون ذکر منبع ممنوع است

وقتی من خجالت کشیدم!!!!!!!


وقتی من خجالت کشیدم!!!!!!!


 
کانال تلگرامی پناهگاه حیات وحش عباس آباد در مقاله ای دردناک از زبان دوستداران محیط زیست چوپانان به این حرکت زشت اعتراض منطقی نموده است شما می توانید اعتراض آنها را در ادرس زیر مطالعه کنید
https://t.me/abbasabadchoopanan/1879
امیدواریم این حرکت از مردم شریف چوپانان نبوده و کار دیگران بوده است

اظهار لطف یک همکار به چوپانان آباد و درد دل های او


اظهار لطف یک همکار به چوپانان آباد و درد دل های او


درودبرشما.جناب مستقیمی عزیز
باعث افتخارومباهات است ڪه بزرگانی چون شمادرمورد سرزمین آباء واجدادی خودقلمفرسایی میڪنند وتاریخ پرافتخار چوپانان رابرای معرفی به نسل آینده ثبت می نمایید.بنده ازنحوه نگارش درهمان ابتدا پی بردم ڪه باید ازمالڪان باشید وبسیارخرسندم ازاین بابت.
اگرچه ڪاربرای چوپانان وچوپانانی درپشت پرده بهترجواب میدهد وبنده هم ازهمان ابتدا معرف حضور همشهریان بودم وهمانطورڪه درسال گذشته استحضار دارید دوستان بسیارنزدیڪ بنده وآنان ڪه ادعای دوستی ورفاقت میڪنند وتاحدودی هم خودراشریڪ ڪارفرهنگی چوپانان میدانند بقول خودشان میخاستندمراترور شخصیتی بڪنند وڪارهایی هم ڪردند وشایعاتی هم پخش ڪردند مبنی براینڪه صمیمی. درڪارشوراودهیاری دخالت میڪند ودستور به آنان میدهد.اما اگرڪسی میخواهد ڪارفرهنگی برای این دیار بڪند باید ظرفیتش بالا باشد وپوستش هم ڪلفت.
امیدوارم درزمینه ڪارفرهنگی واشاعه فرهنگ چوپانان همواره ڪوشا,موفق وسربلندباشید.
ارادتمندشما.صمیمی