چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

قیچ


قیچ

نام فارسی : قیچ

نام علمی:  Zygophyllum eurypterum

نام انگلیسی: 

 

 

قیچ درختچه ای است همراه با انشعباات چوبی فراوان که در عرصه های بیابانی بصورت پراکنده در جوامع گیاهی درمنه دشتی مشاهده می شود. ارتفاع متوسط این درختچه تا 2/5متر می رسد

. قیچ در نقاط مختلف ایران ، قفقاز ، افغانستان و پاکستان انتشار دارد.
رویشگاههای اصلی قیچ در ایران ، جنوب شرقی شاهرود ، خراسان ، زنجان ، دامنه های مشرف به کوهستان سفید آب و دشت کویر، ارتفاعات انارک و چوپانان می باشد. قیچ معمولا" در خطوط همباران ١٠٠تا ١٥٠میلیمتر بصورت طبیعی ایجاد رویشگاههای مشجر می نماید.
دامنه ارتفاعی رویشگاه قیچ در دامنه های کوهستانی سفید آب بین ١٠٠٠تا ٢٠٠٠متر از سطح دریا است. قیچ گیاهی است بومی مناطق خشک و نیمه خشک در خاکهای شور ، قلیا و شور و قلیایی که عمدتا" دارای آهک فراوان است ، بخوبی رویش دارد. گلهای زرد این درختچه پیش رس بوده و معمولا" در اواسط اسفندماه ظاهر می شوند.
بدنبال آن میوه های بالدار حاوی سه عدد بذر، در اوایل اردیبهشت ماه بوجود می آیند. وجود باله های نسبتا" بزرگ میوه ، جابجایی بذر را توسط باد آسان کرده است. این گیاه بوسیله بذر و قلمه قابل تکثیر است.

 در گذشته از هیزم قیچ جهت سوخت حمام چوپانان ،سوخت کوره های آجرپزی و اهک پزی و گچ پزی ،سوخت تنورهای نانوایی خانگی بسیار استفاده می شد و به همین علت هم قیچ زار های اطراف چوپانان رو به نابودی بودند . خوشبختانه از زمانی که سوخت های فسیلی جانشین سوخت های هیزمی شده شکوه و عظمت قیچ زارهای اطراف چوپانان به حالت مطلوبی در آمده است . تصویر زیر یکی از این قیچ زارها را نشان می دهد که متاسفانه همشهریان خوب ما اشغال ها را در آن پراکنده اند و اززیبایی این دشت  کاسته اند  تصویر از همشهریی خوش ذوقمان سینا صمیمی است


                                     IMG_1370 - سایت شجره نامه‌ی ما

مسابقات شتر سواری به تعویق افتاد

مسابقات شتر سواری به تعویق افتاد


رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان: مسابقه شترسواری به صورت سراسری پنجم و ششم اردیبهشت در روستای گردشگریˈ مصر ˈ شهرستان خوروبیابانک از توابع استان اصفهان برگزار می شود.


در سال گذشته افرادی چون حیدری ،افضل، عامری در این مسابقات مقام آورده اند که احتمالا از اهالی جندق هستند اینکه مطرح می شود ممکن است شتر سواران چوپانانی شانس قهرمانی داشته باشند به احتمال زیاد عامری یا افضل می توانند بچه چوپانان باشند

انارکی بود مادر شهید صیاد شیرازی


واحد مرکزی خبر نوشت مادر شهید صیاد شیرازی انارکی بوده است

علی صیاد شیرازی در چهارم خرداد 1323 در روستای کبودگنبد شهرستان درگز از توابع خراسان رضوی متولد شد. 

مادرش اهل انارک از توابع نایین بود و پدرش که از عشایر فارس بود به استخدام ژاندارمری درآمد و سپس به ارتش منتقل شد.


قنات های چوپانان و حجت آباد در انتظار وعده های دولت


قنات های چوپانان و حجت آباد  در انتظار وعده های دولت

 نوشته : نسل سومی

 متأسفانه در سال گذشته دو حادثه قنات برای چوپانان و یک حادثه قنات برای حجت آباد داشتیم که احتمالاً قنات حجت آباد خسارات زیادی را به مالکین و زارعین حجت آباد وارد کرده است زیرا به علّت به تاخیر افتادن کارهای قنات حجت آباد به علّت کمبود نیروی انسانی متأسفانه محصولات امسال به کلی ازبین خواهد رفت

در ابتدای خرابی سیل همدلی خوبی بین مردم و مالکین و کشاورزان و شورا به وجود می آید امّا هنوز یکهفته ای نمی گذرد که ریاست شورا و یکی از مالکان دچار یک جدل بیحاصل می شوند و شورا کاملاً از این ماجرا خودش را کنار می کشد و قهر می کند. البته در روزهای نخست تیم هایی از اصفهان و نائین برای بررسی موضوع و تعیین خسارت به چوپانان می آیند امّا گویا با روی آمدن آب قنات چوپانان ،مسأله خاتمه یافته تلقی می شود و از کمک های دولتی خبری نمی شود و گویا تنها نتیجه ماموریت دولتی ها همان حق مأموریتی بود که نصیب چند نفری می شود

امّا هر چند که آب قنات روی آمده و شاید چند روز دیگر نیز آب قنات حجت آباد به همّت مالکین و گروه مقنی آنجا آب ،جریان یابد امّا مردم چشم انتظار کمک های دولتی هستند زیرا مشکلات این دو قنات با پولی که مالکین پرداخته اند و تا حدودی مشکل گشا بوده حل نخواهد شد و به بودجه ای بیشتر برای رفع کامل معایب نیاز دارد که امیدواریم مسئولین وعده های خود را فراموش نکنند و هرچه زودتر مشکل این دو قنات را کمک کنند تا حل شود با توجه به میزان کم در آمدی که دست مالکان را می گیرد به احتمال زیاد اگر این مخارج چندین بار تکرار شود مالکان نیز از خیر قنات کم کم می گذرند.

در خسارت اولیه که یک شرکت پیمانکار به قنات زد قرار بر این شد که آن شرکت خسارت قنات را جبران کند اما چون روستا خرده مالکی است و کسی نیست که دنبال گرفتن این خسارت باشد به احتمال زیاد آن خسارت هم از جیب مالکان خواهد رفت.

به همین علّت است که معتقدم قنات به یک هیأت امناکه ساکن محل باشد نیاز داردتا این امور پیگیری شود .

به هر حال امیدوارم مسئولین اداره کشاورزی و فرمانداری و حوادث غیر مترقبه نائین این مشکلات را فراموش نکنند و بدانند که مالکان و کشاورزان این دو روستا منتظر وعده های آنها هستند.

شیرین بیان


شیرین بیان

شیرین بیان (Licorice):
نام گیاه در چوپانان: مچچو -میچو - متکی- ریشه متک

معرفی گیاه:

نام علمی گیاه Glycyrrhiza glabra Linne از خانواده ی Fabaceae می باشد.

اندام مورد استفاده ی گیاه:

ریشه ها و ریزوم های گیاه

شکل گیاه

alt

ختصاصات ظاهری گیاه:

شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی خودرو است و کمتر مورد کشت قرار می‌گیرد. برگ های آن مرکب است و از 4 تا 7 زوج برگ به اضافه یک برگچه انتهایی تشکیل یافته ‌است که به سبب ترشح شیره، چسبنده‌اند. گل های این گیاه به رنگ های ارغوانی، زرد یا بنفش یا آبی مایل به سفید هستند و میوه‌اش شامل 5 تا 6 دانه مایل به قهوه‌ای است. ریشه و ساقه زیرزمینی آن مصرف دارویی دارد.

این گیاه در چوپانان در باغات و مزارع به صورت علف هرز می روید و در باغاتی که کشاورز آن بی دقت است سراسر باغ را فرا می گیرد و ازبین بردن آن کار مشکلی است

قسمت مورد استفاده شیرین بیان، ساقه‌های زیرزمینی و ریشه‌های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. مهم‌ترین ماده ای که موجب شیرینی شیرین بیان می شود، ترکیب موجود در ریشه‌های گیاه به نام اسید گلیسریزیک است که 50 برابر شکر شیرینی دارد. اسید گلیسریزیک با افزایش سن گیاه افزایش می‌یابد.

کاربرد دارویی
- شیرین بیان، برای درمان زخم‌های گوارشی مفید است. پودر ریشه شیرین بیان (ریشه خشک ساییده گیاه)، خلط‌آوری مؤثر است و از زمان‌های باستان به این منظور مورد استفاده بوده است.
 - ترکیبات موجود در ریشه گیاه شیرین بیان، خاصیت ضدمیکروبی دارد و در مقابله با پوسیدگی دندان موثر است. بنابراین می‌توان از شیره این گیاه به عنوان ماده ضدپوسیدگی در محلول‌های شستشوی دهان و نیز خمیر دندان‌ها استفاده کرد.
- در طب‌های سنتی، از این گیاه، برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می‌شود.
- عصاره شیرین بیان، یکی از اجزاء ترکیبی شربت سرفه است.
- شیرین بیان، مدر (ادرارآور) و ملیّن است و می‌توان از آن به عنوان عامل ضدویروس موضعی برای زخم و التهاب زونا، چشم، دهان و ... استفاده کرد.
- عصاره شیرین بیان، در درمان زخم‌های دهان و دستگاه گوارشی مفید است.
- مهم‌ترین خاصیت شیرین بیان، تاثیر بر دستگاه گوارش است. این گیاه درمان‌کننده ورم و زخم معده و اثنی‌عشر است و بر روی سرطان معده تأثیر مطلوب دارد. همچنین برای درمان سوءهاضمه و از بین بردن نفخ شکم هم بسیار مفید است.

احتیاطات مصرف
- اگر بیش از ۲۰ گرم در روز از این گیاه استفاده شود ممکن است عوارض نامطلوبی داشته باشد.
- مصرف بی‌رویه شیرین بیان یا سایر فرآورده‌های آن، باعث تحریک غدد فوق کلیوی و ترشح بیش از اندازه هورمون آلدسترون می‌شود و عوارضی چون اختلال در فعالیت‌های متابولیسمی و بالا رفتن فشار خون را به دنبال خواهد داشت.
- استفاده زیاد از شیرین بیان برای طحال نیز مضر است.
- مصرف بسیار بالای شیرین بیان ممکن است به بروز حالاتی خطرناک نظیر فشارخون و حتی سکتهٔ قلبی منجر شود.
- برخی از افراد با مصرف زیاد شیرین‌بیان، دچار درد عضله و عده‌ای دیگر، با کرخت شدن دست و پا مواجه می‌شوند.
- مصرف زیاد این ماده باعث افزایش وزن نیز می‌شود.
ممنوعیت مصرف
در صورت بالا بودن فشار خون یا ناراحتی کلیه، قلب یا کبد باید از مصرف شیرین بیان پرهیز کرد. همچنین، مصرف این گیاه و فرآورده‌های آن، برای زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی‌اند، منع شده‌است.
البته با رعایت میزان معقول مصرف شیرین بیان می‌توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرده، از خواص بسیار مفید آن بهره برد. در صورت لزوم مصرف طولانی‌ مدت شیرین بیان، بهتر است آن را با کتیرا ترکیب کرد.
استفاده شیرین بیان در چوپانان :بعد از در آوردن ریشه گیاه آنرا پوست کنده و بسته بندی کرده در سایه خشک می کنندو در هنگام پختن قره قورت یا ترف برای آنکه میزان ترشی ترف کاهش یابد بسته ای از میچو یا شیرین بیان را در دیگ در حال جوش ترف می اندازند تا با آب ترف بجوشد و مقداری از ترشی ترف بکاهد این ترف هم ترشی معتدلی دارد و هم عطر شیرین بیان مزه خاصی را درآن ایجاد می کند که بسیاری از اهالی آنرا می پسندند.ضمنا میچو های جوشیده را از دیگ بیرون آورده خشک می کنند و بعدا بچه ها این چوبهای ترش را می مکند و از طعم آن لذت می برند
منابع :iahandarooii.blogfa.com/post-17.aspx
http://fars.irib.ir
http://www.madaranmag.com/pvst-v-zybayy/shirin-bian.aspx

سایت انارک مدیریت پسمانداری هسته ای کشور


اصفهان/
معاون چرخه سوخت سازمان انرژی اتمی سوخت گفت : پس از موفقیت متخصصان منطقه هسته ای اصفهان در طراحی و ساخت سوخت راکتور تحقیقاتی تهران و راکتور IR40 اراک، طراحی و ساخت سوخت راکتور بوشهر نیز به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد قنادی مراغه دیروز در آیین روز ملی فناوری هسته ای در منطقه هسته ای اصفهان افزود: وی با تاکید بر اینکه در این کار از هیچ کشور خارجی کمکی گرفته نشده است، تصریح کرد: سانتریفیوژها در حال فعالیت و غنی سازی 20 درصد بمنظور تولید سوخت است.وی ساخت سوخت راکتور تحقیقاتی تهران را یکی از بزرگترین افتخارات شرکت سوخت راکتورهای هسته ای (سوره) در منطقه هسته ای اصفهان خواند و تاکید کرد UCF اصفهان نقطه عطفی برای به اوج رساندن عزت ایران و اجرای طرح های بزرگ هسته ای کشور است.معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ما دارای چرخه سوخت کامل هسته ای در کشور هستیم گفت:انتهای این چرخه مدیریت پسمانداری آن است که در این امر نیز به موفقیت رسیده ایم.وی افزود: سایت انارک بمنظور مدیریت پسمانداری هسته ای کشور در حال فعالیت است.قنادی با اشاره به اینکه چرخه سوخت هسته ای شامل سلسله فرایندهای هسته ای پیچیده با فناوری بالاست، اظهار کرد: اکتشاف معادن اورانیوم اولین قدم در این چرخه است که ایران در این زمینه فعالیتهای بسیار خوبی انجام داده است.وی با بیان اینکه بخش اعظمی از کشور تحت اکتشاف اورانیوم قرار گرفته ادامه داد: مقادیری اورانیوم در ساغند و بندرعباس شناخته شده و بقیه مناطق در حال شناسایی است.وی مرحله بعدی چرخه سوخت را تجهیز و استخراج اورانیوم عنوان و تصریح کرد: در سالهای 79 و 80 قراردادی با چین برای استخراج اورانیوم از معادن داشتیم که قرار بود دو چاه با عمق 375 متر حفر شود.قنادی با بیان اینکه قرار است 120 هزار تن سنگ معدن در ساغند استخراج شود، افزود: این سنگها برای فرآوری و تولید کیک زرد به کارخانه ای در اردکان با ظرفیت تولید 60 تن کیک زرد حمل می شود.وی تصریح کرد: دو کشور چین و روسیه برای احداث کارخانه اردکان فقط نقشه های آن را تحویل دادند و توانستیم این کارخانه را با تخصص داخلی و امکانات بومی تجهیز و راه اندازی کنیم.وی با اشاره به اینکه کیک زرد اولین محموله در چرخه سوخت هسته ای برای تولید UF6 است گفت: ما برای تولید UF6 در سال 1371 با چین قرار بستیم اما تا 1376 آنها فقط به ما نقشه های ناقص تحویل دادند.معاون سازمان انرژی اتمی کشور افزود: رییس وقت سازمان در سالهای 76 و 77 تلاش کرد تا با چین کنار بیاید و این طرح آغاز شود اما چین این کار را انجام نداد و کشورهایی مانند انگلیس، آرژانتین و روسیه نیز حاضر به همکاری برای ساخت کارخانه نشدند.وی با اشاره به اینکه در سال 1378 تقاضا کردیم تا نقشه ها توسط متخصصان داخلی کشور بررسی شود، تصریح کرد: با وجود مخالفتهای بسیار داخلی و خارجی حدود 400 نفر از دانش آموختگان دانشگاهها و پژوهشگران سازمان انرژی اتمی درگیر این کار شدند.وی ادامه دادعملیات اجرایی ساخت این کارخانه در اصفهان از سال 1379 آغاز شد و در اسفند 82 مورد بهره بهرداری قرار گرفت در حالیکه شرکت چینی می خواست این طرح را در مدت 11 سال انجام دهد.وی با تاکید بر اینکه ایران هفتمین کشور دنیا در تولید UF6 است، گفت: شرکت چینی گفته بود که تولید UF6در این کارخانه شش ماه طول می کشد اما ما پس از 74 روز به آن دست یافتیم.قنادی با اشاره به اینکه شرکت چینی برای اجرای این طرح 45 میلیون دلار از ما پول گرفته بود ادامه داد: ما علاوه بر پس گرفتن این مبلغ حدود 17 میلیون و 500 هزار دلار نیز بعنوان خسارت از این شرکت دریافت کردیم.معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تمام این موارد گویای توانایی بالای متخصصان داخلی کشورمان در بحث فناوری هسته ای و عزم جدی آنها برای خودکفایی است.گفتنی است آیین روز ملی فناوری هسته ای دیروز در منطقه هسته ای اصفهان برگزار شد. /س

نقل از :http://www.yjc.ir/fa/news/4336743

اول اردیبهشت ماه آغاز مسابقات شتر سواری در روستای تاریخی مصر


اصفهان/
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان گفت : اولین دوره مسابقات شترسواری قهرمانی کشورقرار بود در تاریخ 29 فروردین در روستای مصر از توابع شهرستان خور و بیابانک برگزار شود که زمان این مسابقات به اول اردیبهشت ماه موکول شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مهدی اسدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: از طریق فدراسیون به همه استانها ابلاغ شده که پیش بینی می شود حداقل 50 شترسوار در این مسابقات شرکت کنند .

وی با بیان اینکه سهمیه هر استان چهار شتر سوار است و هر شرکت کننده با شتر شخصی خود شرکت خواهد کرد خاطر نشان کرد :رقابتهای شترسواری در رده سنی آزاد برگزار که به نفرات اول تا سوم تندیس شتر و جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

وی با بیان اینکه شترسواران خور و بیابانک، نایین و چوپانان شانس زیادی برای قهرمانی دارند عنوان کرد: رقیبان اصلی استان اصفهان، شترسواران کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان خواهند بود./

نقل از :http://www.yjc.ir/fa/news/4338061

چوپانان آباد :  اگر کسی شتر سواران چوپانانی شرکت کننده در مسابقه را می شناسد برای معرفی آنها به همگان ما را یاری کند.

دکتر حاج حسن جلالپور را بهتر بشناسیم


دکتر حاج حسن جلالپور را بهتر بشناسیم

دکتر حاج حسن فرزند آقا محمد فرزند قاسم فرزند حسین قلی و نوه دختری عباس رمضان ( بقایی) و ام حبیبه ( ضیایی) پشت در پشت از نیکان روزگار عصر خویش در این سرزمین بودند . او ، دکتر حاج حسن را می گویم ، در سال 1332 در چوپانان طلوع کرد ، تحصیلات ابتدایی را با رتبه های ممتاز در زادگاهش به پایان رسانید و برای ادامه تحصیل به تهران نزد برادرش حاج حسین رفت و با دانشنامه فوق لیسانس در رشته حسابداری بازگشت و بعد از ازدواج با دختر یکی از بستگانش به اصفهان آمد و به عضویت هیات علمی دانشگاه اصفهان درآمد و به کرسی استادی دست یافته ، قد برافراشت و افتخار آفرید و طولی نکشید که موفق به اخذ دانشنامه دکترا گردید .

دکتر حاج حسن چهار فرزند دارد ، سه  پسر و یک دختر که همگی تحصیلات عالی دارند ، او پس از سالها تدریس در دانشگاه و خدمت در مقام کارشناس دادگستری اصفهان ، پسین روز دوازده فروردین غروب کرد . غروبی غم انگیز و نا بهنگام که همانا کسوفی می مانست، نزدیکانش را . او همسری وفادار ، پدری مهربان ، دوستی فداکار و استادی گرانمایه بود . روحش شاد و یادش گرامی باد

این را که نوشتم اطاعت از رفاقت کردم و اگر کم نوشتم به پای ندانسته هایم بگذارید و معذورم دارید چرا که اگر بخواهم همه صفات نیک و افتخاراتش را بگویم از منظور این نوشتار که معرفی اجمالی ایشان به نسل چهارمی هاست دور می شوم . همین قدر بگویم که از کمک به دانشجویان چوپانانی تا جایی که تیغش می برید فرو گذار نبود . مهدی افضل نقل از :http://choopanan.mihanblog.com/post/1112

 در سایت انجمن حسابداران برتر شادروان استاد جلالپور به صورت زیر معرفی شده است:

نقل از :http://superior-accountants.blogfa.com

حسن جلال پور

پست الکترونیکی:  hglalpoor@ase.ui.ac.ir
مرتبه علمی : استادیار
 
مشخصات تحصیلی:
مدارج تحصیلی   عنوان رشته   دانشگاه محل تحصیل   تاریخ دریافت مدرک   عنوان پایان نامه

لیسانس   حسابداری    دانشکده نفت    1355    
فوق لیسانس   حسابداری   دانشکده نفت   1358   مدیریت مالی شرکت ها 
دکترا   حسابداری   علامه طباطبائی   1377
    

مشخصات شغلی : 

وضعیت استخدامی :رسمی        مرتبه دانشگاهی: مربی        دانشگاه محل کار: اصفهان 
دانشکده: علوم اداری و اقتصاد

فعالیت آموزشی :
مقاطعی که تدریس کرده اید   دروس تدریس شده   سالهای تدریس   دانشگاه محل تدریس
 
لیسانس

فوق لیسانس
 
دکترا   حسابداری صنعتی 1، 2 و 3، حسابرسی 1 و 2
اصول حسابداری 1، 2 و 3، حسابداری میانه 1 و پیشرفته 2، حسابداری مالیاتی و حسابداری دولتی  
حسابداری مدیریت و حسابداری 
حسابداری مدیریت و حسابداری
حسابداری مدیریت و حسابداری    
1375 تاکنون
 
چندین دوره   دانشگاه اصفهان
و دانشگاه ومدارس عالی دیگر
 
مرز آموزش مدیریت دولتی
دانشگاه آزاد نجف آباد
دانشکده وزارت نیرو

فعالیتهای پژوهشی : 
عناوین   موضوع   محل انتشار   سال انتشار

کتب تألیف شده   حسابرسی مالیاتی 
چندین جزوه حسابداری و حسابرسی   چاپ نشده     

طرحها و پروژه ها              
اهم پایان نامه های مورد راهنمایی   مدل تصمیم گیری چند معیاری برای تجزیه و تحلیل شرکت های بورس عملیات حسابداری وهزینه های قبل از بهره برداری 
بررسی نقش اطلاعات و کد اقتصادی در بهینه سازی سیستم مالیاتی تولیدی
مقایسه و ارزیابی مالی الگوهای تولید برنامه شبکه اول سیمای ج.ا.ا
بررسی ومقایسه قیمت تمام شده خدمات آموزش بر حسب دانشجو و دانشکده در دانشگاه
 
لیست مقالات انتشار یافته 
ردیف   عنوان مقاله   محل چاپ   شماره مجله   سال انتشار   محل انتشار

1   مقاله حسابداری صنعتی در مؤسسه تولیدی    مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد   1368        
2   نقش حسابداران رسمی در اقتصاد کشور   سخنرانی در دانشکده اقتصاد   1379        
3   حسابداری مدیریت و آینده آن در ایران   سخنرانی در دانشکده اقتصاد   1377        
4   چند مقاله دیگر در حال تکمیل یا چاپ نشده است                

http://www.ase.ui.ac.ir/Tavakoli/F_tavakoli.htm

متأسفانه استاد  دکتر حسن جلالپور در روز 1391/1/13 در اصفهان بدرود حیات گفت و در اصفهان به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی باد

مالکین امروز حجت آباد چه کسانی هستند؟


مالکین امروز حجت آباد چه کسانی هستند؟
صورت اسامی مالکین ،کشاورزان و میزان سهم  آنها از تمامیت 120 حبه مزرعه حجت آباد چوپانان
 تهیه کننده : ابوالقاسم  پورحیدری 

 ردیف  1 2 3 4 5 6 جمع به حبه

 نام کشاورزان علیجان طاهر اصغر فریدونی حسین هدایت شیرمحمد ایزدی   
  ردیف نام مالکان یا
نماینده آنها
       
 1 ابوالقاسم پورحیدری 4 10/5   _____ 4   18/5
 2میر عبدالکریم طباطبائی 1   18    18
 3 سید محمد طباطبائی  8/5     8/5
 4حسن 
عمادی
 2
  8     8
 5ورثه حسن یاور
عسکریان
 6      6
 6جلوه بشیرورثه عباس هدایت 6      6
 7 محمد ابراهیم حاج باقری    6   6
8   باقر 
کلباسی
 5      5
 9 علیجان 
طاهر
 5      5
 10ورثه میرزامهدی
مستقیمی
 4      4
 11 اکبر 
ملک
   4    4
 12ورثه عبدارحیم زاهدی 3      3
 13 محمد علی بقایی 3      3
14  حاج مهدی برادران 3      3
 15 باقر
 طاهری
  3     3
 16  اقدس عظیمی همسریزدانفر    3   3
 17 بلقیس یزدانی
ورثه حسن   "
 3      3
 18 ابوالقاسم جلالپور 3      3
 19 کوکب پاربادورثه علی ثابتی  3     3
 20 عباس جلالپور فرزند محمدعلی 3      3
 21 جواهر مستقیمی3   2/5    2/5
 22 علیرضا
 نجفیان
   1/5    1/5
 23 حسین 
هدایت
   1    1
 جمع به حبه 48 33 27 12   120








توضیح:اطلاعات آمده در این صفحه براساس صورت های متفرقه سالهای اخیر و کمک آقایان عباس رستاقی - علیجان طاهر-اصغر فریدونی- حسین هدایت- شیرمحمد ایزدی- علی اصغر رفیع و اینجانب ابوالقاسم پورحیدری که از تعدادی سهامداران نیز کمک گرفته شده تهیه گردید  (امید است اطلاعات بدست آمده عاری از اشکال باشد)
1- 18 حبه میر عبدالکریم طباطبائی شامل 12 حبه ورثه مرحوم میر سید علی طباطبائی و 6 حبه ورثه باقر امینی (دختران ) است.
2- 8 حبه حسن عمادی شامل 2 حبه ورثه مرحوم رحمتعلی عمادی و 3حبه ورثه شیخ حسن دیمه کاریو 1/5 حبه ورثه عبدالرحیم رحیمی (عصمت رحیمی)و 1/5 حبه ورثه محمد ذوالفقاری است.
3- 2/5 حبه جواهر مستقیمی شامل سهم ورثه {علی مستقیمی ،جمشید مستقیمی،محمود مستقیمی (خانم معلم)} است

تذکرات نویسنده وبلاگ : با تشکر فراوان از جناب آقای مهندس ابوالقاسم پورحیدری که این اطلاعات را در اختیار ما قرار دادند  اگر مشکلی در این اطلاعات مشاهده می شود خواهشمند است به مدیر وبلاگ از طریق ایمیل یا از طریق نظرات خصوصی یا عمومی و حتما با ذکر نام و در صورت امکان شماره تلفن برای تماس بیان گردد و یا به آقای مهندس پورحیدری اطلاع داده شود تا مشکلات مرتفع گردد. 

شترسواران چوپانان شانس زیادی برای قهرمانی دارند


شترسواران  چوپانان شانس زیادی برای قهرمانی دارند
مسابقات شترسواری اواخر فروردین ماه با حضور ورزشکاران 8 استان در خور و بیابانک برگزار خواهد شد.

         به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ،علی صفایی دبیر هیات ورزش‌ روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهارداشت:رقابتهای شترسواری رده سنی آزاد اواخر فروردین ماه با حضور نمایندگان 8 استان در خور و بیابانک برگزار می شود.وی تصریح کرد:استانهای سمنان،خراسان جنوبی،خراسان شمالی،یزد،کرمان، سیستان و بلوچستان و اصفهان در این مسابقات حضور خواهند داشت و سهمیه هر استان 2 شتر سوار است و هر شرکت کننده با شتر شخصی خود شرکت خواهد کرد.دبیر هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با بیان اینکه شترسواران خور و بیابانک، نایین و چوپانان شانس زیادی برای قهرمانی دارند عنوان کرد: رقیبان اصلی استان اصفهان، شترسواران کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان هستند.صفایی همچنین در خصوص مسابقات مختلف ورزشی در نوروز 92 بیان‌کرد: ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی در نوروز به رقابت پرداختند و برای مثال مسابقات دوچرخه سواری و دو صحرانوردی در چادگان، طناب کشی و فوتبال در زمین خاکی در آران و بیدگل از جمله رقابتهای ورزشی ورزشکاران روستایی و بازی‌های بومی محلی بود./ع

نقل از :http://www.yjc.ir/fa/news/4331713