چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

چگونه باید به عباس آباد برویم؟!


چگونه باید به عباس آباد برویم؟!

به گزارش کانال تلگرامی شورا و دهیاری چوپانان :با توجه به مشکلات اهالی محترم روستای عباس آباد در خصوص مسیر دسترسی به روستا پس از اجرایی شدن پروژه پخش سیلاب، اعضای شورای بخش انارک از محل پروژه بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتند.حسب مذاکره با آقای مهندس آقایی مدیر عامل محترم پیمانکار و تیم اجرایی و آقای مهندس محمدی نماینده محترم کارفرما مقرر شد جاده دسترسی به روستا مطابق نقشه پیاده و عرض آن به 8 متر برسد.در خصوص فرسایش خاکریز بالادست قنات نیز حسب مذاکرات مربوطه مقرر گردید بعد از مطالعات و ..... در صورت تامین بودجه خاکریز بالادست قنات نیز بازسازی گردد.

بیش از 138کیلوگرم تریاک در نائین کشف شد


بیش از 138کیلوگرم تریاک در نائین کشف شد

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی نائین از کشف بیش از 138 کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری عبوری درسه راهی چوپانان اردکان خبرداد.

سرهنگ صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان نائین روز دوشنبه به ایرنا گفت: ماموران پاسگاه چوپانان شب گذشته حین کنترل خودروهای عبوری در سه راهی “چوپانان-اردکان” به یک دستگاه خودروی سواری هیوندای مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از بازرسی 138 کیلو و40 گرم تریاک از صندوق عقب این خودرو کشف کردند.
سرهنگ کاظمزاد گفت: در این پیوند یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد. 
سه راهی چوپانان در 190 کیلومتری نائین و این شهرستان در 140 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است.

زمزمه قاچاق گندم به خارج کشور


رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران با بیان اینکه زمزمه‌های قاچاق گندم در سال جاری وجود دارد، گفت: این امکان وجود دارد که گندم‌های تولیدی کشور به مرز عراق برود و در آنجا به دلار تبدیل شود.

خبرگزاری تسنیم: علیقلی ایمانی، رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ خری تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی در 3 سال اخیر افزایش قیمت چندانی نداشته است، پیشنهاد افزایش قیمت 30 تا 35 درصد آنها به دولت ارائه شد.

وی افزود: با وجود پیگیری های زیادی که تشکلها، وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس انجام داده اند، این نرخ در سال جاری نیز به موقع اعلام نشد تا کشاورز بتواند تصمیم درست را برای کشت خود بگیرد و زراعتی را انتخاب کند که توجیه لازم را برایش داشته باشد؛ حدود 2 ماه گذشته است اما چشم انداز روشنی در این ارتباط نداریم.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران افزود: در سال گذشته نیز نرخ خرید تضمینی بعد از 7 ماه تاخیر،بدون تغییر نرخ اعلام شد.

برخی گندم کاران امسال گندم نکاشتند

وی تصریح کرد: کشاورزان در سال جاری کشت گندم را آغاز کرده اند اما برخی از آنها کشت خود را به سمت برنج، گوجه یا سبزی و صیفی تغییر داده‌اند.

ایمانی گفت: ادامه این روند بر روی تولید کالاهای استراتژیک کشور به ویژه گندم اثر بدی دارد به طوری که در سال های گذشته نیز با از دست دادن خودکفایی گندم، 7 میلیون تن از این محصول را وارد کردیم.

وی اظهار داشت: کشاورز بنیه اقتصادی محکمی ندارد و با تولیدات خود روزمرگی می‌گذراند و در صورتی بخواهیم از سرمایه آن بخوریم نمیتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

واردات گندم دیگر با دلار 4200 تومانی نیز به صرفه نیست

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران با بیان اینکه در حال حاضر واردات گندم حتی با دلار 4200 تومان نیز به صرفه نیست، اظهارکرد: قیمت هر تن گندم در بورس شیکاگو 270 دلار است که به این رقم 30 درصد باید هزینه حمل و بیمه را نیز اضافه کرد تا به بنادر ما برسد بعد از آن باید عوارض و سود بازرگانی، هزینههای تخلیه و حمل و نقل به داخل کشور را برای واردات باید پرداخت کرد.

وی اظهار داشت: واردات با دلار 4200 تومانی که در واقع یارانه دولتی را نیز در اختیار دارد گران تر از قیمت گندم داخلی با در نظر گرفتن 30 درصد افزایش قیمت است.

ایمانی گفت: در صورتی که با در نظر گرفتن همه این موارد و پراخت یارانه وارداتی، باز قصد واردات کردیم، در آن شرایط پس معیشت کشاورزان را چگونه باید تامین کرد؟ در این شرایط کشاورزان بیشتری مجبور به مهاجرت به حاشیه شهرها هستند.

زمزمه قاچاق گندم به عراق قوت گرفت

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران با بیان اینکه زمزمه قاچاق گندم در سال جاری وجود دارد، اظهارکرد: این امکان وجود دارد که گندم‌های تولیدی در کشور به مرز عراق برود و در آنجا به دلار تبدیل شود و به ازای فروش هر کیلوگرم 4 تا 5 هزار تومان برای آنها سود داشته باشد.

وی گفت: ما توقع افزایش قیمت نا متعارف نداریم و نمیخواهیم از شرایط موجود سوء استفاده کنیم اما نرخ خرید تضمینی گندم نیز باید با توجه به نرخ تورم رسمی افزایش یابد.

اگر بخواهیم برای هرتخلفی از دولت شکایت کنیم هر روز باید در دادگاه بودیم

ایمانی گفت: عدم افزایش قیمت محصولات کشاورزی در سال گذشته تخلفی واضح در حق تعداد زیادی مردم کشورمان است که لازم نبود ما به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم؛ زیرا در صورتی که قرار باشد برای هر تخلفی از دولت شکایت کنیم هر روز باید در دادگاه باشیم و لازم است که دولت و مجلس خود به وظایف اجرای و نظارتی عمل کنند.

پیشنهاد به مجلس برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم براساس تورم اعلامی بانک مرکزی

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران ادامه داد: در کمیته اقتصادی مجلس پیشنهای ارائه دادیم که بر اساس آن اگر دولت تا آغاز سال زراعی قیمت محصولات سال زراعی را اعلام نکند، ملاک قیمت گذاری میزان تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده است.

وی افزود: قرار است این پیشنها در هفته جاری در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت موافقت نمایندگان تبصرهای به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اضافه شود

دعوتنامه اهالی چوپانان در جلسه هم اندیشی و مشارکت در اجرای طرحهای منابع طبیعی


دعوتنامه اهالی چوپانان  در جلسه هم اندیشی و مشارکت در اجرای طرحهای منابع طبیعی 

به گزارش شورای اسلامی چوپانان :
دعوتنامه جهت حضور اهالی در جلسه هم اندیشی و مشارکت در اجرای طرحهای منابع طبیعی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 
 مورخ روز جمعه 1397/8/25 بعد از نماز ظهر در مسجد جامع روستای چوپانان
باتوجه به اینکه قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال پایدار در تاریخ 31/6/1396 مورد تصویب قرار گرفت و سازمانهای مختلف مکلف به اجرای  آن با توجه به ظرفیت های خود شدند. در این راستا، یکی از راهبردهای آن، مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری جهت تأمین پایدار منابع آب، حفاظت از خاک و پوشش گیاهی و تنوع سازی معیشت خانوارهای روستایی به شمار می رود. در این زمینه دهستان چوپانان (چوپانان، عباس آباد و کبودان) که جمعیت آن به دلیل نبود امنیت شغلی و امکانات رفاهی و آموزشی درحال مهاجرت است به عنوان منطقه هدف در شهرستان نائین در نظر گرفته شده است. 
پروژه های انجام شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی شامل 2 بند خاکی در مسیر رودخانه های عباس آباد و چاه حسنک است که جهت جلوگیری از بروز سیل و تخریب قنات حجت آباد و آشتیان و جلوگیری از خسارت به زمینهای کشاورزی، جاده، منازل مسکونی چوپانان در حال احداث هستند.
ادامه

موضوعات مورد بحث در جلسه شامل  موارد زیر می باشد:

-استفاده هایی که می توان از بندهای خاکی کرد (مانند کشت گیاهان دارویی، بومگردی، قایقرانی فصلی و..)
-بررسی معایب بندهای احداث شده و پیشنهادات اصلاح پروژه 
-جهت افزایش مشارکت مردمی در حفاظت و احیای منابع طبیعی و بهبود معیشت مردم منطقه چه پروژه هایی لازم است تا اجرا شوند؟ (پروژه آبخیزداری مانند احداث آب انبار و سد و حمایت از طرح های بیولوژیک مانند جنگلکاری و کاشت گونه های با صرفه اقتصادی بالا مانند آنغوزه و تخمه سرخو (قدومه) .معاش (برگ گندمی)
- شیوه های مشارکت مردمی و اجتماعات محلی که در گذشته و یا در حال حاضر انجام شده (مانند انبار میانه، غریب خانه، مشارکت در بهره برداری و احیای منابع طبیعی) و امکان سنجی احیای آن ها
- مشکلات موجود در حوزه منابع طبیعی
--تضاد ها و درگیری ها در بهره برداری از منابع طبیعی
-کلاس های آموزشی مورد نیاز جهت اشتغالزایی و بهبود الگوی معیشت 
- ظرفیت های اشتغال در منطقه(مانند  بوم گردی، پرورش ماهی، معادن، اهلی کردن گیاهان وحشی، احداث دامداری صنعتی با مشارکت تمامی دامداران و اعطای تسهیلات)
-مردم منطقه، خیرین، شورای اسلامی و دهیاری چه امکاناتی را می توانید در این زمینه فراهم کنید؟
باتشکر و تقدیم احترام 
سیدمحمودطباطبایی 
نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان نایین در پروژه های صندوق توسعه ملی

30 کیلوگرم تریاک در نائین کشف شد


30 کیلوگرم تریاک در نائین کشف شد

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی نائین از کشف 30 کیلوگرم تریاک در سه راهی چوپانان این شهرستان از یک دستگاه خودروی سواری سمند خبر داد.

سرهنگ صادق کاظم زاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران انتظامی مستقر در سه راهی چوپانان، اردکان شب گذشته حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی عبوری که قصد دور زدن سه راهی به سمت نائین را داشت مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی گفت: ماموران پس از بازرسی ، 30 کیلوگرم تریاک را کشف و در این پیوند یک نفر را دستگیر کردند. 
سرهنگ کاظم زاد افزود: متهم دستگیر شده همراه با پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شد.
سه راهی چوپانان در 190 کیلومتری نایین و این شهرستان در 140 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است

30 کیلوگرم تریاک در نائین کشف شد


30 کیلوگرم تریاک در نائین کشف شد

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی نائین از کشف 30 کیلوگرم تریاک در سه راهی چوپانان این شهرستان از یک دستگاه خودروی سواری سمند خبر داد.

سرهنگ صادق کاظم زاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران انتظامی مستقر در سه راهی چوپانان، اردکان شب گذشته حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی عبوری که قصد دور زدن سه راهی به سمت نائین را داشت مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی گفت: ماموران پس از بازرسی ، 30 کیلوگرم تریاک را کشف و در این پیوند یک نفر را دستگیر کردند. 
سرهنگ کاظم زاد افزود: متهم دستگیر شده همراه با پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شد.
سه راهی چوپانان در 190 کیلومتری نایین و این شهرستان در 140 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است

مخالفت شدید امام جمعه خور با گردشگری درایام عزاداری در شهرستان خور و بیابانک


مخالفت شدید امام جمعه خور با گردشگری درایام عزاداری در شهرستان خور و بیابانک
 
لباس کفن خواهم پوشید و مقابله خواهم کرد.

امام جمعه خور در خطبه های نماز جمعه این هفته در اعتراض نسبت وضعیت بد گردشگری در این منطقه : اگر وضعیت بد گردشگری سامان نگیرد، کفن خواهم پوشید و با گردشگرانی که هتک حرمت و کشف حجاب میکنند مقابله و نخواهم گذاشت هیچ اتوبوسی به این منطقه بیاید.

وی گفت : صنعت گردشگری تبدیل به صنعت ولگردی شده است.

ایشان گفت : در این چند روز بالغ بر ۱۰۰ اتوبوس و نزدیک به ۴ هزار نفر جمعیت به منطقه آمده اند که نزدیک به ۷۰ درصد آنها کشف حجاب داشته اند.

ایشان در ادامه گفتند : ما مخالف گردشگری نیستیم و آن را قبول داریم ولی مخالف صد درصدی منکرات و کشف حجاب هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : در این چند روز ایام اخر صفر و شهادت خیلی از مردم به ما مراجعه و نسبت با این هتک حرمتها اعتراضاتی داشتند، دیگر مردم، امت حزب الله و خانواده شهدا صبرشان در این زمینه تمام شده است و بنا به وظیفه شرعی، بنده دیگر در این زمینه کوتاه نخواهم آمد.

ایشان در ادامه گفت : من از نماینده مجلس شورای اسلامی میخواهم نسبت به این موضوع رسیدگی و مصوباتی در مجلس صورت گیرد که دست نیروی انتظامی و دادگاه باز شود.

در اخر امام جمعه خور چند پیشنهاد جهت ساماندهی و جلوگیری از منکرات در این زمینه ارائه داد :
- در ایام شهادت و حزن و اندوه باید گردشگری ممنوع باشد.
- راه اندازی کمپ گردشگری در منطقه(چرا که اگر کمپ گردشگری راه اندزی شود نظارت در این زمینه خواهد بود)
- اداره میراث فرهنگی که مسئول در این صنعت هست طبق دستورالعملی که دراین زمینه تعرف شده باید مو به مو انجام دهد./ عصر خور

مخالفت شدید امام جمعه خور با گردشگری درایام عزاداری در شهرستان خور و بیابانک


مخالفت شدید امام جمعه خور با گردشگری درایام عزاداری در شهرستان خور و بیابانک
 
لباس کفن خواهم پوشید و مقابله خواهم کرد.

امام جمعه خور در خطبه های نماز جمعه این هفته در اعتراض نسبت وضعیت بد گردشگری در این منطقه : اگر وضعیت بد گردشگری سامان نگیرد، کفن خواهم پوشید و با گردشگرانی که هتک حرمت و کشف حجاب میکنند مقابله و نخواهم گذاشت هیچ اتوبوسی به این منطقه بیاید.

وی گفت : صنعت گردشگری تبدیل به صنعت ولگردی شده است.

ایشان گفت : در این چند روز بالغ بر ۱۰۰ اتوبوس و نزدیک به ۴ هزار نفر جمعیت به منطقه آمده اند که نزدیک به ۷۰ درصد آنها کشف حجاب داشته اند.

ایشان در ادامه گفتند : ما مخالف گردشگری نیستیم و آن را قبول داریم ولی مخالف صد درصدی منکرات و کشف حجاب هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : در این چند روز ایام اخر صفر و شهادت خیلی از مردم به ما مراجعه و نسبت با این هتک حرمتها اعتراضاتی داشتند، دیگر مردم، امت حزب الله و خانواده شهدا صبرشان در این زمینه تمام شده است و بنا به وظیفه شرعی، بنده دیگر در این زمینه کوتاه نخواهم آمد.

ایشان در ادامه گفت : من از نماینده مجلس شورای اسلامی میخواهم نسبت به این موضوع رسیدگی و مصوباتی در مجلس صورت گیرد که دست نیروی انتظامی و دادگاه باز شود.

در اخر امام جمعه خور چند پیشنهاد جهت ساماندهی و جلوگیری از منکرات در این زمینه ارائه داد :
- در ایام شهادت و حزن و اندوه باید گردشگری ممنوع باشد.
- راه اندازی کمپ گردشگری در منطقه(چرا که اگر کمپ گردشگری راه اندزی شود نظارت در این زمینه خواهد بود)
- اداره میراث فرهنگی که مسئول در این صنعت هست طبق دستورالعملی که دراین زمینه تعرف شده باید مو به مو انجام دهد./ عصر خور

مخالفت شدید امام جمعه خور با گردشگری درایام عزاداری در شهرستان خور و بیابانک


مخالفت شدید امام جمعه خور با گردشگری درایام عزاداری در شهرستان خور و بیابانک
 
لباس کفن خواهم پوشید و مقابله خواهم کرد.

امام جمعه خور در خطبه های نماز جمعه این هفته در اعتراض نسبت وضعیت بد گردشگری در این منطقه : اگر وضعیت بد گردشگری سامان نگیرد، کفن خواهم پوشید و با گردشگرانی که هتک حرمت و کشف حجاب میکنند مقابله و نخواهم گذاشت هیچ اتوبوسی به این منطقه بیاید.

وی گفت : صنعت گردشگری تبدیل به صنعت ولگردی شده است.

ایشان گفت : در این چند روز بالغ بر ۱۰۰ اتوبوس و نزدیک به ۴ هزار نفر جمعیت به منطقه آمده اند که نزدیک به ۷۰ درصد آنها کشف حجاب داشته اند.

ایشان در ادامه گفتند : ما مخالف گردشگری نیستیم و آن را قبول داریم ولی مخالف صد درصدی منکرات و کشف حجاب هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : در این چند روز ایام اخر صفر و شهادت خیلی از مردم به ما مراجعه و نسبت با این هتک حرمتها اعتراضاتی داشتند، دیگر مردم، امت حزب الله و خانواده شهدا صبرشان در این زمینه تمام شده است و بنا به وظیفه شرعی، بنده دیگر در این زمینه کوتاه نخواهم آمد.

ایشان در ادامه گفت : من از نماینده مجلس شورای اسلامی میخواهم نسبت به این موضوع رسیدگی و مصوباتی در مجلس صورت گیرد که دست نیروی انتظامی و دادگاه باز شود.

در اخر امام جمعه خور چند پیشنهاد جهت ساماندهی و جلوگیری از منکرات در این زمینه ارائه داد :
- در ایام شهادت و حزن و اندوه باید گردشگری ممنوع باشد.
- راه اندازی کمپ گردشگری در منطقه(چرا که اگر کمپ گردشگری راه اندزی شود نظارت در این زمینه خواهد بود)
- اداره میراث فرهنگی که مسئول در این صنعت هست طبق دستورالعملی که دراین زمینه تعرف شده باید مو به مو انجام دهد./ عصر خور

برگزاری کارگاه آموزشی فرآوری محصولات کشاورزی در مرکز جهاد کشاورزی چوپانان


 برگزاری کارگاه آموزشی فرآوری محصولات کشاورزی در مرکز جهاد کشاورزی چوپانان

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نایین، کارگاه آموزشی تحت عنوان فرآوری محصولات کشاورزی به مربیگری سرکار خانم مهندس امیری از مرکز آموزش، ویژه زنان روستایی در محل مرکز جهاد کشاورزی چوپانان برگزار گردید. هدف از برگزاری این دوره آشنایی زنان روستایی با نحوه درست کردن ترشیجات، خشکبار، بسته بندی آنها و ... بوده است. در پایان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ لازم داده شد.

استفاده از این خبر بدون ذکر منبع ممنوع است