چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

به به ! عجب بارندگی خوب و به موقعی


به به ! عجب بارندگی خوب و به موقعی


    وضعیت هوای شهر    چوپانان    
 هوای حاضر: 
 بروزرسانی در: ۱۱:۴۵-۱۳۹۶/۱۲/۲۷
 دمای هوا: 15.0 درجه
 نم نسبی : 44 درصد 
 سرعت باد : 7متر برثانیه (25km/h )   
 جهت باد :290 درجه شمال غربی
 دید افقی : 0متر
وضعیت 24 ساعت گذشته 
میزان بارش: 5.6 میلی متر  
 کمینه :8.8 درجه- بیشینه:25.6 درجه  
جمع بارش سال زراعی: 12.2 میلی متر 

و بارندگی در منطقه خور به شرح زیر
خور 1/7 میلیمتر
جندق 14  "
مصر 14    "
بازیاب 6/5  "
هفتومان2  "
ایراج 10/9 "
چاهملک 4/7 "
فرخی 6    "
گرمه 10 "
اردیب 9  "
بیاضه 8 "
خور 1/7

بوسه ای عاشقانه

بوسه ای عاشقانه 

بوسه محیط بان مهدی جلالپور بر گونه آهوی اسیری که پس از نجات از دست یک متخلف در پارک ملی موته اصفهان رهاسازی شد.

 
از این بوسه افسانه ای امروز در برنامه مثبت 2 ساعت 8  در شبکه 2 تجلیل شد

حقوق معوقه کارگران در روزهای باقی مانده سال پرداخت شود


در تذکری

پوربافرانی: حقوق معوقه کارگران در روزهای باقی مانده سال پرداخت شود

پوربافرانی

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت پرداخت حقوق معوقه کارگران گفت: حقوق معوقه و عیدی کارگران در روزهای باقی مانده تا عید پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، عباسعلی پوربافرانی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۲ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: آقای نوبخت تشریف می‌آورند و در تلویزیون می‌گویند که حقوق کارمندان دولتی پرداخت شده، آیا کارگران که ماه‌ها حقوق معوقه دارند و در بعضی مناطق هنوز عیدی دریافت نکرده‌اند، اینها چه؟ اینها باید چه وضعیتی داشته باشند؟

وی افزود: تا آغاز سال نو ۵ یا ۶ روز دیگر باقی نمانده؟ چه پاسخی دارید برای کارگرانی که حقوق معوقه نگرفته‌اند؟ هیات رییسه یک سازوکار نظارتی در این باره اتخاذ کند. من به عنوان عضو ناظر در شورای عالی رفاه اگر بخواهم به هیات رییسه گزارشی بدهم، باید بگویم ۲۱ ماه است که جلسه شورای عالی رفاه که کارش اینگونه مسائل است، تشکیل نشده است. باید حقوق، عیدی و معوقات کارگران را پیگیری کنیم

سه کشته در تصادف رانندگی پلیس راه به جندق


سه کشته در تصادف رانندگی پلیس راه به جندق

 

تصادف رانندگی محور خور به جندق سه کشته بر جای گذاشت .

 

این حادثه که ساعت 5 صبح امروز رخ داد یک دستگاه سواری پژو 405 با کامیون باری ولوو درکیلومتر 75 خور به جندق برخورد کرد .

رییس هلال احمر خوروبیابانک روز پنجشنبه گفت: در این حادثه یک مرد 21ساله و دو خانم 16 و 56 ساله سواری پژو بر اثر شدت جراحت در دم جان باختند .

حسین ایرجی افزود: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است .

وی خاطرنشان کرد: از رانندگان انتظار می رود در روزهای پایانی سال و همچنین آغاز سال جدید به نکات ایمنی راهنمایی و رانندگی توجه کنند .

وی گفت: بیاییم همگی به کمپین نه به تصادفات طرح راهنمایی مسافرین نوروزی بپردازیم تا شاهد اینگونه تصادفات نباشیم/ساحل خور

تا می توانیم یونجه بخوریم


تا می توانیم یونجه بخوریم


سبزی بی نظیرو پرخاصیت ولی فراموش شده

 سبزی بی نظیرو پرخاصیت  ولی فراموش شده
یک سبزى خوراکى که به منزله گوهرى گران بهاست ولى هیچ کس به آن توجه ندارد و قدر آن را نمى داند.

به گزارش بهداشت نیوز،  این سبزى خوراکى داراى آهن به اندازه دو برابر آهن موجود در اسفناج، کلسیم به مقدار سه برابر کلسیم شیر، ویتامین «ث» به اندازه چهار برابر شیره لیموترش و سرشار از پروتئین هاى مقوى، مغذى و خون ساز از قبیل لیزین، فنیل آلانین، آسپارازین و سیستین است و در تقویت عمومى بدن بى نظیر و در رفع کم خونى بى بدیل است.

از خوردن آن خون صاف و پاک تولید مى شود، ترشح شیر را درزنان باردار زیاد مى کند، استخوان بندى بدن را مخصوصا در کودکان محکم مى کند، قاعده آور است، قوه باه را مى افزاید، خستگى و کوفتگى بدن، خونریزى لثه و سستى استخوان ها و سایر عوارض ناشى از کمبود ویتامین «ث» را به سرعت درمان مى کند و بالأخره 
مداومت خوردن آن با شکر مسمّن بدن است؛ یعنى اشخاص نحیف و لاغر را فربه و چاق مى کند.

شگفتا! این چه طرفه معجون اسرارآمیزى است که چنین خواص شگفت انگیز و معجزه آسایى دارد؟ شما اگر کلیه مغزهاى متفکر بشر و همه دانشمندان و نوابغ جهان را در مجهزترین لابراتوارهاى کنونى دنیا گرد آورید و در آن کارگاه عظیم، با کمک همه وسایل علمى و فنى، گروهى از مهندسان چیره دست و شیمى دان هاى دانشمند و فیزیکدان هاى ماهر دست به دست یکدیگر داده و بخواهند به سازمان درونى این گوهر گران بها که ساخته و پرداخته دست طبیعت است پى ببرند و نمونه اى از آن بسازند، محال است موفق شوند

 یونجه داراى ویتامین هاى A, E, C, K و اسید فسفریک و پروتئین هاى مقوى است که قبلا آن ها را نام بردیم. دکتر هانرى لکلرک، پزشک معروف که معتقد به طب گیاهى بود، در سال 1918، عده زیادى از بیماران مبتلا به کمبود ویتامین C را به وسیله یونجه خام یا یونجه پخته یا شیره آن به خوبى و به سرعت درمان کرد.

در کتاب تحفة المؤمنین با عنوان رطبه، خواص درمان بخش یونجه شرح داده شده و آن پزشک بزرگوار مى نویسد:

«ملین و مبهى و مداومت خوردن آن با شکر مسمن بدن و مولد خون صالح و مولد منى و شیر و مدر حیض است.»

تخم یونجه (دانه آن) داراى خواص بیشتر و مؤثرتر است، او مى نویسد:

«روغن تخم آن و روغنى که از آب او در روغن زیتون ترتیب دهند جهت رعشه و لقوه شربا و ضمادا نافع است.»

اینک به شرح مهم ترین خواص طبى یونجه مى پردازیم:

1- خواص رطبه (یونجه)

1. یونجه به علت وجود مواد مقوى از قبیل پروتئین هاى مختلف و ویتامین هاى گوناگون مخصوصا ویتامین A، آهن، فسفر و مقدار نسبتا زیاد کلسیم در تغذیه کودکان و رشد و نمو و استحکام استخوان بندى آن ها و درمان راشیتیسم حائز کمال اهمیت است.

2. یونجه به علت وجود مقدار خیلى زیاد ویتامین C که در آن موجود است، اختلالات بدنى ناشى از کمبود این ویتامین را به سرعت برطرف مى کند.

ناگفته نماند که متخصصان امر با آزمایش هاى دقیق معلوم کرده اند که در بین مواد غذایى مختلف، جعفرى بیش از همه داراى ویتامین C است و حتى لیموترش که شهرت دارد و از حیث ویتامین C فوق العاده غنى است، در لیست مربوطه خیلى پایین تر از جعفرى قرار گرفته است، آن گاه همان متخصصان در تجزیه یونجه ثابت کرده اند که مقدار ویتامین C آن دو برابر جعفرى و چهار برابر لیموترش است.

3. مبهى بودن (افزایش دهنده مسل جنسی) یونجه امروزه به اثبات رسیده است، زیرا علاوه بر اینکه داراى پروتئین هاى مقوى و آهن و فسفر است که همه آن ها در تقویت باه از عوامل مؤثر به شمار مى روند، وجود ویتامین E در یونجه، از همه بیشتر موضوع را تأیید مى کند، زیرا ویتامین E که آن را ویتامین ضد عقیم بودن مى نامند، یکى از عناصر مخصوص براى تولید مثل است و در آزمایش روى حیوانات به تجربه ثابت کرده اند که اگر حیوان نر را از این ویتامین محروم کنند، کم کم سلول هاى تولیدکننده متوقف شده و بیضه ها تغییر شکل مى دهند

 4. در کتاب فیزیولوژى، تألیف هوسه، جلد اول، صفحه 790 شرحى درباره خواص و آثار ویتامین E در بدن آمده است، که یکى از آن ها این است:

هرگاه بدن مدتى از حیث ویتامین E محروم مانده و از این لحاظ کمبود پیدا کند، یک نوع سوء تغذیه عضلاتى و فلج بروز خواهد کرد، در این حال اگر ویتامین E تجویز شود، اختلالات حاصله برطرف خواهد شد

 «خوردن یا مالیدن روغن یونجه لقوه (فلج صورت) را درمان مى کند.»

روغن یونجه را به این طریق مى گیرند که ابتدا یونجه تازه را کوبیده، آب آن را به دست مى آورند و هم وزن این آب، روغن زیتون اضافه کرده، به ملایمت آن قدر مى جوشانند تا همه آب یونجه بخار شود و روغن باقى بماند (خوردن یا مالیدن چنین روغنى، فلج صورت را درمان مى کند.)

5. یونجه، ترشح شیر و مقدار آن را در زنانى که بچه شیر مى دهند زیاد مى کند و این البته به علت وجود مواد مقوى، مغذى، پروتئین ها، ویتامین ها و مخصوصا کلسیم موجود در آن است.

6. یونجه، به علت وجود همین مواد، اگر مدتى مرتبا مصرف شود در تقویت مزاج فوق العاده مؤثر است و اشخاص نحیف و لاغر را فربه و چاق مى کند، براى حصول این نتیجه مؤلف تحفه توصیه مى کند که آن را با شکر تناول کنند.

7. مخفى نماند که یونجه تازه، ملین طبع، ولى یونجه خشک قابض است

به هرحال، ما براى نخستین بار توصیه مى کنیم که از همین سبزیجات در مغازه هاى سبزى فروشى بفروشند و مردم آن را در غذاها، مثلا آش، خورش، کوکو، پلو و ... وارد و تناول کنند. مقدار خوراک آن مثل سایر سبزى ها است ولى مقدار خوراک تخم آن روزى 10 گرم تا 25 گرم است.

اگر کسى ایراد گرفت که یونجه را مگر مى توان به مصرف تغذیه رساند جواب دهید که آمریکایى ها نیز که یک ملت متمدنى هستند و کارهایشان از روى حساب و کتاب و بهداشت است! یونجه را به جاى اسفناج مصرف مى کنند، چه اشکالى دارد ما نیز آن را استفاده و مصرف کنیم، البته نه به عنوان تقلید از آمریکا بلکه به این علت که خواص مغذى و مقوى و سودمند آن بر ما ثابت شده است

 

منبع: سایت جامع طب سنتی ایران

شهید طباطبایی انارکی / سید کمال الدین


شهید طباطبایی انارکی / سید کمال الدین
دسته: شهدای دانش آموز، انقلاب اسلامی،


مشخصات
نام : طباطبایی انارکی / سید کمال الدین
نام پدر : سید محمد
تاریخ تولد : ۱۳۴۰-۱۰-۲۲
محل تولد : اصفهان
تاریخ شهادت : ۱۳۵۷-۹-۲۰
محل شهادت : اصابت گلوله در تظاهرات عاشورا
شهرستان : اصفهان
یگان :
مسئولیت :
تحصیلات : دوم راهنمایی
محل تحصیل :
گلزار : تکیه امام جمعه اصفهان
کاش کوچه حاج میر کریم به نام این شهید نامگذاری می شدوکوچه عباس عظیمی به نآم شهید مهندس منوچهر عظیمی نامگذاری می شد

حضور خانم مهرانگیز زاهد انارکی در نمایشگاه توانمندی روستایی تهران


حضور خانم مهرانگیز زاهد انارکی در نمایشگاه توانمندی روستایی تهران

 به گزارش خانم زاهد : امسال نیز در نمایشگاه توانمندی روستایی و عشایر در نمایشگاه بین‌المللی تهران شرکت داریم
 سومین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر در تاریخ 15 الی 18 اسفند 96 در نمایشگاه بین-المللی تهران برگزار می شود
در سالن ۶ اصفهان غرفه نایین مشارکت داریم   
خوشحال می شویم همشهری های عزیز را ببینیم
مدیر کل امور روستا های استان اصفهان  از غرفه نایین بازدید کردند

اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین



اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین


اقامتگاه بوم گردی کیخسرو در روستای چوپانان در شهرستان نائین اصفهان در دل کویر مرکزی ایران قرار گرفته است. چوپانان که با نام ریگ جن عجین شده یکی از ناشناخته های طبیعت ایران است . این روستا منظمترین روستای خشتی ایران و در نوع خود بی نظیر بوده و چشم اندازهای بسیار زیبایی را در اطراف خود دارد. وجود چشمه سارهای طبیعی فراوان در اطراف چوپانان آن را به یکی از تفرجگاههای زیبا تبدیل کرده است. کیخسرو اقامتگاهی دلنشین در دل این روستاست که می تواند اقامت کویری خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد.

شما میتوانید رزرو هتل های نائین با بیشترین تخفیف را از طریق سامانه جامع گردشگری پارمین انجام دهید. اقامتی دلنشین به همراه بازدید از زیبایی های شهر نائین مانند نارین قلعه(نارنج قلعه)، چشمه آب معدنی و آب گرم ورتون و خانه پیرنیا(موزه مردم شناسی کویر) سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

همچنین شما می توانید برای برنامه ریزی سفر مطابق با سلیقه و بودجه خود با گروه ما در ارتباط باشید و ما را در تمامی لحظات سفر همراه خود بدانید.

رزرو اقامتگاه بوم گردی کیخسرو چوپانان نائین : 03136293700

خدمات :
سیستم گرمایشی این اقامتگاه شوفاژ است.
روستا دارای امکاناتی مانند نانوایی ، فروشگاه و … می باشد.
سرویس بهداشتی فرنگی و حمام برای اتاق ها عمومی و در خارج از اتاق قرار دارد.
اقامتگاه دارای آشپزخانه عمومی است.
اقامتگاه دارای اینترنت می باشد.

اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین

اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین

اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین


اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین



اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین


اقامتگاه بوم گردی کیخسرو در روستای چوپانان در شهرستان نائین اصفهان در دل کویر مرکزی ایران قرار گرفته است. چوپانان که با نام ریگ جن عجین شده یکی از ناشناخته های طبیعت ایران است . این روستا منظمترین روستای خشتی ایران و در نوع خود بی نظیر بوده و چشم اندازهای بسیار زیبایی را در اطراف خود دارد. وجود چشمه سارهای طبیعی فراوان در اطراف چوپانان آن را به یکی از تفرجگاههای زیبا تبدیل کرده است. کیخسرو اقامتگاهی دلنشین در دل این روستاست که می تواند اقامت کویری خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد.

شما میتوانید رزرو هتل های نائین با بیشترین تخفیف را از طریق سامانه جامع گردشگری پارمین انجام دهید. اقامتی دلنشین به همراه بازدید از زیبایی های شهر نائین مانند نارین قلعه(نارنج قلعه)، چشمه آب معدنی و آب گرم ورتون و خانه پیرنیا(موزه مردم شناسی کویر) سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

همچنین شما می توانید برای برنامه ریزی سفر مطابق با سلیقه و بودجه خود با گروه ما در ارتباط باشید و ما را در تمامی لحظات سفر همراه خود بدانید.

رزرو اقامتگاه بوم گردی کیخسرو چوپانان نائین : 03136293700

خدمات :
سیستم گرمایشی این اقامتگاه شوفاژ است.
روستا دارای امکاناتی مانند نانوایی ، فروشگاه و … می باشد.
سرویس بهداشتی فرنگی و حمام برای اتاق ها عمومی و در خارج از اتاق قرار دارد.
اقامتگاه دارای آشپزخانه عمومی است.
اقامتگاه دارای اینترنت می باشد.

اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین

اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین

اقامتگاه بومگردی کیخسرو نائین


مهار سیلاب مزرعه مشجری

برای نخستین بار در استان

اجرای طرحی به منظور مهارسیلاب در انارک نایین

اجرای طرح پخش و بهره وری از سیلاب مزرعه مشجری انارک نایین آغاز شد.

 به گزارش آغاز عملیات اجرایی طرح پخش و بهره وری از سیلاب مزرعه مشجری انارک نایینخبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان،معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در این طرح بند خاکی به ارتفاع سه متر و طول یک کیلومتر با حجم خاکریزی 32هزار مترمکعب خاک با حوضچه ای به عمق یک و نیم ،عرض 15و طول 600متر مربع، برای استحصال 900هزارمترمکعب سیلاب سالانه ایجاد می شود.
ابوطالب امینی افزود: این طرح به منظور پیشگیری و مهارسیلاب ، تغذیه منابع آب زیرزمینی مزرعه مشجری ، افزایش کیفیت آب ، افزایش ظرفیت منابع آب زیرزمینی منطقه ، توسعه و تولید اشتغال در بخش کشاورزی و توسعه گردشگری اجرا می شود.
وی گفت: این طرح برای نخستین در استان با بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار و مشارکت نیکوکار حاج آبادی اصفهانی تا شهریور سال آینده اجرا می شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: همچنین امروز ساخت بزرگترین مزرعه تولید شترمرغ استان با ظرفیت تولید هزار قطعه شترمرغ و 75 قطعه شترمرغ مولد با اعتباری افزون بر 20میلیارد ریال در این منطقه آغاز شد.
به گفته امینی این طرح نیز دو سال دیگر به بهره برداری می رسد