چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

ماجرای کوچ جن ها از صحرای "ریگ جن"



                           می‌گویند در منطقه ای از بیابان ایران به نام «ریگ جن» اجنه‌ها حضور دارند و حتی با یکدیگر صحبت می‌کنند و 

باعث اتفاقاتی برای گردشگرانی می‌شوند که به این منطقه بیابانی می‌روند، مباحثی که چهره ماندگار جغرافیای ایران به آن پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ... «این کویر جن داره» ... جمله ای که هرزگاهی افرادی که برای تورهای بیابان و کویر گردی و سافاری یا وحش‌گشت (safari) به منطقه کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای (تلماسه) در کویر مرکزی ایران می‌روند می‌شنوند، ولی واقعاً این مکان محفلی برای اجنه‌ها است؟ حتی می‌گویند اجنه‌ها در این مکان با یکدیگر صحبت هم می‌کنند! ادعاهای که پرویز کردوانی - دکترای رشته عمران کویر از آلمان به آن پاسخ می‌دهد.

این چهره ماندگار جغرافیا در توضیح وجود اجنه در کویر مرکزی ایران که به «ریگ جن» معروف است، به تسنیم می‌گوید: وقتی افراد به منطقه ریگ جن می‌روند به دلیل شواهدی این تصور برای آنان بوجود می‌آید که این منطقه دارای جن است زیرا در این مناطق در داخل زمین فرو می‌روند و این رخداد زمانی رخ می‌دهد که کویر در مقاطعی خیس باشد و این تصور به وجود می‌آید که کویر جن دارد و اجنه این کار را انجام می‌دهند که باید عنوان کنم چنین چیزی حقیقت ندارد.

کردوانی در ادامه توضیح می‌دهد: الان در ریگ جن جاده ای به طول 70 کیلومتر کشیدند و خودروها می‌توانند وارد این منطقه شوند و افراد بر خلاف گذشته راحت‌تر می‌توانند به این منطقه بیابانی سفر کنند.

وی با بیان اینکه بنده خودم 50 سال پیش به ریگ جن سفر کردم و پس از آن نیز ده‌ها بار به این منطقه بیابانی رفته ام، درباره ادعای صحبت کردن اجنه در ریگ جن نیز توضیح می‌دهد: بنده خودم حتی شب هنگام در ریگ جن خوابیدم و ادعای صحبت کردن اجنه در ریگ جن نیز به دلیل برخورد شن‌ها است که صدای عین صحبت کردن ایجاد می‌کند و افراد تصور می‌کنند که اجنه با هم صحبت و گفت‌وگو می‌کنند.

این چهره ماندگار جغرافیا در ادامه عنوان می‌کند: البته الان دیگر آنقدر کویر خشک شده است که دیگر بحث خیس شدن بیابان مطرح نمی‌شود که افراد بخواهند در کویر فرو روند تا ذهنیت وجود "جن" پیش آید و جالب است الان که این اتفاق رخ نمی‌دهد باور دیگری به وجود آمده و عنوان می‌کنند که اجنه از این مناطق کوچ کردند! ولی در مجموع کویر علی الخصوص ریگ جن - اجنه ای ندارد و این اتفاقات فرو رفتن به دلیل کویر نمک زار و خیس است.

به گزارش تسنیم، ریگ جن منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای (تلماسه) در کویر مرکزی ایران است. این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد. این منطقه به دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب در گذشته محل عبور کاروان‌ها نبوده و فقط در سال‌های اخیر چند گروه به آن منطقه رفتند.

ریگ جن منطقه‌ای کویری و پر از تپه‌های شنی و اطراف آن دارای باتلاق‌های نمکی است. این کویر در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق پارک ملی کویر، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است و وسعت تقریبی آن 3800 کیلومتر مربع است. هیچ‌گونه چشمه یا چاه آبی در این منطقه وجود ندارد.

در سال 1900 حدود 114 قبل سون هدین، کویرنورد بزرگ سوئدی از حاشیه غربی و جنوبی ریگ جن عبور کرد. او بعدها در کتاب کویرهای ایران به طور مفصل دربارهٔ ریگ جن نوشت. در سال 1930 آلفونس گابریل از جنوب ریگ جن گذشت. از 1376 تاکنون گروه‌هایی از کویر پیمایان با خودروهای بیابانی و حتی پیاده به نقاط مختلف ریگ جن رفته‌اند.

شروع عملیات گاز رسانی به انارک


شروع عملیات گاز رسانی به انارک

به گزارش کانال تلگرامی انارک نیوز:آغاز پروژه گاز رسانی به شهر انارک از روز گذشته
پیمانکار شرکت ارکشن گاز ایران را عهده دار می باشد

فواید هویج ایرانی یا زردک


کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی گفت : هویج چه ازنوع فرنگی و چه ایرانی دارای اثرات ضد میکروبی قوی است ولی هویج ایرانی یا همان زردک دارای قند و آهن بیشترنسبت به هویج فرنگی است .
به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، دکتر ˈنسرین حاجی سید جوادیˈ روز یکشنبه افزود : هویج گیاهی است از خانواده چتریان است که دارای چندین زیر گونه و رقم است . منشا اصلی هویج از افغانستان است و از این طریق به هند و چین راه پیدا کرده است . هم اکنون در اصفهان و نائین نوعی از هویج وجود دارد که به نام هویج ایرانی یا زردک نامیده می شود که فقط در فصل زمستان قابل برداشت است.


وی خاطرنشان کرد : خواص هویج ایرانی با هویج فرنگی در بسیاری جهات مشابهت دارد. مثل وجود ماده کاروتن که در بدن به ویتامین Aتبدیل می شود.اما میزان قند این نوع از هویج بیشتر از هویج فرنگی و آهن آن حدود سه برابر بیشتر است .

به گفته وی از این رو هویج ایرانی برای جلوگیری از کم خونی توصیه می شود .این نوع هویج به دلیل داشتن کلسیم و فسفر فراوان برای تحکیم استخوان ها بسیار مفید است.

وی اظهار داشت : متاسفانه در حال حاضر مصرف این نوع هویج در کشورمان بسیار محدود است و بیشتر به مصرف خوراک دام می رسد .این در حالی است که هویج ایرانی یا زردک به خصوص برای کودکان و نوزادان بسیار مفید است و می توان آن را به صورت رنده شده و یا پخته در طبخ غذاها استفاده کرد و یا آب این هویج را خورد .
چوپانان آباد: یکی از میوه های زمستانی نسل من در دوران بچگی زردک های شیرین چوپانان بود که دو سه ماهی به صورت خام و به مقدار زیاد مورد استفاده قرار می گزفت و مردان و زنان سالخورده که از نعمت دندان بر خوردار نبودند آنرا بصورت رنده شده تناول میکردند 
به کانال تلگرامی چوپانان آباد بپیوندید

کشف بیش از 104 کیلو تریاک در چوپانان

کشف بیش از 104 کیلو تریاک در چوپانان

سرهنگ"جهانگیر کریمی" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت :ماموران یگان تکاوری "اصفهان" حین گشت زنی در سه راهی "چوپانان" شهرستان "نائین" به یک دستگاه سواری پژو 405 مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 104 کیلو و 900 گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص چهار سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به این افراد نخواهد داد.#


انتهای خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

روزبروز به تعداد خیرین چوپانان افزوده می شود

روزبروز به تعداد خیرین چوپانان افزوده می شود
به گزارش کانال تلگرامی سلام چوپانان:جناب آقای دکتر ابوالحسن حلوانی با پرداخت مبلغ یک میلیون و پانصدهزارتومان  ، به جمع خیرین مدرسه یار چوپانان پیوستند .
قبلا نیز خیرین زیادی  هم در زمینه آموزش و پرورش وهم در زمینه بهداشت و سلامت و هم در زمینه مذهبی در سال گذشته به امور خیر پرداخته اند،اسامی این خیرین تا آنجا که قلم یاری می کند به شرح زیر است :
آقای محمود مختار -علینقی جلال -خانم ثریا کاظمی -آقای محمد علی سلطانی -آقای محمدعلی علی بمانی -خانم صدیقه مطلبی -آقای رضا علی بمانی-آقای محمدرضا جلالپور-قای محمد جعفر یزدانی -خانواده مرحوم ابوالقاسم جلالپور پسر مهدی قاسم-قای مهدی عظیمی-حاجیه خانم خدیجه رفیع -آقای محمد آزاد-آقای فرهاد نجفیان -خانواده مرحوم علی اکبر مرتضوی-قای فرشید نجفیان -آقای حاج نصرت اله (حجت) جلالپور-آقای رضا فاتح -قای علی جلال -قای امیرحسین خاکسار-آقای محمد مرتصوی-آقای علی اکبر جلال -آقای امیر جلال-آقای کورش قاسمیان-ورثه مرحوم استاد رضا ظرافتکار-سرکار خانم پری طباطبایی انارکی -آقای دکتر عباسعلی حلوانی -آقای مهندس علی عسکریان -ورثه مرحوم حاج اسداله ثابتی -سرکارخانم مهری عسکریان-حاج مهدی عسگری -سعید عسکری-حاج محمدعلی صدیقی انارکی -ماندانا ایرانی-حسن سعادت-و عده زیادی که در سالهای قبل اقدام به همیاری و وقف نموده اند و اکثرا هم بیاد پدر مادر و فرزندانشان این کارهای خیر را انجام داده اند.
ان شاالله روزبه روز بر تعداد این نیکو کاران در چوپانان اضافه شود و خداوند همه اموات آنها را در این روز پر برکت مورد رحمت خود قرار دهد 
چوپانان آباد به سهم خود از کانال تلگرامی سلام چوپانان تشکر و دعای خیر می نماید زیرا مدیران این سایت سر منشا این امر خیر و مشوق خیرین هستند ان شاالله خداوند به کلیه کسانی که در امور فرهنگی در زمینه زنده نگهداشتن چوپانان فعالیت می نمایند اجر عظیم و موفقیت عنایت فرماید 
ان شاالله خداوند به خوانندگان مسائل مطرح شده در سایت های مربوط به چوپانان عنایت فرماید تا اگر مطلبی به مذاقشان خوش نیامد با مدرک و منطق از نظر خود دفاع کنند و حقایق را آشکار نمایند و از عصبیت های عصر حجری بپرهیزند

جزئیات تصادف مرگبار نماینده تهران

استاندار یزد با حضور در بیمارستان فرخی یزد از هاشم‌زایی نماینده تهران عیادت کرد.
خبرگزاری ایسنا: استاندار یزد با حضور در بیمارستان فرخی یزد از هاشم زایی نماینده تهران عیادت کرد.

هاشم‌زایی نماینده تهران که در اثر یک سانحه رانندگی دچار مصدومیت شده است، در بیمارستان فرخی یزد بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
جزئیات تصادف مرگبار نماینده تهران 

سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد نیز با حضور در بیمارستان از هاشم‌زایی عیادت کرد.

رئیس سنی مجلس دهم بعدازظهر جمعه در یک سانحه رانندگی در ۱۲۰ کیلومتری اردکان دچار مصدومیت شد.
 
جزئیات تصادف مرگبار نماینده تهران 

در این حادثه یک خودروی ۲۰۶ از مسیر خود منحرف شد و با خودروی لکسوس حامل نماینده مردم تهران برخورد کرد که در این تصادف دو سرنشین خودروی ۲۰۶ دچار سوختگی شدند و جان باختند و هاشم‌زایی و راننده وی نیز مصدوم شدند.

نماینده مردم تهران در این سانحه علاوه بر شکستگی دست راست، دچار خون‌ریزی داخلی شد.
 
جزئیات تصادف مرگبار نماینده تهران 

در پی این سانحه، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در مذاکره‌ای با قائم‌مقام و معاون وزارت بهداشت خواستار رسیدگی فوری به وضعیت مصدومان این حادثه شد.
 
جزئیات تصادف مرگبار نماینده تهران

حال هاشم زایی نماینده مردم تهران خوب است

حال هاشم زایی نماینده مردم تهران خوب است


در تماسی که با خانواده هاشم زایی گرفته شد همسر ایشان گفتند که حال ایشان مساعد است و دل درد ایشان هم ناشی از سنگ کلیه ایشان است که احتمالا موقع تصادف باعث تحریک حرکت سنگ شده است ما برای بهبودی کامل آقای هاشم زایی دعا می نمائیم
به کانال تلگرامی چوپانان آباد بپیوندید

مصدومیت رئیس سنی مجلس در تصادف

تابش به فارس خبرداد
مصدومیت رئیس سنی مجلس در تصادف/ سرنشینان پژو کشته شدند
خبرگزاری فارس: مصدومیت رئیس سنی مجلس در تصادف/ سرنشینان پژو کشته شدند

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از تصادف و برخورد خودروی عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس و پژوی 206 در ساعت پیش خبر داد و اظهار داشت: در این حادثه آقای هاشم‌زایی دچار جراحت شده و اکنون در بیمارستان یزد بستری است.

وی افزود: پزشکان معالج و عوامل درمانی در حال اقدامات تشخیصی هستند تا جراحات وارده را مورد بررسی قرار داده و درصورت لزوم عمل جراحی کنند؛ چراکه در حال حاضر آقای هاشم زایی از ناحیه شکم درد شدیدی دارد و دست او نیز آسیب دیده است.

تابش بر همین اساس اضافه کرد: متأسفانه هر دو سرنشین خودروی پژو 206 که دچار آتش‌سوزی شدند، فوت شده و هویت آنها قابل تشخیص نیست، اما راننده خودروی آقای هاشم‌زایی دچار جراحات سطحی شده که از همشهریان وی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس در خاتمه اعلام کرد که در حال حاضر عوامل پلیس و امنیت در صحنه حاضرند تا علت حادثه را مورد بررسی قرار دهند.

کربلایی استاد غضنفر (عباس حسن کلانتری)


کربلایی استاد غضنفر (عباس حسن کلانتری) 

 

 

فقط خاطره ها میماند........ و خاطره سازان هرگز نمی میرند.....

 

گفت:" چرا چاییت را تلخکی می خوری؟"

گفتم:" یک قندشا لازم دارم."

-برای فردا صبحت میخوای؟

-نه برای کاکام میخوام.

برای مطالعه بقیه خاطره اینجا را کلیک کنید

ادامه مطلب ...