چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

کشف 9 1کیلو و 800 گرم تریاک در سه راهی چوپانان

اصفهان-ایرنا- کشف 97 کیلوگرم تریاک و حشیش،

 تاریخ خبر: 30/05/1393 | ساعت: 17:47|

** کشف 97 کیلوگرم تریاک و حشیش در اصفهان

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: ماموران پلیس استان در چند عملیات موفق به کشف 97 کیلوگرم تریاک و حشیش شدند.

صادقیان افزود: 19 کیلو و 800 گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در باک بنزین و 12 بطری نوشابه جاسازی شده بود،توسط ماموران پلیس شهرستان نایین در سه راهی چوپانان از یک خودروی سمند کشف و پنج نفر در این خصوص دستگیر شدند.

وی گفت: ماموران انتظامی شهرستانهای شهرضا، لنجان، فلاورجان و نایین نیز در راههای ورودی به اصفهان 77 کیلو و 200 گرم مواد مخدر کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این عملیات ها 9 نفر دستگیر شدند، اضافه کرد: 11 کیلو و 700 گرم از این مواد حشیش بود.

بی توجهی راننده درجاده چوپانان - یزدو دو کشته


 بی توجهی راننده درجاده چوپانان - یزدو دو کشته

یزد - ایرنا - واژگونی خودرو 405 در محور چوپانان به اردکان استان یزد پنج کشته و مجروح در بر داشت. 


رییس پلیس راه گفت: روز گذشته با تماس تلفنی و اعلام خبری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو 405 در کیلومتر 23 جاده چوپانان - یزد، بلافاصله ماموران پلیس راه در محل حاضر شدند. 

مظفری گفت: متاسفانه در این حادثه دو نفر از سرنشینان خودرو پژو در دم فوت و راننده به همراه دو سرنشین دیگر سواری پژو توسط یگان های امدادی به مرکز درمانی انتقال داده شدند. 

رییس پلیس راه استان یزد علت حادثه را نقص فنی مستمر خودرو و بی توجهی راننده اعلام کرد.
چوپانان آباد: این خبر مربوط به 93/5/1 بوده که من امروز با آن روبرو شدم 

کشف موادمخدر درجاده چوپانان به نایین


10 کیلو گرم تریاک در نایین کشف شد

اصفهان-ایرنا- فرمانده انتظامی نایین از کشف 10 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا،سرهنگ ˈرجبعلی مختاریˈ روز چهارشنبه گفت : نیرو های مبارزه با مواد مخدر مستقر درجاده چوپانان به نایین شب گذشته در بازرسی ازیک دستگاه خودرو عبوری این مقدار موادمخدر را کشف و ضبط کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: این مقدار مواد مخدر از یک دستگاه خودرو سواری پژو 405که از جیرفت عازم ساری بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این ارتباط چهارمتهم دستگیر و به همراه مواد مخدر کشف شده تحویل مراجع قضایی شدند.

شهرستان نایین در 140کیلومتری شرق اصفهان واقع است. 

گزارش ایرنا تولید پسته نائین کمتر شد

حدود450 تن پسته در نایین برداشت می شود

اصفهان-ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی نایین گفت: امسال از سطح 450 هکتار باغ بارور در این شهرستان حدود 450 تن پسته خشک برداشت می شود.

احمد رضا باقریان شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برداشت ارقام زودرس پسته در این شهرستان از اواسط مرداد در منطقه چوپانان آغاز شده و تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: متوسط عملکرد پسته در این منطقه یک و نیم تن درهکتار است و از مجموع هزار و 800 هکتار باغات این شهرستان هزار و 50 هکتاربه کشت پسته اختصاص یافته که 750 هکتار آن نهال و 300 هکتار باروراست. 

باقریان گفت: چوپانان از توابع بخش انارک این شهرستان و در فاصله 170 کیلومتری شهر نایین است که به دلیل گرمسیری بودن آب و هوای آن، محصولات تولیدی این منطقه زودتراز مرکزشهرستان برداشت می شود.

باغات پسته نایین بیشتر در چهارسال اخیر توسعه یافته و ارقام پسته این شهرستان شامل اکبری، کله قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی است.

شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.


قلعه‌ی تاریخی «جندق» در فهرست آثار ملی به ثبت رسید


قلعه‌ی تاریخی «جندق» در فهرست آثار ملیبه ثبت رسید

سفر > گردشگری - همشهری آنلاین: قلعه‌ی تاریخی «جندق» در خور و بیابانک، خانقاه «شیخ صفی‌علی‌شاه» در تهران، آرامگاه «حسین‌آقا جوان‌بخت» در کهگیلویه و بویراحمدو «باغستان» در قزوین را از جمله آثاری دانست که با رأی شورای ثبت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

مهدویت در دایره المعارف های غربی


نوشته:حمید سعادت
کتاب "مهدویت در دایره المعارف های غربی"اثر استاد ارجمند جناب حجه الاسلام والمسلمین شیخ حمید سعادت است که بعنوان پایان نامه استاد در مقطع کارشناسی ارشد از سوی مرکز تخصصی مهدویت بصورت کتاب چاپ وآماده  تدریس شده است.
این کتاب در 296 صفحه تهیه وبه نقد وبررسی 6 مقاله از اندیشمندان غربی در موضوع مهدویت پرداخته است.
 
 
1 - سایت شجره نامه‌ی ما
 
این مقالات که به زبان انگلیسی نگارش یافته از چهار دایره المعارف معروف جهان گرفته شده است که این دایره امعارفها عبارتند از:
1-دایره المعارف اسلام
2-دایره المعارف دین(ویراسته میر چاالیاده)
3-دایره المعارف جهان نوین اسلام
4- دایره المعارف هزاره گرایی
این کتاب در پنج فصل، به برخی از جدی ترین شبهات اسلام شناسان غربی در موضوع امام مهدی(ع) پاسخ داده است.
 
دوستداران به  امامت ومهدویت وعاشقان ومنتظران آنحضرت میتوانند این کتاب راتهیه و پاسخ بعضی از شبهات خود در این زمینه رادریافت وعمل نمایند.
باسپاس از استاد ودانشمند وادیب توانا جناب شیخ حمید سعادت.
باآرزوی موفقیت روزافزون ایشان در زمینه های علمی وفرهنگی ودینی.

برداشت پسته نوبرانه در چوپانان

ارسال به دوستان
رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان نائین:
برداشت بیش از 1.5 میلیون تن پسته در نائین

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان نائین بابیان اینکه سطح زیر کشت پسته در شهرستان نائین یک‌هزار و 50 هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت یک‌میلیون و 600 تن پسته برداشت شود.

خبرگزاری فارس: برداشت بیش از 1.5 میلیون تن پسته در نائین

اسماعیل محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص کشت پسته در شهرستان نائین اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان نائین برابر یک هزار و 50 هکتار است که عمده توسعه این باغات در چهار سال گذشته رخ داده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با عملکرد یک‌هزار و 500 کیلوگرم در هکتار بیش از یک‌میلیون و 600 تن پسته در این شهرستان تولید شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان نائین تصریح کرد: در حال حاضر 750 هکتار از این محصول نهال و 300 هکتار از آن بارور که پیش‌بینی می‌شود از این 300 هکتار 450 تن پسته خشک برداشت شود.

وی بابیان اینکه برداشت محصول از اواسط مرداد در منطقه چوپانان آغاز شده و برداشت این محصول تا اواسط مهرماه ادامه دارد، اضافه کرد: برداشت پسته در چوپانان از توابع بخش انارک این شهرستان به دلیل گرمای هوا زودتر آغاز شده و در حال حاضر آماده عرضه به بازار است.

محمدی اذعان داشت: ارقام این محصول شامل اکبری، کله قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی هستند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930526000998#sthash.mZpLB4Bh.dpuf


آغاز برداشت پسته در شهرستان نایین

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی نایین، برداشت پسته در این شهرستان از اواسط مردادماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گفته آقای مهندس محمدی کارشناس مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی این مدیریت، برداشت  ارقام زودرس پسته مانند رقم رضایی در این شهرستان از اواسط مرداد در منطقه چوپانان آغاز شده و برداشت این محصول تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد یافت. متوسط عملکرد این محصول 1500 کیلوگرم در هکتار پسته خشک می باشد  که در مجموع از 300 هکتار باغات بارور این شهرستان 450 تن پسته خشک برداشت خواهد شد.

وی در ادامه افزود از مجموع 1800 هکتار باغات این شهرستان 1050هکتار به کشت پسته اختصاص یافته که 750 هکتار آن نهال و 300 هکتار بارور می باشد. ارقام پسته این شهرستان شامل اکبری، کله قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی می باشند.

چوپانان از توابع بخش انارک این شهرستان و در فاصله 170 کیلومتری شهر نایین می باشد که به دلیل گرمسیری بودن آب و هوای آن، محصولات تولیدی این منطقه نسبت به مرکز شهرستان زودتر رسیده، برداشت  و آماده عرضه به بازار می شود. شایان ذکر است توسعه باغات پسته در شهرستان عمدتا در 4 سال گذشته انجام شده است.

http://agri-naein.ir/?ModuleId=2200&id=14200

آغازتجاوز به حریم آبی چوپانان

بسمه تعالی

بحران  خشکسالی یا مجوز چاه !!؟؟

 به نقل از خبرگزاری چوپانان:با توجه باینکه سالهای متمادی است که براثر خشکسالیها وکمبود بارش ونزولات جوی در کشور دچاربحران اب میباشم ودر بعضی از نقاط کشور زمزمه هایی مبنی بر جیره بندی آب بگوش میرسد وچوپانان هم از این قضیه مستثنی نیست زاینده رودها ودریاچه های ارومیه وو...براثر همین بحرانها ودیگر عوامل خشکیدند.

منطقه چوپانان دارای قنوات متعدد وچاههای متعدد عمیق میباشد ودررابطه با حفر چاه عمیق به کسی مجوز داده نمیشود ونیز با کشت غرقابی نیز امروزه مخالفت میکنند .اخیرا مشاهده شده که شخصی غیر بومی دراطراف چوپانان اقدام با اخذ مجوز چاه نموده جهت ایجاد گلخانه در صورتیکه گلخانه احتیاج به چاه عمیق ونبمه عمیق ندارد.مسلما افرادی دراین زمینه ذینفع هستند که چنین مجوزهایی را صادر وموافقت میکنندواجازه چنین کاری را داده اند درصورتیکه به افراد متقاضی بومی مجوز نداده اند مسلما اینگونه افراد درعمل چنین کاری نخواهند کرد وحتما تغییر کاربری به مزرعه خواهندداد.

چگونه است که با وضعیت کنونی، آب منطقه ای اصفهان وجهادکشاورزی نایین مجوز چنین چاههایی وزمینهایی را میدهند آیا دستهایی پشت پرده نیست؟؟؟

باعنایت به موارد اشاره شده وبحران بی آبی وخشکسالیهایی که همیشه در کویر حرف اول را میزند لازم نیست که جلوی چنین کارهایی گرفته شود؟

لذا مردم فهیم ومومن چوپانان از اعضای محترم شورای اسلامی  و دهیاری محترم  روستا استدعی دارندبا مکاتبات وطرح شکایت به سازمانهای مربوطه(آب وفاضلاب منطقه ای اصفهان، استانداری فرمانداری وبخشداری محترم)از مجوز چنین چاههایی درمنطقه ممانعت بعمل آورند چرا که اینها منفعت شخصی دارد وبه چاههای منطقه وقنوات آسیب جدی میرساند واگر هم که قرار براین باشد که مجوزی بدهند به متقاضیانی باید بدهند که بومی بوده واهل چوپانان باشند.

سپاس :صمیمی

چوپانان آباد : البته شروع کشت گلخانه ای در چوپانان می تواند تحولی را در منطقه ما بو جود آورد به شرط آنکه سفره های آبی منطقه در خطر قرار نگیرد

معاون فرماندار نایین در سانحه رانندگی درگذشت

معاون فرماندار نایین در سانحه رانندگی درگذشت

نایین،اصفهان-ایرنا- « علی اکبر نوابی» معاون فرماندار نایین صبح شنبه در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، معاون فرماندار نایین از سمیرم در جنوب استان اصفهان به سمت نایین محل کار خود در حرکت بود که در حوالی اژیه در 100کیلومتری نایین خودرواش از جاده خارج و واژگون شد. 

علت حادثه در دست بررسی است.

نجفی فرماندار نایین در پیام تسلیتی به خانواده مرحوم نوابی اظهار کرد: با نهایت تأسف و تألم مصیبت وارده را به شما و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده و از رب جلیل برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم. هر چند تسلیت ما واژه کوچکی است در برابر غم بزرگ شما، ما را در غم خود شریک بدانید.

شهرستان نایین در شرق استان اصفهان قرار دارد.

نان محلی نایین



1364902068_

پخت نان نایینی هم مانند هر نان دیگری شامل مراحل مختلفی است که در این بخش گام به گام آن را دنبال می‌کنیم.

 

تنور:

از آنجا که تنور سفالی برای پخت نان در نایین مرسوم بوده است، در گذشته در هر خانه‌ای حداقل یک تنور در دل زمین به چشم می‌خورد. برای ساخت تنور می‌بایست آن را به سفال گر سفارش داد. برای این کار باید ابتدا گنجایش تنور مشخص شود که تنور بزرگ به میزان ۱۴ نان ، تنور متوسط ۱۲ نان و تنور کوچک ۶ نان گنجایش دارد.

با آماده شدن تنور، در محل قرار دادن آن گودالی حفر می‌شود و تنور داخل آن قرار می‌گیرد. تنور سفالی می‌بایست با دیواره گودال حدود ۲۰ سانتی متر فاصله داشته باشد، این فاصله با شن درشت پر می‌شود که با این کار حرارت در درون تنور حفظ می‌شود. پس از آن بر دور و کف تنور یک ردیف آجر می‌چینند. سوراخی را باید در کف تنور تعبیه نمود که به بیرون راه داشته باشد ، به زبان محلی به آن «دِمنَه» می‌گویند. با باز و بسته کردن این سوراخ می‌توان حرارت درون تنور را تنظیم کرد. پس از ساخت تنور نوبت به چگونگی آماده کردن آن می‌رسد. برای این کار ابتدا داخل تنور را از چوب پر کرده و آتش را روشن می‌کنند. پس از پایان سوختن چوب‌ها، آتش در میان تنور جمع می‌شود.

تهیه خمیر:

گندم را پس از یک دوره‌ی ۹ ماهه کاشت و داشت (از آبان تا تیر ماه) درو می‌کنند؛ نان نایینی بدون گندم بومی نمی‌تواند ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. مراحل سخت و طولانی کاشت، داشت و برداشت گندم در نایین خود بسیار مفصل است و در جایی دیگر باید بدان پرداخت. گندم درو شده پس از پاک کردن آسیاب می‌شود و مسلماً برای آسیاب کردن آن را باید به آسیابان سپرد. از جمله آسیاب‌ها در منطقه‌ی نایین قدیم عبارت‌اند از آسیاب باستانی ریگاره، آسیاب شداد، آسیاب سر کَول و… که امروزه جای خود را به آسیب‌های مدرن داده‌اند.

پیش از آماده کردن خمیر، همیشه مقداری خمیر به اندازه‌ی تقریبی یک مشت نگه داشته می‌شود که به اصطلاح «خمیر کار» می‌گویند که همان مایه‌ی خمیر است و در ظرفی به نام «خمیرکار دان» نگه داری می‌شود. با موجود بودن خمیرکار، دو مَن آرد کهنه (حدود ۱۰ کیلو) را در «بادیه» (ظرفی سفالی) ریخته ، دو مشت نمک اضافه و آرام آرام آب را بدان می‌افزایند و در همان حال خمیر را ورز می‌دهند. مایه‌ی خمیر (خمیر کار یا همان خمیری که به عنوان مایه‌ی خمیر همیشه نگه داشته می‌شود) را در آبی که به آرد اضافه می‌شود حل کرده و با هم ورز می‌دهند.

پس از آن که خوب ورز داده شد ظرف را به مدت ۲ ساعت با پارچه و لحاف می‌پوشانند تا به اصطلاح وَر بیاید (همان ترش شدن خمیر) و از درون بادیه سر ریز شود. پس از آن دوباره روی ظرف را باز کرده و مجدداً شروع به ورز دادن خمیر می‌کنند، این کار در بهبود کیفیت نان موثر است. این‌بار برای حدود یک ربع باید صبر نمود. در این فاصله می‌باید تنور آماده شود.

1341100955  نان محلی نایین
نان -

پخت نان:

برخی لوازم مورد نیاز برای پخت نان عبارتند از سیخ بزرگ (برای جمع آوری و زیر و رو کردن آتش)، سیخ «کَلو» (سیخ نوک کج)، سیخ صاف (برای جدا کردن نان از دیواره‌ی تنور)، نان بند (بالشتکی است که از سبدی گرد که روی آن را با پارچه پوشانیده‌ شده درست می‌شود و خمیر را باید برای چسباندن به دیواره‌ی تنور روی آن پهن کرد)، کیسه‌ی نانوایی (کیسه یا دستمالی که نانوا دور دست خود می‌پیچد تا دستش در مجاورت با آتش نسوزد).

برای آغاز کار پارچه‌ای را که چانه‌ها روی آن چیده می‌شود پهن کرده و سطحش را با آرد می‌پوشانند و می‌توان به دلخواه برای تزیین روی نان مخلوطی از چند دانه مانند: سیاه دانه، کنجد، زیره، برگ پیاز، گل خشت و… که برای معطر شدن و زیبایی به کار می‌رود روی آن پاشید. پس از آن چانه‌های خمیر را به اندازه‌ی یک مشت بزرگ (حدود ۳۰۰ گرم) درست کرده و بر روی پارچه‌ی آرد اندود می‌چینند. ۱۲ چانه باید آماده شود، این تعداد به اندازه‌ی گنجایش تنور است و می‌تواند در هر بار تمام تنور را پر کند، مسلما اگر تنور با گنجایش ۶ نان ساخته شود، باید در هر بار ۶ چانه آماده شود. برای تنور ۱۴ تایی نیز همچنین است.

برای چسباندن چانه‌ها، ابتدا آن را روی سطحی صاف پهن می‌کنند و خمیر پهن شده را روی بالشتک می‌گذارند، در صورت لزوم سطح خمیر را خیس کرده و سپس داخل تنور می‌چسبانند. چسباندن باید به صورت اصولی و مرتب انجام شود. زمان بیرون آمدن نان از تنور وقتی است که روی نان کاملا پخته و طلایی شده باشد.

پس از چندین بار پخت نان، تنور رو به سردی می‌گذارد؛ در این زمان می‌توان ردیف آخر نان را از درون تنور خارج نکرد و روی تنور را پوشاند ، پس از چند ساعت نا‌ن‌ها  به صورت برشته در می‌آیند.

1341114534  نان محلی نایین

نان -

پخت امروزیِ نان:

امروزه قاعدتاً تنور گِلی چندان کاربردی ندارد و جای آن را تنور گازی پر کرده است و حتی گاهی برای پخت تعداد محدود نان از فر اجاق گاز هم استفاده می‌شود. هرچند نان پخته شده در تنور گازی به همان خوبی و خوشمزگی نان تنور گلی نمی‌شود، اما زحمت پخت بسیار کمتر از قبل شده است. گرچه روی هم رفته پخت با تنور گازی نیز بسیار کم انجام می‌شود و به راحتی می‌توان با مراجعه به دکان‌های نانوانی، انواع نان‌ها را تهیه نمود. اما نان محلی به قول معروف چیز دیگریست!

دگرگونی‌هایی در پخت نان‌های منطقه نایین به وجود آمده است که از جمله‌ی آن استفاده از مایه‌ی آماده خمیر، بلا استفاده شدن ابزارهایی مانند انواع سیخ‌ها و ظروفی که در آن خمیر درست می‌شده است را می‌توان مثال زد اما دلایل فراوانی وجود دارد که نان این منطقه را از سایر نان‌ها متمایز می‌کند که مهمترین آن به عقیده‌ی کسانی که سال‌ها دستی در این کار داشته‌اند گندم بومی این ناحیه است. آنچنان که این ضرب‌المثل مرسوم شده است: «گِندُمی زردِ لَردِ شهداد هَشیشیریست؟ یعنی: گندم (آرد گندم) زرد لرد (زمین هموار) شهداد (از شوراب‌های نایین) را می‌توانی خمیر کنی؟» و این را به این دلیل می‌گفتند که گندم این منطقه بسیار سخت و با گندم‌های دیگر مناطق کاملا متفاوت بوده است.

1364936499  نان محلی نایین

نان محلی محمدیه -

استفاده از مواد طبیعی، نوع و شکل پخت نان و صد البته دستان زنان زحمتکش کویر از دلایل دیگر دلچسب و لذیذ شدن نان محلی نایین است.

نقل از:http://nainna.ir/