چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

برداشت پسته نوبرانه در چوپانان

ارسال به دوستان
رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان نائین:
برداشت بیش از 1.5 میلیون تن پسته در نائین

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان نائین بابیان اینکه سطح زیر کشت پسته در شهرستان نائین یک‌هزار و 50 هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت یک‌میلیون و 600 تن پسته برداشت شود.

خبرگزاری فارس: برداشت بیش از 1.5 میلیون تن پسته در نائین

اسماعیل محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص کشت پسته در شهرستان نائین اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان نائین برابر یک هزار و 50 هکتار است که عمده توسعه این باغات در چهار سال گذشته رخ داده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با عملکرد یک‌هزار و 500 کیلوگرم در هکتار بیش از یک‌میلیون و 600 تن پسته در این شهرستان تولید شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان نائین تصریح کرد: در حال حاضر 750 هکتار از این محصول نهال و 300 هکتار از آن بارور که پیش‌بینی می‌شود از این 300 هکتار 450 تن پسته خشک برداشت شود.

وی بابیان اینکه برداشت محصول از اواسط مرداد در منطقه چوپانان آغاز شده و برداشت این محصول تا اواسط مهرماه ادامه دارد، اضافه کرد: برداشت پسته در چوپانان از توابع بخش انارک این شهرستان به دلیل گرمای هوا زودتر آغاز شده و در حال حاضر آماده عرضه به بازار است.

محمدی اذعان داشت: ارقام این محصول شامل اکبری، کله قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی هستند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930526000998#sthash.mZpLB4Bh.dpuf


آغاز برداشت پسته در شهرستان نایین

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی نایین، برداشت پسته در این شهرستان از اواسط مردادماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گفته آقای مهندس محمدی کارشناس مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی این مدیریت، برداشت  ارقام زودرس پسته مانند رقم رضایی در این شهرستان از اواسط مرداد در منطقه چوپانان آغاز شده و برداشت این محصول تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد یافت. متوسط عملکرد این محصول 1500 کیلوگرم در هکتار پسته خشک می باشد  که در مجموع از 300 هکتار باغات بارور این شهرستان 450 تن پسته خشک برداشت خواهد شد.

وی در ادامه افزود از مجموع 1800 هکتار باغات این شهرستان 1050هکتار به کشت پسته اختصاص یافته که 750 هکتار آن نهال و 300 هکتار بارور می باشد. ارقام پسته این شهرستان شامل اکبری، کله قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی می باشند.

چوپانان از توابع بخش انارک این شهرستان و در فاصله 170 کیلومتری شهر نایین می باشد که به دلیل گرمسیری بودن آب و هوای آن، محصولات تولیدی این منطقه نسبت به مرکز شهرستان زودتر رسیده، برداشت  و آماده عرضه به بازار می شود. شایان ذکر است توسعه باغات پسته در شهرستان عمدتا در 4 سال گذشته انجام شده است.

http://agri-naein.ir/?ModuleId=2200&id=14200

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد