چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی پروژه راه دسترسی به معادن سرب و روی نخلک



پیشرفت فیزیکی پروژه راه دسترسی به معادن سرب و روی نخلک تا پایان شهریور سال جاری به 86 درصد رسید.
پیشرفت فیزیکی 86 درصدی پروژه راه دسترسی به معادن سرب و روی نخلک

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، این پروژه در راستای سیاست توسعه زیرساخت معادن توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران عملیاتی شده است.

راه دسترسی به معادن سرب و روی نخلک به طول 10 کیلومتر و میزان سرمایه گذاری اولیه آن توسط ایمیدرو؛ 207 میلیارد ریال است.

معادن سرب و روی نخلک در استان اصفهان قرار دارند.

ایجاد کمپ کویری در حاشیه ریگ جن

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نایین، گفت: گردشگران از حاشیه کویر ریگ جن که کویر مرنجاب است بازدید می‌کنند و ناحیه ریگ جن بیشتر در ناحیه چوپانان قرار دارد. تپه‌های شنی از جاذبه‌های مناطق کویری است و به این دلیل که ماسه به لباس گردشگران نمی‌چسبد مورد توجه افراد قرار می‌گیرد.
مدنیان خاطرنشان کرد: قرار است در آآینده با رعایت اصول محیط زیستی مکان‌هایی در نظر گرفته شود که ماشین‌های آفرود نتوانند به راحتی از آن عبور کنند. با همکاری بخش خصوصی قرار است این اتفاق بیفتد و در حاشیه ریگ جن، کمپی کویری برای خدمات رسانی به گردشگران و استفاده اصولی از ماشین‌های آفرود ایجاد کنند. استعلام‌های لازم برای ایجاد این کمپ در حال انجام است که اگر مشکلی پیش نیاید تا سه سال آینده این کمپ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: بخش‌هایی در ریگ جن وجود دارد که به آن «دَق» می‌گویند. دق به جایی گفته می‌شود که زمین بسیار سفت است و با ماشین وقتی از روی این نوع زمین حرکت می‌کنید انگار روی آسفالت در حال راندن ماشین هستید که این امر مورد توجه گردشگران قرار دارد. اگر بارندگی رخ دهد در این دق‌ها آب نفوذ نمی‌کند و دریاچه‌های زیبایی شکل می‌گیرد.
انتهای پیام

سرعت مطلوب عملیات اجرایی فاز چهارم جاده طریق الرضا

شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱

مهدی علمی - اصفهانرئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: عملیات اجرایی فاز چهارم طرح بزرگ و ملی جاده طریق‌الرضا (در مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان) به طول ۳۰ کیلومتر بصورت بتن غلطکی – آسفالتی درحال انجام است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین با اشاره به تکمیل بودن فاز سوم پروژه محور انارک-خور-طبس به طول ۴۰ کیلومتر اظهار داشت: طرح بزرگ و ملی جاده طریق‌الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان‌رضوی) که این محور را به بزرگراه دوبانده تبدیل می‌کند و موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ‌به‌رخ در این محور می‌شود از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین شروع شد و تا کنون سه فاز از آن به طول ۷۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.  

وی افزود: فاز چهارم این پروژه که در مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان و به طول ۳۰ کیلومتر می‌باشد شروع شده وعملیات اجرایی آن بصورت بتن غلطکی – آسفالتی درحال انجام است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در خصوص وضعیت دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان به تکمیل پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نایین اشاره کرد و گفت: این پروژه ملی درکمربندی قدیم نایین واقع شده و دارای تردد شهری و برون شهری زیادی است.  

 وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نایین بمنظور جداسازی ترافیک شهری از تردد بین شهری و غنی سازی تردد خودروها، در اسفندماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد.  

 علمی تشریح کرد: این پروژه که بصورت دو دستگاه پل با دو دهانه ۱۴ متری عملیاتی شده دارای دیوارسازی بتنی با ارتفاع متوسط ۲.۵متر و با ارتفاع فنداسیون یک متر به طول ۲۰۰ متر به لحاظ محدودیت‌های طرح با ساختمان‌های احداث شده طراحی و اجرا شده است.  

 وی افزود: دراین پروژه راهسازی طول زیرگذر ۹۰۰ مترباعرض ۲۲ متر بوده همچنین۲۵۰ متر طول میدان روگذر، ۹۵۰ مترطول قسمت (E۱)، ۴۸۰ متر طول قسمت (E۲) و ۶۷۰ مترطول قسمت E۳ بوده است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در خصوص احجام به کار رفته در این پروژه اذعان داشت:  ۹۰هزارمترمکعب خاکبرداری، ۱۹هزارمترمکعب خاکریزی، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب زیراساس، سه هزار و۹۰۰ مترمکعب اساس و اجرای دو لایه آسفالت گرم به ضخامت ۱۲سانتی متر عملیاتی شده است.  

وی بیان داشت: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به آماده‌سازی و روکش آسفالت پروژه ایثارگران و معلولین سایت مسکن مهر نایین اشاره کرد که تکمیل و اجرایی شده است