چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

علی جلال پور، آیینه ای برای تماشای عیوب حاکمان



 

علی_جلال‌پور در روستای چوپانان از توابع بخش انارک و از توابع شهرستان نایین به سال ۱۳۳۳ متولد شد.
 پس از تحصیلات ابتدایی در #چوپانان و #انارک در دانشسرای مقدّماتی شهرستان #نایین ادامه تحصیل داد و بعد از اتمام این دوره‌ی تحصیلی به خدمت سربازی اعزام گردید. در حین خدمت نظام به صورت متفرّقه به دریافت #دیپلم_ادبی شد. 

وی در سال ۱۳۵۵ ضمن اشتغال در #آموزش_و_پرورش برای ادامه‌ی تحصیل به صورت شبانه در #رشته‌_تاریخِ #دانشگاه_اصفهان پذیرفته شدند و تا هنگام بازنشستگی در مقاطع مختلف از ابتدایی تا متوسطه در اصفهان، چوپانان، انارک و کوهپایه به #تدریس مشغول بودند.

مرحله‌ی دوم اشتغال وی مربوطه به ایّام بازنشستگی است که همانند بسیاری از همکاران فرهنگی برای امرار معاش برمبنای ارتباط و موقعیّت به مشاغل گوناگون روی آورد. از آن جا که تجارب شغلی نیز همانند عبرت آموزی از تاریخ چندان کاربرد و اعتباری ندارد؛ ایشان هم به دلایل خاص زندگی خود در پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان به اموری چون کارگری و نگهبانی و….. پرداختند. وی با توجّه به تجارب شغلی متنّوع و مشاهده‌ فراز و فرود تحوّلات جامعه و ایثارگری در مناطق جنگی و همنشینی و زندگی با قشرهای فرودست جامعه شاید احساس و قرابت بیشتری با دردهای مشترک این طبقات را در کوله‌بار خود داشته باشند.

ایشان علی رغم مشکلات زندگی خود ضمن اظهار همدردی با ستمدیدگان حال و گذشته‌ ایران سعی بر آن داشته‌اند که نوع نگرش خود را نسبت به تاریخ در مجموعه‌ای گردآوری سازند که حاصل آن انتشار #کتب_آینه‌ی_عیب‌نما راجع به دوران #قاجاریه ، #پهلوی ، #افشاریه و #زندیه در سال‌های ۹۴، ۹۶ و ۹۷ بوده است. 

از این دیدگاه علت و مرکز ثقل تکرارهای را در سیستم مدیریت و نوع حکومت‌های اقتدارگرایی جستجو می‌کند که بر خلاف شعار و وعده‌های رنگین در برنامه‌ اجرایی آنان از آزادی بیان و احترام به عقاید و افکار و تحمّل دیگران و حفظ منافع ملی خبری نیست؛ در نتیجه معتقد است که علت اصلی ابتر ماندن اهداف و آرمان آزادیخواهان ناشی از کمبود این عوامل بوده و با تأسّف باید اقرار کرد که حوادث و گذشت زمان هیچ تأثیر و تغییری در ساختار و ماهیّت مجریان آن نداشته است. در این دیدگاه شرح زندگی پادشاهان و تأثیر عوامل پشت پرده‌ در سیستم حکومت مانند حرمسراها، قدرت نظامیان، فرهنگ غالب و غیره به شکلی توصیف گردیده تا خواننده متوجّه شود که نقش بعضی عوامل داخلی و خیانت آگاهانه‌ آنان به مراتب بیش از دشمن خارجی به ما لطمه وارد ساخته است. در نتیجه به زعم ایشان تمام بدبختی‌ها نشأت گرفته از این رفتار و مطابق ضرب المثل “ #از_ماست_که_برماست” می‌باشد ؛ زیرا آنان با رفتار و عملکرد خودشان سرنوشت حال و آینده‌ میلیون‌ها انسان مظلوم و ستمدیده‌ای را رقم زده‌اند که هیچ نقشی در ایجاد و بروز حوادث تلخ و ناگوار کشور نداشته‌اند. بنابراین با این نوع نگرش و اقرار به کاستی‌های آن به تدوین زندگی و تصویر سازی شخصیّت پادشاهان و افرادی پرداخته است که از دوران صفویه مسیر تاریخ ما را رقم زده‌اند. امیدوار است که با توجه به کاستی‌های موجود در گردآوری مطالب در حد توان خود محرّک و موجی برای درک بیشتر از تاریخ فراهم آورده باشد.

در دنیای امروز #شناسایی و #نقش_حاکمان در پیشرفت و رفاه مردم کاری دشوار نیست؛ تنها کافی است با دیدی منصفانه به نقش رهبران کشورهایی چون #ژاپن، #مالزی، #سنگاپور و #کشورهای_اسکاندیناوی و غیره داشته باشیم که چگونه اوضاع کشور خود را متحوّل ساخته‌اند؛ اما در این جا به دلیل تکرار و دور بسته‌ تاریخ کشورمان همواره به نقش #کوروش و #داریوش و دیگران افتخار می‌کنیم و یا در بُعدی دیگر شاهد آن هستیم که با جابجایی و عملکرد حکومت‌ها به همان سنّت دیرپای سوق داده‌ شده‌ایم که با فراموش کردن جنایت‌ و خیانت‌های تاریخی دیکتاتورها، باز هم در حسرت و غبطه‌ بعضی از آنان در اجرای رفع تبعیض‌ها بمانیم. همان گونه که پیشرفت و افتخارات به نام پادشاهان ثبت گردیده، باید انحطاط جامعه و سرکوبی اندیشمندان نیز به نام آنان ثبت شود.

 نکته‌ی مسلّم این است که برای پیشرفت هر جامعه #آگاهی_مردم و #حاکمان لازم و ملزوم یک دیگر می‌باشد؛ ولی کدام جامعه را می‌توان یافت که بدون برنامه‌ریزی حاکمان دلسوز و تأکید بر حفظ منافع ملّی ارتقا یافته باشد؟

برای این پژوهشگر عرصه تاریخ آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون داریم و امید که مسئولان و مقامات کوچک و بزرگ نتایج تحقیقات ایشان در عملکرد حاکمان ایران را مد نظر قرار دهند و درس عبرت گیرند. 
منبع : 
@shahrname_anarakمجله شهرنامه انارک

زلزله انارک نایین خسارتی نداشت



اصفهان - ایرنا - 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ایرنا گفت: این زلزله به بزرگی ۳.۲ در مقیاس ریشتر ساعت ۶ و ۳۱ دقیقه صبح امروز درشمال غربی بخش انارک نایین به طول جغرافیایی ۵۳.۲۲ و عرض جغرافیایی ۳۳.۸۵ درعمق ۹ کیلومتری زمین بوقوع پیوست.

منصور شیشه فروش افزود:  با بررسی بعمل آمده تا کنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده است

کرک شتر در مسیر صادرات قرار گرفت

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:از دیرباز در شهرستان نائین از کرک شتر در عبابافی استفاده می‌شد که امروزه ارزش صادراتی پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا اسماعیلی مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرورش شتر در شهرستان‌های کویری استان اصفهان رونق یافته است، اظهار داشت: جمعیت شتر در استان اصفهان ۱۰ هزار نفر است و بیشتر در شهرستان‌های خوروبیابانک، اردستان، نائین، آران و بیدگل و نطنز پرورش می‌شود.

او افزود: شتر با توجه به ویژگی تعلیف و سازگاری با مراتع کویری می‌تواند در رونق اقتصادی آن مناطق مؤثر واقع شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه محصولات شتر شامل شیر، گوشت قرمز و کرک است، تصریح کرد: میزان تولید سالیانه شیر شتر در استان اصفهان یک هزار و ۱۰۰ تن است و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۶ تن هم کرک از این حیوان تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه کرک شتر در مسیر صادرات قرار گرفته است، گفت: از دیرباز در شهرستان نائین از کرک شتر در عبابافی استفاده می‌شد که امروزه ارزش صادراتی پیدا کرده است.

اسماعیلی محصولات شتر را ارگانیک دانست و افزود: با توجه به آنکه در مراتع حاشیه کویر از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود، چنانچه خوراک شتر از این منابع طبیعی باشد محصول شیر و گوشت شتر ارگانیک خواهد بود.

او ارزش غذایی شیر شتر را سه برابر شیر گاو اعلام کرد و گفت: مهمترین ویتامین شیر شتر، آهن است و به علت کمبود کلسترول و لاکتوز در درمان آسم توصیه می‌شود.

برداشت مکانیزه گندم از اراضی روستای چوپانان

آغاز برداشت گندم در شهرستان نایین

عملیات برداشت مکانیزه گندم از ۳۲۰ هکتار اراضی روستای چوپانان و مزارع منطقه کویر دق سرخ شهرستان نایین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: این عملیات با استفاده از چهار دستگاه کمباین آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا اواسط تیر هزار و ۳۰۰ تن گندم برداشت شود.
احمدرضا باقریان افزود: ارقام گندم کشت شده در شهرستان نایین شامل گندم ارگ، بم، سیوند، روشن و بومی است که کارخانه آرد هرند به عنوان مرکز خرید، گندم مازاد برمصرف کشاورزان شهرستان نایین را براساس نرخ تضمینی خریداری می‌کند.

یک کشته و چهار مصدوم در واژگونی تیبا


یک کشته و چهار مصدوم در واژگونی تیبا

واژگونی تیبا در سه راهی جندق – خور یک کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت.

یک کشته و چهار مصدوم در واژگونی تیبابه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: در این حادثه که بامداد امروز در محور جندق – خور رخ داد دختر ۱۰ ساله از سرنشینان خودرو در دم جان باخت و چهار سرنشین شامل یک زن، دو کودک و یک مرد هم مصدوم شدند.
سرهنگ حسین پورقیصری افزود: مصدومان این حادثه باحضور ماموران اورژانس به مرکز درمانی چونانان و حشمتیه نایین منتقل شدند.

وی گفت: علت این حادثه خستگی وخواب آلودگی راننده تیبا اعلام شده است

ایمن سازی کریدور شرق-غرب با احداث باند دوم محور نایین – انارک – خور – طبس


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد

ایمن سازی کریدور شرق-غرب با احداث باند دوم محور نایین – انارک – خور – طبس 
-استان‌ها
نسخه قابل چاپ 

قاری قران - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از بهره برداری فاز سومِ طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان رضوی) تا پایان تیرماه خبر داد.

علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص پروژه احداث باند دوم محور نایین-انارک-خور-طبس اظهار کرد: این پروژه یکی از اولویت دارترین پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می شود که در سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین شروع شده و به طول ۲۵۶ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اصفهان است.  

وی با بیان اینکه این پروژه در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب واقع شده است گفت: این طرح بزرگ و ملی، جاده طریق الرضا که مسیر بین اصفهان و خراسان رضوی است را به بزرگراه دوبانده تبدیل می‌کند. و موجب افزایش ایمنی در تردد  و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ‌به‌رخ می شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این پروژه دارای چند فاز است تشریح کرد: فاز اول و دوم آن که از نایین شروع و تا یک کیلومتری ایستگاه راه آهن ادامه دارد در مجموع به طول ۳۸ کیلومتر و با هزینه ۱۱۰میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است. فاز سوم این پروژه که از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهرانارک است به طول ۴۰ کیلومتر و با هزینه ۴۸۰ میلیارد ریال تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.  
وی افزود: عملیات پل‌سازی در این محور تکمیل شده است و تنها یک دستگاه پل با دهانه ۲۶ متر، با پیشرفت‌فیزیکی ۸۵ درصد در دست اجرا است.   

قاری قرآن با بیان اینکه فاز چهارم پروژه مربوط به مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان به طول ۳۰ کیلومتر است گفت: مطالعات فاز چهارم این پروژه به پایان رسیده و در مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار است.  

قاری قرآن اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل کل این محور را ۲هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل اهمیت این پروژه نبود ایمنی در این محور و ترانزیتی بودن آن است.  

گفتنی است: از زمان بهره‌برداری جاده خور طبس موسوم به آ الرضا(ع) ترافیک جاده‌ای، حمل‌و‌نقل بار و مسافرِ محور نائین خور به سمت استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی، افزایش یافت، همچنین افزایش روز افزون تردد در این محور توسط مسافرینی که از استان اصفهان و دیگر استانهای مجاور جنوب و جنوب‌غرب به مقصد زیارت بارگاه رضوی عزیمت می‌کند این جاده را به صورت یکی از محورهای ترانزیتی درآورده است. از طرفی دیگر وجود معادن سنگ متعدد در این محور اهمیت آن را دو چندان کرده است

پدر شهید «یزدانی» آسمانی شد

پدر شهید «یزدانی» آسمانی شد

تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳
پدر شهید والامقام «یزدانی» از شهرستان نائین به فرزند شهیدش پیوست.
پدر شهید «یزدانی» آسمانی شد
 
به گزارش ایثار اصفهان، کربلایی نظرعلی یزدانی پدر شهید والامقام «رمضانعلی یزدانی» پس از گذشت سال‌ها دوری از فرزند شهیدش، بر اثر بیماری و کهولت سن به فرزند شهیدش پیوست.
گفتنی است، شهید رمضانعلی یزدانی در تاریخ چهارم دی‌ماه 65 در عملیات کربلای 4، در بصره به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای زادگاهش روستای چوپانان به خاک سپرده شد.
انتهای پیام

قیمت املاک چوپانان و حجت آباد و آشتیان حبه ای چند است ؟!


قیمت املاک چوپانان و حجت آباد و آشتیان  حبه ای چند است ؟!
اخیرٱ چند نفر از خرده مالکین محترم چوپانان که بعضی از آنها تا کنون یکبار هم به چوپانان نیامده اند چون تصمیم به فروش املاک خود در بین شرکاو خویشاوندان خود دارندیا می خواهند املاک خود را به معرض فروش عمومی بگذارند با اینجانب تماس گرفته و از نرخ املاک و یا نرخ اجاره املاک سوال می کنند

در مورد نرخ اجاره سال ۹۹ تصمیماتی با مالکینی که املاکشان را به اجاره می دهندگرفته شده که در آخر تیرماه تصمیم نهایی اعلام می شود لذا مالکین محترم قرار داد اجاره خود را از اول مرداد ماه به بعد منعقد نمایند.
در مورد قیمت املاک چوپانان و حجت آباد و آشتیان لازم است که مالکین محترم نظرات خود را با اینجانب در میان بگذارند یا اگر اطلاع از آخرین معامله املاک دارند برای اعلام و اطلاع فروشندگان و خریداران به اینجانب اطلاع دهند شماره تلفن اینجانب ۰۹۱۵۵۳۲۳۴۱۰ است هم در تلگرام و هم در واتس آپ می توانند نظرات خود را اعلام فرمایند
ضمنا طبق گزارشات تایید نشده اخیرا یکی از منازل خشت و گلی تازه تعمیر کنار خیابان به گفته ای  ۳۵۰ ملیون و به گفته دیگر ۳۰۰ ملیون معامله شده است چون من متراژ این ملک را نمی دانم نمی توانم نرخ هر متر  آنرا اعلام کنم
امیداوارم مالکین محترم در این زمینه همکارب بفرمایند

گروه فیلمبردار میراث کهن اصفهان در چوپانان





 به گزارش دهیار چوپانان در کانال تلگرامی شورای اسلامی:
"به نام خدا"
حضور اکیپ صداوسیمای مرکز اصفهان درچوپانان
اکیپ گروه  فیلمبرداری وتولید برنامه میراث کهن از مرکز صداوسیمای اصفهان به مدت دو روز مهمان چوپانان ومردم عزیزو دوستداشتنی چوپانان بودند.
طی دوروز فیلمبرداری وکار فشرده؛گروه از تمامی پتانسیل های چوپانان در زمینه های مختلف اعم از(کشاورزی؛دامداری؛پرورش ماهی و شترمرغ؛محیط زیست؛گردشگری؛صنایع دستی وگلیم بافی؛بافت باارزش؛ریگ جن؛اقامتگاههای بومگردی؛غذاهای محلی؛آواز محلی؛لهجه وزندگی در روستا) فیلمبرداری کردند.

به گفته ی آقای عکاف زاده مدیر گروه مستند میراث کهن ماهیت ساخت این مستند معرفی دوره ای وبه نوبت  تمام مناطق استان اصفهان به همه هم استانی ها میباشد؛که بعد از 8سال دوباره نوبت به شهرستان نایین رسیده ؛این گروه مستند ساز طی یک هفته که در شهرستان نایین حضور داشتند بطور فشرده از تمامی مناطق تاریخی نایین،محمدیه،بافران،انارک،چوپانان،گزارش تهیه نمودند.
این مجموعه از شبکه اصفهان،شما،مستندو۳۳شبکه استانی پخش خواهد شد؛مونتاژ ،موسقی وصدا گذاری این برنامه ۴ماه طول می کشد واحتمالا برای مهر ماه آماده پخش خواهد شد.
این گروه بعداز اتمام کار،چوپانان را به مقصد زواره واردستان ترک کردند.

پایدار وسربلند باشید
دهیار چوپانان
مصطفی جلالپور

خانم دکتر نمونه انارکی- دکتر فرحناز صدیقی انارکی


نویسنده متن با افتخار: :سینا_ایرانپور_انارکی

امروز دهمین فرهیخته انارکی را معرفی می کنم و برایم جالب است که برای هیچکدام از این ده نفر نتوانستم واژگان سادگی، متانت و تواضع را به کار نبرم. ضرب المثل «درخت هر چه بارش بیشتر می شود؛ سرش فروتر می آید» برای تمام این عزیزان مصداق دارد. اما امرو نوبت به یک خانم انارکی رسیده است؛ خانم دکتر نمونه انارکی یعنی #دکتر_فرحناز_صدیقی_انارکی. 
دکتر صدیقی به دفعات به عنوان پزشک نمونه استان اصفهان برگزیده شده اند. خلاصه ای از داستان زندگی دکتر صدیقی را از زبان خودش بخوانید.

اهل انارک و زاده تبریز هستم

من فرحناز صدیقی انارکی یک پزشک عمومی هستم و حدود ۲ سال پیش افتخار اشنایی با تعدادی از همشهریان گرامی ام را پیدا کردم. سال ۱۳۴۵ در شهر تبریز از پدر و مادری انارکی بنام های -محمدعلی_صدیقی و -مهین_صفایی [ مادرشان اصالتٱ چوپانانی است]به دنیا آمدم. زندگی در تبریز  از یک سو و خانواده ای اهل کویر موجب شد دو فرهنگ ترک و کویر را در کنار هم بیاموزم. هر دو فرهنگ دوستدار علم و ادب هستند؛ در هردو فرهنگ سخت کوشی ارزش محسوب می شود و هر دو فرهنگ بزرگانی را به ایران تقدیم کرده اند که سرآمد هستند و من افتخار آشنایی با هر دو را داشته ام.
دوران کودکی خوب ورویایی در کنار پدر ومادرم داشتم. دوران دبستانم همیشه با مهر و لطافت آموزگارانم که برخی بومی تبریز هم نبودند؛ گذشت. دوران دبستانم پر از تشویق بود و هر بار با تجربه جدیدی شاگرد اول کلاس و امتحانات نهایی می شدم. یادم نمی رود وقتی سوم راهنمایی اول شدم بقیه بچه ها تجدید شده بودند کتاب هایم را به بچه ها دادم تا از روی آن بخوانند و قبول شوند در صورتی که آن کتاب ها همانند سایر کتاب ها بود اما آنها جور دیگری فکر می کردند البته هم کلاسی ها از من می خواستند؛ معلمشان هم باشم. آن تابستان یک تابستان متفاوت و خاطره انگیز برایم شد و تازه متوجه شدم که معلم ها چقدر با صبر و حوصله هستند. به همین ترتیب دبیرستان هم با خاطراتی مشابه پشت سر گذاشتم.

اخلاق و قانون را فدای رابطه نکردم

سال کنکور رسید؛ اولین سال کنکورم در رشته شیمی در دانشگاه تربیت مدرس تهران و دانشگاه تهران پذیرفته شدم ولی این راضیم نکرد. سال بعد دوباره کنکور دادم و اما این بار پزشکی دانشگاه تبریز قبول شدم. راستش پزشکی خواندن با شرایط آن موقع که جنگ بود و خاموشی شبانه کمی سخت بود چون پای یک فانوس نیم سوز و با بوی نفت و در یک مکان کوچک که نور بیرون نرود درس می خواندیم و صبح با سر درد و تهوع سر امتحان می رفتم.
بسیاری از استاید پزشکی دانشگاه تبریز بنام و فرهیخته بودند و از هرکدام در کنار درس پزشکی، اخلاق و درستکاری آموختم. این الگوبرداری اخلاقی موجب شد وقتی وارد حیطه کاری شدم و در دورانی که طرحم را می گذراندم با وجود اصرارهای فراوان یکی از وابستگان مقامات استانی برای انجام اقدامی خلاف قانون در محدوده کاری درمانگاه کوتاه نیایم و عدالت را فدای رابطه نکردم اگرچه این اقدام من و قانون مداری ام در بسیاری از امور مانع از پیشرف سازمانی ام شد.  با این حال هرگز اخلاق و قانون را زیر پا نگذاشتم و تلاش کردم در حرفه پزشکی عمومی عملکرد خوبی از خود ارائه کنم. 
وظیفه خودم می دانم از استاد فرهیخته مرحوم دکتر مبین یاد کنم چرا که هم او به من و هم کلاسی هایم در دانشگاه آموخت که باید غمخوار بیمار باشیم. من یاد گرفتم که درد بیمار درد من است و من به خاطر توانایی هایم بالاتر از بیمار نیستم بلکه همدم و همدرد او هستم.

به عنوان پزشک نمونه استان اصفهان برگزیده شدم

بعد از فارغ التحصیلی اولین تجربه کاری خود را در فریدن از توابع استان اصفهان پشت سر گذاشتم و سپس در یکی از مناطق محروم شهرستان نجف آباد کارم را ادامه دادم. در نجف آباد هم به کار طبابت مشغول بودم و هم در بیمارستان های نجف اباد تدریس می کردم. پس از چند سال فعالیت در کسوت پزشک عمومی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ از طرف سازمان آموزش و پرورش و همچنین سازمان نظام پزشکی استان اصفهان به عنوان پزشک نمونه استان برگزیده شدم و بعد از چند سال به اصفهان منتقل و به عنوان هسته آموزشی دیابت و فشار خون از طرف مرکز بهداشت استان انتخاب شدم و پزشکان را در زمینه دیابت آموزش می دادم. در این مدت نیز از طرف مرکز استان چندین بار به عنوان پزشک عمومی نمونه انتخاب گردیدم.در کنار طبابت و آموزش نگارش کتابچه ای در مورد دیابت و روزه داری را نیز آغاز کردم که آن نیز در اختیار عموم قرار گرفته است. آخرین بار نیز در سال ۱۳۹۶ از طرف نظام پزشکی استان اصفهان برای چندمین بار به عنوان «پزشک_نمونه_استان انتخاب شدم. اگرچه پزشک بودم اما من نیز در زندگی شخصی ام با بیماری و مشکلات فراوانی روبرو شدم که همین ها موجب شد باوجود قبولی در رشته تخصص جراحی دانشگاه اصفهان ناگزیر قید اخذ تخصص را بزنم و توانایی ام را به عنوان یک پزشک عمومی در اختیار مردم بگذارم. ناملایمات فراوانی را تجربه کردم اما کوتاه نیامدم و ترجیح دادم در حیطه دانش و مهارت خودم بهترین باشم و داشته هایم را برای درمان بیماران و مردم به اشتراک بگذارم. 

برای این پزشک نمونه انارکی آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون را از خداوند خواستاریم.

 منبع :@shahrname_anarak-مجله شهرنامه انارک

دیدگاه_همشهریان 

شعر استاد ابراهیمی در ستایش دکتر فرحناز صدیقی انارکی

سلام فرهیخته گرامی، مرد پر تلاش کویر سینای عزیز. قدمت پویا و قلمت روان باد.  
شرح حال نخستین #بانوی_فرهیخته_انارکی را امروز  زینت بخش صفحه مجازی کردی. درود بر تو . 
بی شک این رشته سر درازی خواهد داشت. اجازه دهید چند بیتی را که در کتاب یاد یاران به نام ایشان سروده ام پایان بخش  مطلبتان باشد.

طبیب تن و جان " فرحناز"  ما/ 
که با گویش ما بود آشنا/
دل شادش از مهر اکنده است/ 
سخن گفتنش نیز با خنده است/پزشکیست پر مایه و بی نظیر/
دل آگاه و پر کار و روشن ضمیر/
ز نامردمی های این روزگار/ 
دل بیقرارش نگیرد قرار.
محمدعلی_ابراهیمی_انارکی