چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

عمه هاجر و حاج علی

عمه هاجر و حاج علی،محیط بانان بی نام و نشان طبیعت

زوج عاشق طبیعت سالهاست در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین ازگونه‌های مختلف جانوری محافظت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین با ۳۰۸ هزار هکتار وسعت پناهگاه گونه‌های مختلف جانوری، چون گرگ، پلنگ،کل وبز، میش و قوچ، گرگ، روباه، پرندگان و خزندگان است.
عمه هاجر و حاج علی پس از بازگشت از شهر به زادگاهشان باغ و مزرعه‌ای برای حیوانات ایجاد کرده اند که با توجه به خشکسالی، همه حیوانات از محصولاتشان استفاده می‌کنند.

Loaded: 0%
Progress: 0%
Remaining Time -3:06

وی و همسرش که ۱۸ سال است در پناهگاه حیات وحش عباس آباد با کمترین امکانات زندگی می‌کنند و با محیط این پناهگاه و حیوانات آن رابطه‌ای ناگسستنی دارند.
آنان که بهترین محیط بانان پناهگاه حیات وحش هستند دشمن سرسخت شکارچیان متخلف هستند و با محیط بانان و محیط زیست ارتباط تنگاتنگ دارند و خودشان را محیط بان می‌دانند.
این زوج عاشق سالهاست که روایتگر حیات وحش هستند.


وقتی دست چپم ممنوع شد

وقتی دست چپم ممنوع شد 

نوشته : رضا قوامزاده

خاطرات دوران دبستان و چپ دست بودن من.کلاس اول را در دبستان ستوده چوپانان شروع کردم هر روز صبح در حیاط مدرسه صف میکشیدیم و بعد از قرائت قرآن و سرود نوبت به تنبیه کردن دانش‌آموزان میشد که روز قبل نافرمانی کردن و یا در خیابان پرسه زده بودن که نام آنها توسط مبصرین یادداشت و تحویل مدیر  و تنبیه‌هات با چوب شروع میشد برای ما کلاس اولی‌ها زمان تنبیه وحشتناک بود معمولا برادرم پرویز خیلی شیطنت داشت به همراه دو سه نفر دیگر جز اسامی تنبیه‌ شده‌های هر روز بودن و من بخاطر حس برادری گریه میکردم موی سر هم باید ته چین و در غیر اینصورت تنبیه داشت. درس کلاسمان از لوح‌ها کم کم به بابا آب داد رسید و نوشتن من هم با حالت نقاشی بابا آب داد شروع میشد و همراه با تکالیف هر شب‌. موقع تعطیل شدن مدرسه باید با صف از مدرسه خارج می‌شدیم و طول خیابان را با صف به سمت خانه میرفتیم و موقعی که نزدیک خانه میشدیم با اجازه گرفتن از مبصر از صف بیرون می‌آمدیم.  نزدیک به تعطیلات عید نوروز شده بود و ما بیشتر کتاب فارسی را خوانده بودیم و تا صد هم عدد مینوشتیم‌ برای ایام تعطیلی عید از اول کتاب تا چند درس به آخر مانده همراه با چند مرتبه تا صد تکلیف نوشتاری میدادن که در طول دو سه روز همه را انجام میدادیم و بقیه تعطیلات را بیخیال درس بودیم و با پول عیدیمان در کنار مغازه اقا رسول و کربلا حسن اوقات میگذراندیم، تعطیلات عید به پایان و شروع مدارس و  بعد مدتی تعطیلات تابستانی .  مهر ماه جدید از راه رسید و زنگ مدارس بصدا در آمد و شروع  کلاس دوم، به نیمه‌های سال تحصیلی رسیده بودیم خانم معلم برای زایمان رفتن و آقا معلم جدیدوارد کلاسمان شد بعد از درس دادن نوبت به املا نوشتن شد و من هم طبق معمول مشغول نوشتن که ناگاه خط کش معلم بر روی انگشتان کوچک من  خورد گفت باید با دست راست بنویسی من تا آن زمان فرق چپ و راست نوشتن را نمیدانستم و مداد را با دست راست گرفتم که اصلا نمی‌توانستم  بنویسم و دور از چشم او با چپ می‌نوشتم، معلم فکر می‌کرد من به حرفش اهمیت نمی‌دهم و تنبیه‌های سختر او شروع شد و به محض اینکه با دست چپ می‌نوشتم با خط‌کش به روی انگشتان کوچک من می‌کوبید، به هر حال موضوع جدی شده بود و یک روز از پشت نیمکت بیرونم آورد و با شلاق من را تنبیه کرد. در ذهن کودکانه من نرفتن به مدرسه شکل گرفته بود و مدرسه برایم غول شده بود به هر حال دیگر باید تسلیم و با دست راست می‌نوشتم تا از کتک خوردن در امان باشم ولی این ختم ماجرا نبود سرعت نوشتنم خیلی کند و خرچنگ قورباغه‌ای می‌نوشتم و موقع دیکته نوشتن عقب می‌ماندم و نمره دیکته‌ام تک می‌شد. که تک شدن هم تنبیه داشت. تحت هر شرایطی کتک خوردن جز سهمیه هر روز من شده بود دیگه نوشتن من با دست راست شد با خط بسیار بد که گاهی هنوز خودم خطم را نمی‌توانم بخوانم و در ایام سربازی که نامه می‌نوشتم  پدرم میگفت باید خودت نامه را بخوانی. اکنون بجز نوشتن بقیه کارها را با دست چپ انجام میدهم. 

دیگر در این مدت  دست چپ بودن برایم مشکل‌ساز نشد تا اینکه سال شصت رفتم سربازی. دوره آموزشی رو به پایان بود. رفتیم میدان تیر برای تیر اندازی با تفنگ ژ ۳ مقابل سیبل اسلحه بدست دراز کش بودیم که یکهو احساس کردم لگدی محکم به قسمت پهلوی من خورد و گفت احمق تفنگ را به دست راست می‌گیرن برای تیر اندازی، سر گروهبان میدان تیر بود من برای لحظه‌ای بدست راست گرفتم و همینکه دور شد با دست چپ تیراندازی کردم. اینجا فقط با یک لگد خوردن به خیر گذشت و تمام شد، رفتیم جبهه آموزش پرتاب نارنجک داشتیم دوستان پرتاب را انجام دادند و به محض پرتاب چند قدمی به عقب فرار و دراز کش می‌شدیم نوبت پرتاب من شد ضامن نارنجک را کشیدم قبل پرتاب همه به عقب فرار کردن گویا  از پرتاب با دست چپ  ترسیده بودن فاصله پرتاب من از همه بیشتر بود، این خاطرات را به قلم کشیدم که بدانید زمانی با دست چپ نوشتن تقریبا جرم حساب می‌شد.


رضا قوام. به مناسبت روز چپ دستها

اجاره املاک چوپانان.آشتیان سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

اجاره املاک  سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ چوپانان.آشتیان

اطلاع رسانی به مالکین محترم چوپانان ، حجت آباد و آشتیان نسبت به اجاره بها  سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

طبق مشورت هایی که بین گروهی از مالکان انجام شد با توجه به میزان تورم موجود( _در مطالعات اولیه با توجه به اینکه در سال گذشته نرخ تورم۴۲٪  داشته ایم و بسیاری از محصولات کشاورزی چون گندم و جو و کاه و یونجه قیمتها دو تا سه برابر قبل شده  و با توجه به مخارج زیادی که در سال جاری مالکین چوپانان و آشتیان خرج قنات و لوله کشی آبرسانی نموده اند  لذا اجاره بها سال  ۱۴۰۱-۱۴۰۰به صورت زیر اعلام می شود مالکین محترم توجه داشته باشند که این میزان اجاره صرفاً اجاره آّب این دو مزرعه است و اگر مالکی از زمین کشاورزی مرغوب تری بر خوردار است با توافق با مستاجر میزان اجاره بها را خودشان بیشتر از این مبلغ تعیین نمایند.» 


میزان اجاره املاک چوپانان

 از قرار حبه ای چهار ملیون و پانصد هزار تومان  ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان تعیین شد


میزان اجاره املاک آشتیان  

میران اجاره برا ی امسال حبه ای سه ملیون و پانصدهزارتومان ۳.۵۰۰.۰۰۰تومان تعیین شد  


مالکین محترم توجه فرمایند حتما با مستاجرین خود قرارداد اجاره یا با زارعین خود قرار داد مزارعه برای مدت یکسال تنظیم و به امضا دو نفر شاهد برسانند و این قرار داد را در سابقه املاک خویش بایگانی کنند

حتما یکی از مالکین از 15 مرداد تا آخر شهریور به چوپانان مراجعه کرده قرارداد اجاره یا مزارعه را خودشان امضا و تنظیم کنندو حتما از زمین های کشاورزی اشان خبر بگیرند تا دخل و تصرفی در آنها نشده باشد

خواهشمند است مالکین اگر مایلند با مستاجر خود بنا به دلایلی مبلغ اجاره را کمتر محاسبه کنند قرار داد را با مبلغ تعیین شد بنویسند و تخقیف خود را شفاها به مستاجر اعلام کنند

یک معلم در آستانه بازنشستگی خودکشی کرد


یک معلم در آستانه بازنشستگی خودکشی کرد

یک معلم در شهر انارک نائین خودکشی کرد.

رحمت الله رضایی، رئیس آموزش و پرورش نائین با تأیید خبر خودکشی یک معلم در شهر انارک نائین به خبرنگار ایمنا گفت: روز جمعه گذشته خبر درگذشت این معلم گزارش شد.

وی با اظهار تأسف از این اتفاق، افزود: او یکی از معلمان بسیار خوب شهر انارک و در آستانه بازنشستگی بود که سال گذشته هم خدمت اضافه داشت و در مجموع ۳۱ سال در آموزش و پرورش استان اصفهان سابقه فعالیت داشت.

رئیس آموزش و پرورش نائین تصریح کرد: وی دبیر بسیار خوب، با اخلاق و در حال حاضر معاون یکی از مدارس شهرستان انارک بود که هیچ مشکل یا ادعای صنفی هم نداشته و رابطه خوبی با دیگر همکاران خود داشته است.

رضایی با بیان این که این معلم هیچ مشکل خاصی نداشته است، ادامه داد: او مشکل مالی یا اقتصادی نداشته و مسکن و حقوق مناسب داشته است.

وی با اشاره به غیر قابل باور بودن این اتفاق گفت: ظواهر امر نشان می‌دهد که این موضوع خودکشی بوده و پرونده این اتفاق در حال بررسی در مراجع قضائی است و باید اجازه دهیم مراحل خود را طی کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش نائین  افزود: در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظر قطعی درباره علت این اتفاق داشت و از دلایل این موضوع اطلاع خاصی در دست نیست.

وی ضمن تسلیت درگذشت این همکار فرهنگی، تصریح کرد: نامبرده سابقه هیچ خواسته یا مطالبه صنفی ندارد و  این فرد حتی روابط حسنه‌ای با مجموعه آموزش و پرورش داشته است. منشأ این اتفاق هیچ ارتباطی به امور وی در رابطه با آموزش و پرورش ندارد

پویان جلالپور یک چوپانانی در کاروان المپیک توکیو

پویان جلالپور یک چوپانانی در کاروان المپیک توکیو

کاروان ورزشی ایران با همان لباس‌ها در مراسم شرکت کرد.
رژه کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه المپیک 2020 (عکس و فیلم)

اسامی ۲۵ ایرانی حاضر در رژه افتتاحیه المپیک

دانیال شه‌بخش و سید شاهین موسوی از رشته بوکش

نجمه خدمتی و هانیه رستمیان از رشته تیراندازی

میرهاشم حسینی و ناهید کیانی از رشته تکواندو

صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، سعید داورپناه، محمد حسن‌زاده، آرون گرامی‌پور، مایک رستم‌پور،،  پویان جلال‌پور، ، نوید رضایی‌فگکر و سینا واحدی، ۱۲ملی‌پوش رشته بسکتبال


نازنین ملایی از رشته قایقرانی (حضور ملایی در رژه در صورتی است که او بتواند به مرحله نیمه نهایی صعود کند)

نصرالله سجادی سرپرست کاروان

افشین فرزام مربی قایقرانیچ

علیرضا استکی مربی بوکس

مهرو کمرانی مربی تکواندو

الهام هاشمی مربی تیراندازی

جمیل لطف‌الله‌نسبی مربی تنیس روی میز