چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

دزدها و زاغ ها در باغ پسته‼️

خوشبختانه من در منزل دزددوپا برای پسته نداشتم اما اجتماع زاغ ها در اطراف خانه ما و آواز آنها روی درختان اطراف نشانه هجوم آن به درختان پسته می شود شاید یک کیلو پسته از سه درخت من را همین آقا زاده ها نوش جان کرده اند و برای اینکه به من بفهمانند پوست پسته را در زیر درخت تلنبار کرده اند خیلی با هوش اند و از تفنگ بادی خیلی می ترسند
اما امروز یک همکار قدیمی ام را دیدم در ایام بازنشستگی در املاک موروثی پدرش در دوغ آباد مه ولات پسته کاری کرده از وضعیت پسته هایش سوال کردم گفت دزدان دوپا حتی برای آجیل شب عید هم پسته نگذاشته اند بماند نردبان پسته چینی را هم از داخل باغ سرقت کرده اند
در دامغان هم خواندم که باغ داران پسته از دست دزدان دوپا عاصی شده اند پلیس به آنها توصیه کرده بود که دیوار باغ ها را بلند کنند و درهای محکم نصب نمایند و افراد مطمئن از پلیس برای نگهبانی از باغات سفارش دهند
خوش به حال باغ داران چوپانان که دزد دوپا ندارند و شنیده ام که کلاغ های سیاه حملات به پسته ها این روزها کار و بارشان است

چگونه دست های پسته چین تمیز می شود

امروز یکی از مشکلات پسته چینی را حل کردم
در باغچه خانه ام چند درخت پسته دارم که چند سالی است به بار نشسته و هر سال مختصری پسته عاید من می شود اما یکی از مشکلات من با درخت پسته این بود که وقتی پسته ها را می چیدم دستانم به شیره درخت پسته آلوده می شد و هرچه آنرا با آب و خاک و پودر لباسشویی می شستم باز هم تمیز نمی شد و انگشتانم به هم می چسبید که برایم بسیار ناخوشایند بوداما امسال موفق شدم بر این مشکل پیروز شوم گفتم اکنون که فصل پسته چینی است و ممکن است شما هم با این مشکل دست به گریبان باشیدنجربه ام را در اختیار همگان قرار دهم
ابتدا دستانم را با آب تنها شستم تا کثیفی ها از بین برود بعد یک قاشق مربا خوری روغن مایع خوراکی کف دستم ریختم و خوب دستم را ماساژ دادم خصوصا لای انگشتانم را که بیشتر به هم می چسبیدند هنگامیکه احساس کردم ‌دستم دیگر تمیز شده آنرا آب کشیدم و با صابون دستم را شستم نه تنها دستم خوب تمیز شده بود بلکه نرم‌تر هم شده بود
موفق باشید

t.me/choopananabad