چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

خور و بیابانک لرزید

خور و بیابانک لرزید

اصفهان- ایرنا- مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه ای با قدرت 4.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قبل از ظهر پنجشنبه شرق خوروبیابانک در استان اصفهان را لرزاند.

پایگاه اینترنتی مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز پنجشنبه اعلام کرد: این زمین لرزه ساعت 11 و 49 دقیقه امروزپنجشنبه در عرض جغرافیایی 34 درجه شمالی و طول جغرافیایی 55 درجه شرقی و در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.
به گزارش ایرنا زلزله یاد شده در منطقه ای غیر مسکونی در ۷۹ کیلومتری شرق منطقه کویری خوروبیابانک روی داده و هیچگونه خسارت مالی و جانی در بر نداشته است.
خوروبیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع است

کشف بیش از ۴۷ کیلوگرم مواد مخدر در ورودی‌های نائین


کشف+مواد+مخدر+

۱۴:۱۷ - چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۳/۳۰

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خبر داد؛

کشف بیش از ۴۷ کیلوگرم مواد مخدر در ورودی‌های نائین

فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف ۴۷ کیلو و ۵۶۰ گرم مواد مخدر در ورودی های شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش صاحب نیوز؛ سرهنگ صادق کاظم زاده اظهار کرد: در بازرسی اول ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نائین طرح بازرسی از خودروهای توقیفی را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروهای توقیفی مقدار چهار کیلو و ۵۶۰ گرم هروئین کشف شد، افزود: مواد کشف شده برای اقدامات قانونی به پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: ماموران پاسگاه چوپانان حین انجام طرح ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری زانتیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو مقدار ۴۳ کیلوگرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

کاظمزاده اضافه کرد: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند

آغاز ساخت پخش سیلاب چوپانان

باهدف مهار روان آب‌های بارندگی؛

آغاز ساخت پخش سیلاب چوپانان

ساخت پخش سیلاب چوپانان شهرستان نایین با هدف مهار روان آب‌های بارندگی آغاز شد.

آغاز ساخت پخش سیلاب چوپانانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: مرحله نخست این طرح با بیش از 13میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اجرا می شود.

محمد امینی افزود: طرح پخش سیلاب در سه مرحله طراحی شده که در مرحله نخست ساخت بند خاکی به طول دو کیلومتر بر روی رودخانه‌های فصلی رشته کوه های عباس آباد آغاز خواهد شد و حجم آب‌گیری آن 300هزار مترمکعب خواهد بود.

وی گفت: این طرح سیلاب های بخشی از حوزه آبخیز بالادست با مساحت 42هزار هکتار را کنترل و اهداف مهمی همچون جلوگیری از فرسایش حوزه آبخیز پایین دست و کنترل سیلاب، حفاظت آب و خاک، تغذیه آب‌خوان‌های منطقه، تقویت پوشش‌ گیاهی، اشتغال ‌زایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را دنبال خواهد کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان افزود: با اجرای این طرح حجم عظیمی از روان آب‌های حاصل از بارندگی مهار شده و علاوه بر جلوگیری از خسارت‌های فراوان به قنات روستای چوپانان و مزارع حجت آباد و آشتیان، موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی هم خواهد شد.

محمد امینی گفت: همچنین تهدید مسیرهای ترانزیتی طول مسیر اصفهان- مشهد مقدس و مزارع و روستای چوپانان هم با احداث این بند خاکی رفع می شود

برداشت مکانیزه گندم از سطح 300 هکتار از اراضی شهرستان آغاز گردید

برداشت مکانیزه گندم از سطح 300 هکتار از اراضی شهرستان آغاز گردید

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نایین، برداشت مکانیزه گندم از سطح 300 هکتار از اراضی شهرستان و با استفاده از سه دستگاه کمباین مهاجر از تاریخ 10/03/97 از اراضی دهستان چوپانان و دق سرخ انارک آغاز گردید. پیش بینی می شود از این سطح مقدار 1200 تن گندم عاید کشاورزان گردد.

    در سال زراعی جاری نرخ خرید تضمینی گندم از قرار هر کیلو 13000 ریال از سوی دولت تعیین و به اجرا گذاشته شده است.

گندم تولیدی این شهرستان بدلیل کیفیت خوب نانوایی هر ساله توسط کارخانه آرد هرند تحویل و به منظور تولید نان در سطح استان، به آرد تبدیل می شود.

    در سال زراعی جاری مقدار ده تن بذر گندم رقم سیوند که سازگار با شرایط آب و هوایی و اقلیمی شهرستان می باشد و از عملکرد مطلوبی نیز برخوردار است بین کشاورزان شهرستان توزیع گردیده است.

   بدلیل شرایط خشکسالی چند ساله حاکم بر شهرستان و تاثیر سوء آن بر روی منابع آبی و همچنین تغییر الگوی کشت به سمت توسعه باغات پسته بویژه در اراضی دهستان چوپانان و مزارع دق سرخ انارک از سطح زیرکشت این محصول بمیزان 30 درصد کاسته شده است.

 

استفاده از این خبر بدون ذکر منبع ممنوع است

کشف قطعات موتور سیکلت سنگین در سه راهی چوپانان


download (3)

۱۴:۳۵ - شنبه ۱۳۹۷/۰۳/۱۲

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خبر داد؛

کشف قطعات موتور سیکلت سنگین در سه راهی چوپانان

فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف قطعات موتور سیکلت سنگین در سه راهی چوپانان به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش صاحب نیوز؛ سرهنگ صادق کاظم زاده گفت: خودروی سواری سمند که از اردکان به طرف چوپانان در حرکت بود با دیدن گشت پلیس تغیر مسیر داد که پس از توقیف خودرو مقدار 4 عدد انجین کامل موتور سیکلت سنگین گشف شد.

وی افزود: در یازرسی از  صندوق و صندلی عقب مقدار 4 عدد انجین کامل موتور سیکلت سنگین با کلیه لوازم و تجهیزات کامل به صورت تفکیک جاسازی شده بود.

کاظم زاده ادامه داد: همچنین تعداد 22 عدد بطری وگالن روغن خارجی کشف شد که در این رابطه دو نفر دستگیر و خودرو توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین با تاکید بر برخورد پلیس در هر زمان و مکان با افراد خاطی،‌ گفت: افرادی که به دنبال سود و منفعت شخصی اقدام به قاچاق کالا می کنند و از این طریق اقتصاد ملی و منفعت عمومی کشور را به مخاطره می اندازند، بدانند که پلیس با قاطعیت با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

وی افزود: کالاهایی که پروانه ترخیص گمرکی نداشته باشند قاچاق به حساب می آیند و بدون هیچ چشم پوشی با قاچاقچیان برخورد قاطع ‌می‌شود.

سه راهی چوپانان در 190 کیلومتری محور نایین به خور و بیابانک قرار دارد

برداشت مکانیزه بیش از هزار تن جو در نایین



9441029
۱۰:۳۶ - پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۳/۱۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین خبر داد؛

برداشت مکانیزه بیش از هزار تن جو در نایین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: در نیمه اول خرداد ماه سال جاری کار برداشت مکانیزه یک هزار و ۲۶۰ تن جو با استفاده از ۳ دستگاه کمباین مهاجر در سطح ۳۶۰ هکتار از اراضی چوپانان و دق سرخ پایان یافت. 

به گزارش صاحب نیوز؛ احمدرضا باقریان نایینی اظهار کرد: در نیمه اول خرداد ماه سال جاری کار برداشت مکانیزه یک هزار و 260 تن جو با استفاده از 3 دستگاه کمباین مهاجر در سطح 360 هکتار از اراضی چوپانان و دق سرخ پایان یافت.

وی افزود: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت از عواملی هستند که باعث تولید جو می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم محصول جو در سال جاری را ده هزار و 300 ریال اعلام کرد و گفت: قیمت محصول جو در بازار آزاد بالاتر از قیمت مصوب دولت است و کشاورزان به احتمال زیاد در بازار آزاد محصولاتشان را به فروش برسانند.

ﺳﻄﺢ زﯾﺮﮐﺸﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت زراﻋﯽ سالانه ﺷﻬﺮﺳـﺘﺎن نایین سه هزار ﻫﮑﺘﺎر و ﺳﻄﺢ ﺑﺎغ های آن 2.5 هزار هکتار است

چرا ما از خور درس نمی گیریم


چرا ما از خور درس نمی گیریم 

چند سالی است که خور و روستا هایش رشد خوب و چشمگیری داشته اند که این رشد به علت همت و کاردانی خوری ها بوده است خور الان در زمینه گردشگری در سطح بین المللی مطرح است از نظر معادن سنگ قدرت مطرح در سطح ایران است و در سطح کشاورزی نیز حرفهایی برای گفتن دارد در سطح سیاسی نیز به درجه شهرستان نائل شده و خود را از زیر حکومت نائین مستقل نموده است البته این رشد عللمختلفی دارد که عبارتند از:
- علاقه مردم خور و بیابانک به سرزمینشان و عدم فرهنگ مهاجرت در آنجا در حالیکه انارکی ها و ما چوپانانی ها مهاجرت به شهرها و محیط های بزرگ را نشانه فرهنگ بالای خود می دانیم
۲_ رشد تحصیلات عالی دربین مردم خور
۳- وجود کار آفرینان در سطح منطقه خصوصا در جندق ما این افراد را بهتر می شناسیم
۴_ تبلیغات برای مهم جلوه دادن منطقه 
اگر به پست قبلی در مورد تولید سیر توجه کنیم می بینیم توانسته اند سیر منطقه را به خوبی در نظر مردم مهم جلوه دهند همین سیر را ما در چوپانان نیز تولید می کنیم اما در هیچ جا مطرح نمی شود بهترین خربزه تولید می شود اما کسی نمی داند جو و گندم و یونجه و پسته ما در سطح نائین نمونه است اما نه فرمانداری می داند و نه اداره کشاورزی .اگر یکی از برنامه های دهیاری و شورا تبلیغ تولیدات کشاورزی روستا و تبلیغ در باره آنها باشداهمیت چوپانان ما در سطح شهرستان بهتر و بیشتر مطرح می شود به امید آنکه شورائیان در این زمینه تبلیغات منسجم و برنامه ریزی شده ای 

کشف ۱۳ کیلو تریاک در سه راهی چوپانان



کشف ۱۳ کیلو تریاک در سه راهی چوپانان


به گزارش تابناک اصفهان :سرهنگ کاظم زاده گفت : ماموران پاسگاه انتظامی چوپانان شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری در سه راهی اردکان - چوپانان به یک دستگاه 206 مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو نیز 13 کیلو و 920 گرم تریاک از زیر صندلی های خودرو کشف شد.
فرمانده انتظامی نایین گفت : دراین ارتباط 2 نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند

وقتی فتیله را پائین نکشیدم


وقتی فتیله را پائین نکشیدم
نوشته: م_ حسرت
وقتی از خواب بیدار شدم متوجه شدم کسی در خانه نیست و تنها هستم . کمی بی حوصله بودم به این خاطر بیرون رفتم و در آستانه درب خروجی نشستم چیزی نگذشت که مادر با زنبیلی از علف و یونجه در انتهای کوچه نمایان شد که با عجله میآمد نزدیکم که شد گفتم مادر به کجا چنین شتابان؟گفت میترسم خمیرم  ترش شده باشه آخه صبح زود خمیر کردم و گفتم از دشت که بالا آمدم شروع به پخت میکنم ولی توی دشت به چندتا رسیدم و از حواس در رفتم وخی برو تنور را روشن کن تا من آبی بسر و صورتم بزنم ناچار بلند شدم و وارد آشپزخونه شدم و تند و زود با ریختن هیزم داخل تنور اونا روشن کردم که مادر وارد شد و مشغول آماده کردن خمیر شد و زیر لب شعر حافظ را زمزمه میکرد
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت . . به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد که ناگهان صدای در بگوش رسید و بدنبالش همسایه و دوست خوبش که همیشه با هم بودن وارد آشپزخونه شد منکه داشتم با خمیر بازی    میکردم و سعی میکردم چونه بگیرم   با نهیب اعتراض مادر که گفت وخی برو پی کارت ماما چسی نکن از جایم بلند شدم و رفتم توی حیاط و بکار خودم مشغول شدم که صدای مادر را شنیدم که گفت فلانی برو ماما سماور را روشن کن اول نگاه کن اگر آب نداره آبش کن گفتم چشم مادر و بسمت اتاق بادگیر که سماور آنجا بود رفتم و روشن کردم ولی صبر نکردم فتیله را تنظیم کنم مدتی بعد که آمدم ببینم جوش آمده یا نه که متوجه شدم سماور دود کرده و اتاق را دود فرا گرفته . ترس از مادر باعث شد تند و تیز در و پنجره را کامل باز کنم و با تکان دادن چادر سعی میکردم که دودها را از اتاق بیرون کنم که چادر گرفت به لوله کتری و از بالای تاقچه به کف اتاق پرتاب شد با صدای افتادن کتری مادر سراسیمه وارد شد و با فریاد گفت چرا تو سر به هوایی؟نشد که کاری را بهت واگذار کنن و درست انجام بدی؟جوابی نداشتم که بدم لذا آهسته از اتاق بیرون آمدم و فرار را بر قرار ترجیح دادم . از داخل کوچه صدای مادر را شنیدم که گفت کجایی کجا در رفتی؟بی توجه از خانه دور شدم تا آبها از آسیاب بیفتد و اوضاع آروم بشه بسمت دشت حرکت کردم و . . . 
خرداد ۹۷  م . حسرت

چهار راه مواصلاتی کشور در نایین بسته شد


جمعی از کامیون داران و رانندگان ترانزیت سراسر کشور با بستن چهار راه مواصلاتی در نایین خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

نایین از جمله چهار راه مواصلاتی کشوراست  که کامیون داران برای نشان دادن مراتب اعتراض خود، اقدام به بستن آن کرده اند. 

این اعتراضات طبق فراخوان و هماهنگی قبلی در نایین آغاز شده و رانندگان علت این اقدام خود را ثابت بودن کرایه ها، افزایش قیمت بیمه ها، عوارض اتوبان ها، کمیسیون بالای باربری ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها بیان می‌کنند.

یکی از رانندگان معترض به نمایندگی از 500 هم صنفی خود در گفتگو اختصاصی با  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : این اعتراضات و نارضایتی‌ها در پی گران شدن قیمت قطعات اصلی خودروهایشان از جمله لاستیک است، اما دستمزد آن‌ها هیچ تغییر‌ی نکرده و همزمان و متناسب افزایش نیافته است.

وی در پاسخ به اینکه این حرکت باعث شده تا رسانه های بیگانه فرصت طلبی کنند و همه را به نظام ربط دهند گفت: ما همیشه در راه ولایت ثابت قدم بوده ایم و پشتیبان رهبر معظم انقلاب هستیم اما این نباید مورد سو استفاده سایر مسئولان نظام باشد ، رسانه‌های داخلی باید این اعتصاب را پوشش دهند متاسفانه افرادی هستند که تصاویر این اعتراضات و نارضایتی‌ها را به دست رسانه‌های مغرض می‌رسانند.

یکی دیگر از اعتصاب کنندگان در نظر نگرفتن سختی کار در سنوات بیمه را از دیگر مشکلات کامیون داران دانست .

یکی از این معترضان گفت: نخستین خواسته ما افزایش کرایه های حمل بار است چراکه از چهار سال پیش تاکنون نه تنها نرخ کرایه ها تغییری نداشته است بلکه در مواقعی مجبور به کاهش آن نیز شده ایم.

وی کاهش تناژ بار را خواسته دیگر کامیون داران عنوان کرد و افزود: سالهاست که این میزان در حال افزایش است درحالی که این مساله از یک طرف باعث استهلاک شدید کامیون ها و از سوی دیگر موجب حمل بار بدون رعایت استانداردهای لازم می شود.

گفته می شود مهترین علت اعتراض رانندگان بی توجهی برخی مسئولان به خواسته های صنفی و تطابق نداشتن هزینه های حمل بار با میزان تورم موجود در کشور است.