چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

املت اسفناج

اختراع جدید من
بعد از مدتها چند روزی است که زندگی مجردی دارم و عیال برای پرستاری از پدرش به مشهد رفته و من که البته به سبب دوران مجردی زمان تحصیل با آشپزی غریبه نیستم خودم را با آشپزی و خانه داری سرگرم می کنم
یکی از کارهای من در دوران بازنشستگی سرگرمی با باغچه منزل است از قدیم گفته اند  کاری بکن ،بابات می‌کرد. دوکی میرشت قبات می کرد
در باغچه منزل در زمستان شلغم ،تربچه ،سیر  اسفناج و زعفران می کارم امروز دیدم اسفناج ها بلند شده و برای دروکردن بسیار عالی است گفتم شب بورانی اسفناج شام مطلوب من خواهد بود
اما غروب آفتاب هوس کردم که یک غذای جدید اختراع کنم که تا حالا نخورده‌ام نتیجه آن غذای زیر شد

املت اسفناج

نیم کیلو اسفناج را کمی خرد کردم و در ماهیتابه با کمی روغن سرخ کردم و دو تا گوجه بزرگ را خردکرده داخل ماهیتابه اضافه کردم البته اگر گوجه نباشد از رب گوجه هم می توان استفاده کرد.صبر کردم تا گوجه ها هم خوب بپزد ، من با ترشی خیلی موافقم اگر ترف خوب می داشتم تکه ای ترف هم اضافه می کرد اما چون نداشتم آب غوره اضافه کردم
من از یک قاشق گرمی یا همان ادویه چوپانان هم بهره بردم که شما اگر ندارید به اندازه کافی از زردچوبه و فلفل استفاده کنید ، نمک را هم فراموش نکنید بعد از اینکه این مواد پخته شد وآبش تمام شد و به روغن نشست دو عدد تخم مرغ روی آن شکستم و هم زدم و صبر کردم تا پخته شود.برای من مزه جالب و خاطره انگیزی بود امیدوارم شما هم بپزید و از این املت بهره ببرید
نصف املت ها زیاد آمد آن شاءالله  فردا صبح
صبحانه خواهم خورد
فکر می کنم اگر شما مشکل بواسیر نداشته باشید یکی دو حبه سیر هم عطر خوبی به آن می دهد یا چند برگ سبزی سیر مخلوط با اسفناج خوب شود
من فقط اسفناج داشتم اگر کمی سبزیجات معطر مثل شوید و گشنیز و جعفری هم بود خوشمزه می شد
بسیار پر خاصیت است حتماً برای سالمندان و بچه ها غذای پر خاصیتی است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد