چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

واژگونی پراید بین دو راهی جندق به چوپانان

1

صبح امروز/

واژگونی پراید عید ۵ نفر را تلخ کرد/ تصاویر

سواری پراید به دلیل سرعت زیاد و عدم توانایی در کنترل ماشین در محور پلیس راه خور به چوپانان دچار واژگونی شد.

به گزارش صاحب نیوز به نقل از سفیرخور، ساعت ۷:۵۵ دقیقه صبح امروز یک دستگاه سواری پراید در مسیر پلیس راه خور جندق به چوپانان دچار حادثه شد.

پنج نفر از سرنشینان این خودروی سواری که به علت سرعت زیاد و هوای پرتی دچار واژگونی شده بود پس از رهاسازی و انجام اقدامات اولیه توسط نجات گران پایگاه امداد جاده ای شهدای امدادگر خوروبیابانک و اورژانس جاده ای به مرکز درمان چوپانان انتقال داده شدند.

۵ نفر مصدوم این حادثه شامل سه مرد و دو زن توسط اتوبوس آمبولانس مستقر در شهرستان به بیمارستان نایین برای مداوای بیشتر انتقال یافتند.

مصدومیت 8 نفر در اثر واژگونی دو خودرو در محور اردکان - چوپانان


9424212
اولین حوادث جاده ای نوروز؛


با آغاز سفرهای نوروزی مسافران و گردشگران، اولین حوادث 
جاده ای درجاده های اردکان اتفاق افتاد.

به گزارش اردکان گویا به نقل از اردکان امروز؛ روز گذشته دو حادثه در محور اردکان - چوپانان، اتفاق افتاد که طی آن دو خودوری سواری پراید و تندر 90 دچار واژگونی شدند.

این حوادث توسط نجاتگران پایگاه غزال سیاهکوه شهرستان اردکان پوشش داده شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشته و 8 نفر از سرنشینان خودور دچار مصدومیت شدند.  

توقیف 200 کیلو تریاک در "چوپانان" اصفهان

توقیف 200 کیلو تریاک در "چوپانان" اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از دستگیری دو سوداگر مرگ و کشف 200 کیلو گرم تریاک خبر داد.

 

سرهنگ "غلامرضا شهریاری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران یگان تکاوری اصفهان حین کنترل و نظارت بر خودروهای عبوری در محور "چوپانان" به "اردکان" به یک دستگاه سواری پژو 405 مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی و بازرسی از این خودرو،  200 کیلو گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ شهریاری بیان داشت: در این زمینه دو سوداگر مرگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی، مقابله با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر را در اولویت کاری خود قرار داده است و اجازه جولان و فعالیت به آنها نخواهد داد.#

سفر به هزار سال گذشته در کویر ایران

پیشنهاد سفر نوروزی؛

سفر به هزار سال گذشته در کویر ایران + تصاویر

حضور در این روستا همان تجربه صبحانه خوشمزه بومیان و غذاهایی پر انر‍‍‍‍‍ژی برای گردشگرانی خواهد بود که بعد از گذراندن یک شب پر ستاره در کویر ...
به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسمان نزدیک؛ ستاره‌های قابلمه‌ای و خوشه‌ای،‌ سیاره مریخ و ستاره قطبی را به راحتی می‌توانید در آسمان کویری روستای تاریخی «اَشین» ببینید. روستایی که تا سی سال پیش مردمانی در آن زندگی می‌کردند و صبحانه کله‌پاچه و محتویات بسیار خوشمزه‌ای می‌خوردند و آماده می‌شدند تا با توان بالا بر سر مزرعه‌های خود در اطراف چشمه‌هایی بروند که هنوز هم در حوضچه‌هایی که از قبل ساخته شده ذخیره شده است.

سفر به هزار سال گذشته در کویر ایران + تصاویر

مردمانی که عمدتا شغل آن‌ها دامداری بوده و تنها اثری که از طویله‌های دام‌های روستاییان باقی مانده دیوارهایی تخریب شده است.

روستایی متراکم که در طول تاریخ راهزنان و یاغیانی از دشت کویر به آن هجوم می‌بردند و درصدد غارت بر می‌آمدند؛ اما سربازانی غیور در قلعه مرکزی روستا در ارتفاعی بلند جلوی آن‌ها را می‌گرفتند.

قلعه‌ای که از دوران سلجوقیان باقی مانده و خانه‌هایی مخروطی شکل که حتی در سردترین روزهای زمستان تنها با یک چراغ نفتی گرم گرم می‌شوند.

کارشناسان می‌گویند، آثاری به دست آماده که نشان می‌دهد این روستا قدیمی‌تر از دوران سلجوقیان است و به حدود دو هزار و چهارصد سال گذشته و سلسله ساسانیان بر می‌گردد.

سفر به هزار سال گذشته در کویر ایران + تصاویر

روستای «اَشین» دو قبرستان از نیاکان خود به یادگار گذاشته است؛ قبرستان زرتشتیان، که در سمت چپ روستا قرار گرفته و قبرستان مسلمانان که در سمت راست روستا است.

ایام نوروز فرصت مناسبی برای دوستداران دشت کویر است تا به روستایی بروند که یک دختر جوان از آن محافظت می‌کند و پیگیری‌های وی باعث شده است تا قلعه روستا با سختی‌های فراوان به ثبت ملی هم برسد.

سفر به هزار سال گذشته در کویر ایران + تصاویر

روستایی که تا کنون میزبان افراد بسیاری از کشورهای خارجی و همچنین مسافران داخلی در استان یزد و در نزدیکی شهر انارک بوده است.

حضور در این خانه‌های روستایی بدون امکانات اولیه مانند برق،‌ تلویزیون و تلفن آماده برای علاقه‌مندانی است که می‌خواهند دو سه روزی را از دغدغه‌ها و هیاهوی شهری فاصله بگیرند.

باقری کارشناس عمران و مدیر روستای «اَشین» درباره استفاده نکردن از امکانات شهری برای این روستای تاریخی و گردشگرپذیر به خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «اگر می‌خواستیم در روستا برق‌کشی کنیم، مجبور بودیم از ‍موتور برق برای تامین روشنایی استفاده کنیم که صدای آن، آرامش روستا را بر هم می‌زد. به همین منظور برای روشنایی محوطه روستا مانند گذشتگان از فانوس و برای روشنایی داخل اتاق‌ها از چراغ نفتی استفاده می‌شود تا تجربه ساده‌ترین زندگی روستایی در سال‌های دور را تجربه کنیم».

تجربه حضور در این روستا همان تجربه صبحانه گرم و خوشمزه بومیان و غذاهایی پر انر‍‍‍‍‍ژی برای گردشگرانی خواهد بود که بعد از گذراندن یک شب زیبا و پر ستاره در کویر،‌ آماده رفتن به دل بزرگترین دشت ایران می‌شوند.

سفر به هزار سال گذشته در کویر ایران + تصاویر

با عبور از جاده‌های منطقه ریگ جن و با حضور راهنمایان در جاده‌هایی که حتی ساده‌ترین خودروهای سواری می‌توانند از آن عبور کنند، به اول دشت کویر می‌رسید. جاده‌ای پنجاه کیلومتری که با دیدن مناظر زیبای طبیعی بین آن و دیدن شترهای وحشی و کبک‌های صحرایی و پرندگان بیابانی خستگی بر تن مسافران به جا نمی‌ماند و تنها چیزی که در خاطره‌ها می‌ماند لحظات شیرین حضور در روستا و منطقه زیبای ریگ جن و شن‌های داغ دشت کویر است.



گزارش: پوریا سلیمان‌زاده

دستگیری 4 شکارچی غیر مجاز درعباس آبادچوپانان


صفهان؛
4شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش عباس آباد از توابع شهرستان نائین در اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،رییس اداره حفاظت محیط زیست نایین اظهار داشت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست در هنگام گشت زنی و کنترل منطقه، یک دستگاه خودروی زانتیا را مشاهده کردند و آن را زیر نظر گرفتند.

حسین اکبری گفت:متخلفان به محض مشاهده ماموران به سمت کوه فرار کردند که ماموران4 نفر را همراه لاشه و سر 2راس بز وحشی و ادوات شکار و صید دستگیر کردند.

وی با اشاره به بررسی لاشه های کشف شده و اجزای بجا مانده در محل شکار تصریح کرد:دست کم یکی از بزها دوقلو آبستن بوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نایین افزود: متخلفان به جرم شکار غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش با وثیقه 250 میلیون تومانی تا مراحل تکمیلی و رسیدگی اصلی آزاد شدند و پرونده آنها تحویل مراجع قضایی شد.

پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین با 320 هزار هکتار وسعت دارای 43 گونه مختلف پستاندار، 32 گونه خزنده، 86 نوع پرنده بومی و 175 گونه پرنده مهاجر و فصلی در شرق استان اصفهان واقع است.  


کشف لاشه دو بز آبستن از متخلفین شکار و صید در پناهگاه حیات وحش عباس آباد


کشف لاشه دو بز آبستن از متخلفین شکار و صید در پناهگاه حیات وحش عباس آباد

به گزارش: مهدی جلالپور

تو هفته های آخر سال 94 بعد از چند روز سختی و تعقیب گریز فراوان موفق شدیم ی گروه 4 نفره از متخلفین شکار و صید را که از یکی از استان های مجاور وارد منطقه شده بودند دستگیر کنیم .از متخلفین لاشه دو بز وحشی که یکی از انها دوقلو آبستن بود، کشف شد.دیدن لاشه بزهای آبستن خستگی را تو وجودم جا گذاشت.امیدوارم با این روند خشکسالی و هجوم شکارچیان غیر مجاز، طبیعت رنجور کویر مجالی برای احیاء پیدا کند


بهره برداری از25کیلومترباند دوم چوپانان اردکان

بهره برداری از25کیلومترباند دوم چوپانان اردکان
به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد
مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان یزد گفت: 25کیلومترباند دوم چوپانان اردکان به  بهره برداری رسیده است
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی چوپانان آباد اینجا را  کلیک کنید.
ادرس ما    choopanan_abad@                                              

امید هایی در باره معالجه سرطان


امید هایی در باره معالجه سرطان
نوشته :دکتر سعید باقری

خیلى از سرطانها اکنون قابل پیشگیرى هستند ، مثلا سرطان معده با از بین بردن میکرب H. pylori سرطان روده بزرگ با برداشتن به موقع پولیپ ها ، سرطان کبد با وأکسن هپاتیت B , معا
لجه به موقع هپاتیت B و C . کم کردن وزن وَیَا جراحى براى کم کردن وزن براى چوبى کبد و بعضى سرطانهاى دیگر ، بکار بردن به موقع آنتى بیوتیک براى نوعى لیمفوما روده کوچک ، وأکسن بر علیه ویروی پاپیلوما در دختران وَیَا معالجه به موقع براى سرطان دهانه زهدان و بعضى از سرطانهاى حلق وگلو و ترک سیگار به موقع براى سرطان ربه و .......
و اما معالجه به موقع خود سرطانهاى خون وغدد لنفاوى با نتایج عالى مخصوصا در کودکان و جوانان و در صد خیلى بالاى معالجه سرطان روده بزرک با جراحى به موقع و مراقبتهاى به از عمل و ......
حال خو شبختانه معالجه به موقع سرطان سینه که به دکتر هاى انکولوژى اجازه میده پیش بینیهائى درست را به بیماران آرائه کنند
واما آزمایشات واطلاعات ژنتیکى فامیلى واقدام به موقع حتى برداشتن عضوى مثل سینه ،یا روده بزرگ وَیَا هیسترکتومى قبل از ابتلا به سرطان ، در فامیلهاى سرطانی ، نجات دهنده خواهند بود

30 کیلومتر از محور خور به طبس بهسازی شد

 

30 کیلومتر از محور خور به طبس بهسازی شد

تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 82602
مرجع : خبرگزاری ایرنا
تین نیوز | 30 کیلومتر از محور ارتباطی خور به طبس در شرق شهرستان خور و بیابانک، بهسازی و روکش آسفالت شد.
 
رییس اداره راه و شهرسازی خور و بیابانک گفت: محور خور به طبس حدود 200 کیلومتر طول دارد که 90 کیلومتر در حوزه شهرستان خور و بیابانک است و تا کنون 30 کیلومتر آن بهسازی و روکش آسفالت گرم شده است.

محمدرضا قاسمی فر افزود: برای اجرای این طرح بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار از محل سازمان راهداری کشور هزینه شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را تردد روان وسائط نقلیه مسافران عبوری و زائران حرم امام هشتم (ع) بیان کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی خور و بیابانک گفت: محور ارتباطی خور به طبس بعنوان پیوند دهنده استان اصفهان و غرب کشور با استان های شرقی، به محور «طریق الرضا(ع)» مشهور است.
قاسمی فر خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از راه های اصلی و روستایی شهرستان خور و بیابانک نیازمند بهسازی و روکش آسفالت است.

خور و بیابانک بالغ بر یکهزار کیلومتر راه اصلی و روستایی دارد.

این شهرستان کویری با 12 هزار کیلومترمربع مساحت و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

تاریخچه‌ ساخت کتابخانه‌ شهید قوام‌زاده‌ چوپانان

تاریخچه‌ ساخت کتابخانه‌ شهید قوام‌زاده‌ چوپانان
                                 

در سال 1364 بهنام به شهادت رسید و چون برادر کوچک‌تر او سرباز بود و بنا بر قوانین سربازی یک نفر از خانواده می‌توانست از سربازی معاف شود من پی‌گیر کارهای او شدم. باید به چوپانان می‌رفتم و استشهاد محلی تهیه می‌کردم که پدر شهید یک همسر و پنج فرزند دارد با مهر و امضای شورا و پاسگاه ژاندارمری و بعد برای تأیید تعداد اولاد به اداره‌ی ثبت نایین رفتم بعد از خروج از اداره‌ی ثبت متوجه‌ی سازمان زمین شهری که در همان نزدیکی بود شدم برای اطمینان از موقعیت زمینی که از اموال دو پدر بزرگ شهید بود به سازمان رفتم و در مورد زمین مورد نظر صحبت کردم و پاسخ شنیدم که: این زمین جزء اموال عمومی است و به شما تعلق نمی‌گیرد گفتم: من هم برای کارهای عمومی می‌خواهم نه برای خودم. درخواستی نوشتم و به امضای رییس سازمان رسید و ثبت شد یک کپی از آن  نامه را تهیه کردم و در پرونده‌‌ای که برای خود در این مورد ساخته بودم قرار دادم. بعد از کارهای سربازی پسرم به دنبال وصول مبلغ 200 هزار تومان دیه‌ی شهید بهنام به تهران رفتم؛ به لویزان محل فرماندهی ارتش و مبلغ دیه را تقاضا کردم و آقای نشاط که مسؤول کارهای شهدای استان اصفهان بود گفت: این خانم می‌خواهد با این پول در زادگاه فرزند شهیدش کتابخانه‌ای بنا کند. پس از آن دستور دادند که دو حساب در بانک ملی در اصفهان  باز کنید و شماره حساب را برای ما بفرستید. آن مبلغ را در سال 1367 به حساب ما واریز شد.

خیرین کتابخانه ساز والدین شهید قوامزاده

ا_ حاجیه طیبه مستقیمی فرزند شیخ محمدرضا حاج مندلی رمضان

۲_ مرحوم رحمت الله)(علی) قوامزاده فرزندحاج محمدحاج مندلی رمضان

من خودم کارمند اداره ی ارشاد اسلامی اصفهان بودم. به مدیر کل مراجعه کردم و موضوع را با ایشان در میان گذاشتم و ایشان هم با یک روحیه‌ی شاد از من استقبال کرد و جواب مثبت و قول همکاری داد. برای اقدام به نایین و به سازمان زمین شهری رفتم؛ نامه‌ای دادند که به شورای چوپانان مراجعه کن در آن زمان رییس شورا پدر یک شهید بود ولی دید بازی نداشت می‌خواست فقط 200 متر مربع از این زمین را واگذار کند که با گفتگو او را قانع کردم و تمام زمین که 920 متر مربع بود واگذار شد و برای شروع کار ساخت و انجام کارهای اداری به استانداری مراجعه کردم استاندار پیشنهاد کرد که ساختمان را ضد زلزله بسازید و من گفتم که بودجه‌ی ما کافی نیست و ایشان مبلغ 20 هزار تومان برای مقاوم‌سازی ساختمان کمک کردند و ساخت آن با فونداسیون بتون آرمه مدت زیادی به طول انجامید ولی بالاخره ساخته شد و بایستی حساب‌های ساخت آن بسته می‌شد دیدم قرض من به کارگر و بنا و مصالح‌فروش زیاد است و دیگر بودجه‌ای نمانده است در 1372 خود را از خدمت بازخرید کردم و با مبلغی که از اداره‌ی ارشاد در قبال خرید خدمت خود دریافت داشتم تمام بده‌ ها را پرداخت کرده و با تسویه حساب کامل کتابخانه به اداره‌ی ارشاد تحویل داده شد.

تجهیزات ساختمان از قبیل قفسه‌ها، میزها، کتاب‌ها را اداره‌ی ارشاد تقبل کرد و اکنون مثل تمام کتابخانه‌های کشور کتاب و مجله و دیگر امکانات را دریافت می‌کرد و هر ماه یک کارتن کتاب از تهران می‌آمد در مراسم افتتاح کتابخانه، مدیر کل ارشاد به بچه‌های سوم راهنمایی که سرود می‌خواندند قول داد که: اگر کسی یک تلویزیون برای کتابخانه بخرد من هم یک دستگاه ویدئو به شما هدیه می‌کنم.
فرش ماشینی خوبی که از اموال عموی شهید مرحوم ملاحسن مستقیمی بود برای نمازخانه‌ی کتابخانه اهدا شد
من یک عمه داشتم که اولاد نداشت و در سال 1373 فوت کرد و از او 42 هزار تومان ارث به من رسید. به پسر عمویم که وصی او بود گفتم: اگر از مبلغ وصیت عمه چیزی باقی مانده بده تا یک تلویزیون برای کتابخانه بخرم مبلغ 50 هزار تومان هدیه شد. تلویزیون تهیه شد و ویدئوی آن را هم اداره ارشاد اصفهان داد.
چندی پیش مسؤول کتابخانه به من گفت: بچه‌ها نیاز به یک دستگاه دی.وی.دی دارند من هم آن را به مبلغ 200 هزار تومان خریدم و فرستادم.
امیدوارم دیگران هم در پربار کردن این کتابخانه از نظر کتاب و امکانات توجه‌ی ویژه‌ای داشته باشند خبر اهدای کتاب‌های متعددی رسیده است که خدای بزرگ به همه خیر و برکت عطا فرماید!
طیبه مستقیمی
اسفند 1394