چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله...


هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله...
 به نقل از نسیم خور وچاهملک در گذر زمان :کاروان پیاده انصارالحسین(ع)
که با پای پیاده عازم کربلای معلی هستند روز گذشته وارد شهرستان خور و بیابانک شده اند عصر جمعه به چاه ملک می رسند و شب شنبه را میهمان مردم ولایتمدار چاهملک هستند و صبح شنبه به سوی کربلا عزیمت می نمایند. ,وزوز شنبه به چوپانان می رسند                          

آغازمطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری نخلک و خور و ریگ جن

  آغازمطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری نخلک و خور و ریگ جن

اصفهان در جایگاه نخست توسعه مناطق نمونه گردشگری کشور قرار گرفت

اصفهان - ایرنا- معاون سرمایه گذاری طرحهای گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: این استان رتبه نخست مناطق نمونه گردشگری را در میان استانهای کشور کسب کرده است.

حمید امینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس ارزیابی و گزارشهای کارشناسان معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور، مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان از لحاظ تعداد مکانهای درحال اجرا و زیرپوشش عملیات اجرایی، بهره برداری و کیفیت رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی این موفقیت را مرهون تلاش سرمایه گذاران و همکاری و همدلی مسئولین دستگاههای ذیربط عنوان کرد.

امینی با ارائه گزارشی از مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان گفت: اکنون از 98 منطقه نمونه گردشگری استان، 20 منطقه شامل پل بابامحمود، برنجگان، کشه، نیاسر، سعیدآباد، باغ بهادران، دریاچه چادگان، برزک، اسفرجان، مرنجاب، مورچه خورت،افوس، گلستانکوه، سرچشمه خوانسار، قمصر، مشهداردهال، آبگرم ورتون، سدقره آقاچ، متین آباد و تالاب گاوخونی از طرح جامع و موافقت اصولی تاسیس منطقه نمونه گردشگری برخوردارند.

وی افزود: در این میان فاز اول مناطق نمونه گردشگری تالاب گاوخونی، متین آباد، مورچه خورت و مشهد اردهال به بهره برداری رسیده و مرحله اول مناطق پل بابا محمود، ورتون و کشه آماده بهره برداری است.

وی از تصویب مطالعات طرح جامع 9 منطقه نمونه گردشگری در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبر داد و گفت: این مناطق شامل مورچه خورت، برنجگان، سرچشمه خوانسار، متین آباد، آبشارشاهلولاک، رحمت آباد، ورتون ، سدقره آقاچ و مشهداردهال است.

امینی خاطرنشان کرد: مطالعات امکان سنجی 15 منطقه نمونه گردشگری شامل نخلک، دنگزلو، ابوزیدآباد، اریسمان، دستجرد، دهاقان، جوشقان وکامو، خور، مشهداردهال، محمدآباد، نوش آباد، ریگزارجن، ورتون، ورزنه و ویگل نیز توسط یک تیم متخصص دانشگاهی آغاز شده است.

معاون سرمایه گذاری طرح های گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سایر زمینه ها نیز در حال انجام است، گفت: درحال حاضر دهها هتل یک تا پنج ستاره ، اقامتگاه سنتی و مهمانپذیر با پیشرفت فیزیکی بطور میانگین پنجاه درصد درشهرستانهای استان بویژه شهر اصفهان درحال ساخت است که در مجموع سه هزار تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی وفرهنگی نیز با اراده ای قوی برای واگذاری بناهای تاریخی متعلق به سازمان در استان اصفهان اعم از منازل و کاروانسراها وارد عمل شده و در اولین گام اقدام به شناسایی و فهرست برداری از این بناها کرده است.

معاون سرمایه گذاری و طرح های میراث فرهنگی استان اصفهان هدف از این اقدامات را کسب خروجی مطلوب و مناسب و جذب حداکثری علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اصفهان بیان کرد.

امینی اظهار کرد: برگزاری همایش فرصت های گردشگری استان اصفهان در پنجم آذرماه، اقدامی در راستای توسعه و جذب گردشگران بیشتر در منطقه است.

غفلت ما !!

غفلت ما !!

ریگ جن از دیدنی های جندق است یا انارک؟!پس چوپانان کجای این جغرافیاست

آب و هوای خوب و باران‌های شاعرانه فصل پاییز فرصت خوبی برای مسافرت‌های دونفره است.
برترین مجله اینترنتی ایران
مجله زندگی ایده آل - نسرین خسروشاهی: درست که همه فکر می‌کنند تابستان فصل مسافرت است اما این موضوع بیشتر به خانواده‌هایی مربوط می‌شود که فرزندان مدرسه‌ای یا دانشگاهی دارند. بسیاری از زوج‌ها می‌توانند کل برنامه‌ریزی سفرشان را به بعد از تابستان موکول کنند. به جندق سفر کنید

حیف است که در پاییز کویر را تجربه نکنید. پیشنهاد ما برای کویرگردی مرنجاب و مصر نیست بلکه جندق است. جندق از توابع شهرستان خور است که در 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. جندق از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌های جندق، از جنوب به بیابان‌های اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود می‌شود. شهری کویری که آسمانش منجم‌ها و علاقه‌‌مندان به ستاره‌‌شناسی را به خود جذب می‌کند.

پیشنهاد سفر پاییزی متفاوت برای زوج‌ها

وقتی به جندق سفر می‌کنید فرصت دارید تا شترسواری را تجربه کنید. علاوه بر این، حیات‌وحش جندق هم با کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزپلنگ جذابیت‌های خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است.

پیشنهاد سفر پاییزی متفاوت برای زوج‌ها

اگر سفر به جندق خیلی برای‌تان جذاب بود، می‌توانید از همان جا به کویر«ریگ جن» که در نزدیکی جندق قرار دارد و وجه ماجراجویانه سفرتان را به اوج می‌رساند هم سری بزنید. ریگ جن به مثلث برمودای ایران معروف است و ویژگی‌های خاصی دارد؛ به همین دلیل بهتر است با تور به این منطقه بروید.


گاز رسانی روی چهار شهر انارک، خور و بیابانک، جندق و فرخی


مومنی خبر داد:

انجام عملیات گاز رسانی در ۴ شهر شرق اصفهان از طریق CNG

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/01/17/IMG08513981.jpg
اصفهان- خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه عملیات گاز رسانی در سطح استان اصفهان تا ۹۰ درصد انجام شده است ،هنوز موفق به گاز رسانی به ۴ روستای شرق اصفهان نشده ایم که این اقدام در طرحی جدید از طریق CNG قابل انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مومنی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر از کل شهرهای استان اصفهان که مبنی بر ۱۰۷ شهر است ۱۰۳ شهر گازرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹.۴ درصد خانواده‌ها در سطح استان اصفهان تحت پوشش گازرسانی قرار گرفتند، ادامه داد: این در حالی است که هنوز عملیات گاز رسانی روی چهار شهر انارک، خور و بیابانک، جندق و فرخی در شرق اصفهان انجام نشده است که پیشنهاد می‌شود از طریق عملیات CNG گازرسانی را در این ۴ شهر آغاز کنیم.

مرمت برج سفید یا برج کوه سرآب انارک

عملیات مرمت یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر انارک درحال انجام است

اصفهان - ایرنا - عملیات مرمت برج سفید یا برج کوه سرآب به عنوان یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر انارک نایین درحال انجام است.

به گزارش ایرنا، رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین روز یکشنبه گفت: قسمت دیواره و کنگره بالای این برج و طاقهای طبقه دوم و سوم این بنای تاریخی در سالهای گذشته بر اثر فرسایش طبیعی و گذشت زمان آسیب دیده و تخریب شده بود.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به نقل از ' محمود مدنیان ' اضافه کرد: مرمت و بازسازی بخشهای فروریخته این برج و قسمتی از حصار و بقعه قبرستان قدیمی این شهر با مبلغی بالغ بر 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و با همکاری شهرداری و شورای شهر انارک در حال اجراست.

وی اظهار کرد: باتوجه به وجود آثار تاریخی و بافت بسیار زیبا و مهم انارک همچنین قرار گرفتن این شهر در مجاورت جاده طریق الرضا، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد رونق گردشگری در این منطقه باشیم.

مصاحبه با رئیس شورای چوپانان

عملکرد 6ماهه نخست 93 شورای اسلامی چوپانان

بسمه تعالی

 به نقل از دهستان چوپانان :همانطور که همشهریان گرامی استحضار دارند شورای اسلامی چوپانان در نیمه نخست سال 92  کار خویش را آغاز کرد ودر این مدت کارهای زیادی انجام شد که ما فعلا به سال93 می پردازیم .

 

لذا صمیمی در تعطیلات ایام محرم از فرصت استفاده کرد وبرای اطلاع عموم همشهریان گرامی  از عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری مصاحبه ای را با رییس شورای اسلامی آقای حلوانی انجام داد که در ذیل بطور فهرست وار میخوانید.:

س؟: آقای حلوانی ابتدا بخاط اینکه روز تعطیلی شورای اسلامی است وبا کلیه اعضاء حضور پیدا کردید سپاسگزارم.لازم است جهت اطلاع همشهریان عملکرد 6ماهه نخست امسال را چه اموری که دردست اقدام است وچه آنهایی که انجام شده را بیان بفرمایید.

ج: بنام خدا.خواهش میکنم وظیفه ماست که مردم را در جریان امور انجام دهیم.بعرض برسانم ابتدا کارهایی را که انجام شده را باستحضار میرسانم.

در فروردین سال جاری پیگیر جمع آوری و دفن زباله در محل مناسبی ودور از روستا بودیم که در آینده بلحاظ بهداشت محیط دچار مشکل نشویم که این کار انجام شد. همینطور پروژه جدولگذاری خیابان های توحید وولی عصر بود که در تیر ماه  سال جاری نیز این کار انجام شد ودیگراقدامات انجام شده تعمیر رختشویخانه ومنبع اب حمام عمومی بود که به لطف خدا انجام شد.

س؟:در مورد جاده  که بسیار مهم است وسه ورودی داریم که هرسه از نقاط حادثه خیز است چکاری انجام داده اید.

ج: خوب برای ورودیهای به روستا ابتدا چراغ چشمک زن خریداری کرده ایم که در فرصت مناسب اقدام به نصب ان خواهیم کرد.(تا پانزدهم محرم. زمان مصاحبه ،،که اکنون شاید نصب شده باشد).

نصب مثلثی در ورودی های بلوار خلیج فارس وهمینطور ورودی جاده هفتومان که با پیگیریهای این نهاد اجرایی شد وادامه کار این ورودیها با اداره راهداری میباشد.که دردست اقدام است.

س؟:در مورد پارک کودک بفرمایید.

ج:بلی پارک کودک بالاخره تقریبا راه اندازی شد و رنگ آمیزی جدولهای پارک هم در تیر ماه امسال الحمدلله  انجام شد ومردم امسال تابستان استقبال خوبی کردند واوقات خود را شبها بیشتر در پارک گذراندند.دیگر طرح آبیاری قطره ای پارک وگلستان شهدا است که در حال اقدام است که بزودی اجرایی میشود.

س؟:  در پایان اگر کارهایی هستند که در حال پیگیری واجرایی شدن آن هستید بیان بفرمایید.

ج:بلی عرض کردم جدولگذاری خیابانها هنوز ادامه دارد. بمنظور هدایت کردن آبهای سطحی خیابانها هنگام بارندگی(کانیو)  کارهایی در در حال مطالعه واقدام است که انشااله  در فرصت مناسب اقدام خواهد شد. زیباسازی ورودیهای روستا دردستور کاراست که با هماهنگی اداره راه درحال پیگیری هستیم.از جمله کارهایی که در نظر داریم اگر بودجه آن تامین شود به خواست خدا سنگفرش نمودن خیابان ابن سینا (بهداری) است که در حال مطالعه میباشد.

بسیار خوب ،سپاسگزارم از اینکه وقت خودتون را بما دادید وروز تعطیل دفتر شورا را باز نمودید.

در پایان عکس جمعی یادگاری باتفاق اعضای شورا گرفته شد برای دوستانی که درخواست نموده بودند.

 

از سمت راست:صمیمی(مصاحبه کننده).قدمعلی حلوانی رییس شورا.رمضان قدرت عضوشورا..محمدجلالپور.سخنگوی شورا..سیدجوادهاشمی نایب رییس

جهت یادرآوری عرض کنم که نفر پنجم اعضای شورا اقای ثابتی طبق اضهارات خودشان استعفاء داده اند که در صورت تایید  آقای مسیب کلانتری خدمت مردم خوب چوپانان خواهند رسید.


یک قانون عجیب!

قابل توجه همشهریان خوب چوپانانی

خوب توجه کنید

به نقل از دهستان چوپانان :باطلاع همشهریان عزیزی که در شهرهای اطراف زندگی میکنند میرساند:

همانطور که مستحضرید پس از مدتها که به خانه خود در چوپانان سر میزنید شاید در پشت درب حیاط به فیش آب وبرق خود برخورد میکنید واز مبلغی که نوشته شده تعجب میکنید وپیش خود می گویید ما که چند روز عید یا مثلا محرم را در چوپانان بودیم چرا اینقدر پول آب یا برق برایمان آمده است.

لازم است به همشهریان مقیم شهرستانها عرض کنم که طبق قوانین دولت حالا یا درست یا غلط فیش آب وبرق اینگونه افراد که ساکن نیستند وهمه ماهه فیش آنان پرداخت نمیشود 6 شش برابر مصرف عادی انان مبلغ تایین میشود.

بطور مثال: کسی که مصرفش مثلا طی یک فیش 10000 تومان بوده طبق برنامه های قانون مصوب مبلغ 60000 تومان فیش برایشان صادر میشود.

برای اینکه بدانید شماهم جزء این دسته هستید یا خیر در فیش خود در کنار "خانگی " اگر کلمه 2 نوشته شده شما هم شامل این قانون هستید.زیرا باید عدد 1 نوشته شده باشد.

بنابرین بهتر است فیش خود را طبق تاریخ مقرر که در فیش نوشته پرداخت نمایید. سپاس


دستگیری سه شکارچی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد

دستگیری سه شکارچی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد
1393\08\25 - 9:29 AM

اصفهان / واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

محیط بانان پناهگاه حیات وحش عباس آباد شکارچیان متخلف سابقه دار را در حین شکار دستگیر کردند.
رئیس اداره حافظت از محیط زیست شهرستان نایین گفت: این شکارچیان متخلف غیر بومی در حین شکار و صید در ارتفاعات جنوب غرب پناهگاه حیات وحش عباس آباد شناسایی و دستگیر شدند.
اکبری با بیان اینکه از این سه نفر متخلف شکار لاشه یک رأس کل وحشی و یک قبضه سلاح کالیبر 12 کشف شد افزود : خودرو متخلفان توقیف و این شکارچیان تحویل مراجع قضایی شدند.
پناهگاه ملی حیات وحش عباس آباد شهرستان نایین در 190کیلومتری شرق اصفهان با حدود 400هزارهکتار وسعت، یکی از با ارزش‌ترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی است که زیستگاه 32گونه جانوری چون پلنگ، جبیر، آهو، کاراکال، گربه شنی، قوچ و میش، کل و بز است.

نایین زیرپوشش اورژانس هوایی

نایین زیرپوشش اورژانس هوایی قرار می گیرد

نایین،اصفهان-ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت :اورژانس هوایی شهرستان نایین وخوررا زیر پوشش قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، منصور شیشه فروش روز شنبه در جلسه ستاد بحران نایین گفت: اورژانس هوایی در حوزه پیش بیمارستانی و بیمارستانی فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: با تامین سوخت مورد نیاز ، پایگاه اورژانس هوایی متشکل از یک فروند هلیکوپتر 214 و دو نفر تکنسین فوریت های پزشکی هنگام وقوع حوادث به امداد رسانی می پردازند.

وی همچنین گفت : در صورت تامین مکان مناسب ،اورژانس جاده ایی در کیلومتر 40 نایین به انارک درایستگاه راه آهن نایین ایجاد می شود.

شهرستان نایین وخور بیابانک در گستره ای به وسعت یک سوم استان اصفهان 500کیلومتر راه آسفالته بین راهی و800کیلومتر راه روستایی دارد.

بازدیدناظر عالی سازمان جهاد کشاورزی ازسایت الگویی ترویجی-کشت گندم حجت آباد

بازدید آقای مهندس مالوردی از سایت الگویی ترویجی-تولیدی کشت گندم در روستای حجت آباد دهستان چوپانان


بازدید آقای مهندس مالوردی از سایت الگویی

 ترویجی-تولیدی کشت گندم در روستای حجت آباد دهستان چوپانان

  به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی نایین، روز پنج شنبه مورخ22/8/1393 آقای مهندس مالوردی ناظر عالی سازمان جهاد کشاورزی به همراه کارشناسان ترویج شهرستان نایین و آقای علیجان طاهری به عنوان نماینده کشاورزان روستای حجت آباد دهستان چوپانان از سایت الگویی ترویجی-کشت گندم بازدید نموده اند.

 هدف از اجرای این طرح مقایسه میزان عملکرد در روش کاشت با دستگاه خطی کار و کشت به روش سنتی می باشد.

همچنین در این بازدید کشت انجام شد و توصیه های لازم نیز در خصوص اقدامات بعدی توصیه گردید.