چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

تصادفات خونین در جندق

تصادفات خونین در جندق

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" رضا رضایی" با بیان این خبر اظهار داشت: ساعت 6 و 50 دقیقه روز گذشته جمعه سوم مهرماه براثر برخورد خودروی کشنده ولوو با یک دستگاه موتورسیکلت، راکب و یک تن از سرنشینان موتورسیکلت در دم فوت کرده و سرنشین دیگر آن نیز به شدت مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت وقوع این حادثه را تغییر مسیر ناگهانی خودروی کشنده ولوو عنوان کرد.

ین مقام مسئول عنوان داشت: همچنین ساعت 18 و 55 دقیقه شب گذشته یک دستگاه خودروی هیوندا که در محور جندق در حال تردد بود به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با یک دستگاه کشنده دانگ فنگ برخورد کرد که متاسفانه در این حادثه نیز راننده سواری هیوندا به همراه سرنشین آن در دم جان باختند.

دو غار در اصفهان پاکسازی شد

بمناسبت روز حفاظت از غارها؛

دو غار در اصفهان پاکسازی شد

اصفهان - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از پاکسازی دو غار در استان بمناسب دوم مهر روز غار پاک با همکاری انجمن های غارشناسی و غارنوردی استان، خبر داد.

سعید یوسف پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو غار 'خاصه تراش' اردستان و 'پریان' در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان و انجمن های غارشناسی و غارنوردی استان پاکسازی شد.
وی اظهار کرد: محیط غار به خاطر اینکه دست نخورده است اکوسیستم های شکننده و حساسی دارد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هر گونه آلودگی که وارد محیط غار شود اثرات تخریبی آن چندین برابر فضای بیرونی است.
یوسف پور افزود: موجوداتی که در غار زندگی می کنند نسبت به تغییرات محیطی حساس و شکننده هستند و این موضوع بدلیل تاثیر مستقیمی است که غارها بر منابع آب زیر زمینی دارند.
وی گفت: آلودگی هایی که بطور مستقیم وارد این منابع می شود سلامت چرخه آب طبیعی در غارها را به خطر می اندازد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست، تعداد غارهای موجود در استان اصفهان را بالغ بر 40 عنوان کرد و گفت: از جمله این غارها، ارازه (چاه ارازه)،غار اژدها، افغان، افوس، بابا جابر، پریان، پری هول، پلنگ، غارهای حسن آباد قلعه بزی، خاصه تراش، دنگزلو، شاه شکر، شاه قنداب، فریدون، قهرمان، کلهرود (چاه وزمه)،گوگان، نیاسر و غار یخ (یخ دنا) است.
وی از دیگر غارهای استان اصفهان به غار باووک (فریدونشهر)، پوده (شهرضا)، پیر هشتاد (فریدونشهر)، چشمه ریسان (فریدونشهر)، دختران (فریدونشهر)، دمه (شاهین شهر و میمه)، قلعه جمال (گلپایگان) و غار کبوتران (فریدونشهر) اشاره کرد.
وی اظهار کرد: غار کبوتری (سمیرم)، کلبیس کب (فریدونشهر) و چال قفا (سمیرم)،0 شاه آباد (شهرضا)، شاه عبدالله (شهرضا)، کاموی چوپانان (نایین)، سوقه (نایین)، علویجه (نجف آباد) و غار کوکولو یا کیلی میلی (اصفهان) از دیگر غارهای موجود در اصفهان است.

ممنوعیت تردد وسیله نقلیه اتوبوس در محور دامغان – جندق

ممنوعیت تردد وسیله نقلیه اتوبوس در محور دامغان – جندق

به گزارش دامغان نیوز، بر طبق اخبار واصله از منابع آگاه، هفته گذشته اداره راهداری کل کشور عبور و مرور هر گونه وسیله نقلیه از نوع اتوبوس را در محور اصفهان به جندق و دامغان را ممنوع اعلام کرده است.و مسیر قم گرمسار به عنوان محور جایگزین انتخاب شده است.این در حالیست که در تماس خبرنگار دامغان نیوز با اداره راهداری شهرستان دامغان، مسئولین اداره از علت این قضیه ابراز بی اطلاعی نموده اند. بر طبق اعلام اداره راهداری شهرستان دامغان، در طی ۸ سال گذشته، تنها یک سانحه رانندگی در این محور برای وسیله نقلیه اتوبوس ثبت شده است. با توجه به اینکه دامغان در این محور مواصلاتی استراتژیک واقع شده است و بخش اعظمی از زائران امام رضا (ع) این محور را برای سفر انتخاب می کنند.

همه جا جن

                                                                                          همه جا جن

واقعیت همان باور ماست  

  نویسنده : محمد مستقیمی

من کارگر معدن‌کار هستم توی معدن سرب نخلک، نه نخلک امروز که کارگرها را هر روزه با اتوبوس از چوپنون و انارک می‌آورند به نخلک و عصرها هم برمی‌گردونند پیش خانواده‌هاشون و نه کارگر سی چهل سال پیش نخلک که هفته‌ای یک بار پنج‌شنبه‌ها، عصر، کارگران را سوار کامیون و کمپرسی می‌کردند در حالی که توبره‌هایشان را به بشن کامیون بسته بودند پر از گرد و خاک برخاسته از جاده‌ی خاکی به چوپنون و انارک می‌بردند و غروب جمعه هم با توبره‌های پر از آذوقه‌ی هفتگی برمی‌گردوندند. نه این دو گروه نه، بلکه کارگر شصت هفتاد سال پیش که هر دو سه ماهی یک بار برای یک هفته به مرخصی می‌رفتیم آن هم پای پیاده سه چهار نفری و گاهی هم تنهایی فاصله‌ی ده فرسنگی نخلک تا چوپنون را طی می‌کردیم و گاهی یک شب کوتاه تابستان طول می‌کشید تا به خانه برسیم. در زمستان‌ها بیشتر روزها راه می‌افتادیم ولی تابستان‌ها حتماً باید شب‌ها می‌رفتیم چون روزها خیلی گرم و طاقت‌فرسا بود. من و سه چهار تا از دوستان نزدیک که دیگر عادت کرده بودیم زمستان و تابستان، بهار و پاییز هر فصلی که بود نزدیک‌های غروب راه می‌افتادیم و شبانه می‌رفتیم و منطقمان هم این بود که روزهای مرخصی را هدر ندهیم و با خانواده باشیم ضمناً انگار این راه ده فرسنگی شبانه کوتاه‌تر بود چون در روز انتهای راه پیداست و آدم مرتّب به آن نگاه می‌کند در نتیجه راه طولانی‌تر به آدم نمود می‌کند و علاوه بر آن قصه‌های همسفران در شب پر هیجان‌تر می‌شد و گاهی با ترس و دلهره همراه بود و راه را کوتاه‌تر می‌کرد چون این قصه‌ها بیشتر از جن و پری بود و مسیر ما هم که از کنار ریگ جن می‌گذشت تا چاه غیب و بعد هم مشجری که این مکان‌ها عجین بود با داستان‌های جنّی و با این که ترس و دلهره داشت اما از خستگی و طولانی بودن راه می‌کاست هر چه بود ما چند نفر عادت کرده بودیم شبانه برویم سالی سه چهار بار که بیشتر نبود کم‌کم به صورت تفریح درآمده بود.برای مطالعه بقیه این افسانه اینجا را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

اول مهر - سال تحصیلی 52-51 مدرسه راهنمایی

اول مهر - سال تحصیلی 52-51 مدرسه راهنمایی



افرادی را که غلامرضا بهروز می شناسد:علام علی بهروز 2محمود حلوانی 3 رمضانی معلم وقت چوپانان 4محمد رضا رستاقی 5جهانگیر مطلبی 6خسرو جلالپور