چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

شهیدمفقودالاثر شکیبایی بعد از ۳۵ سال پیداشد

شهید

شهید گمنام

هویت یک شهید گمنام در سلسله شناسایی شد

خرم آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلسله گفت:‌ شهید " نعمت شکیبایی صنوبری " از شهدای گمنام دفن شده در این شهرستان، پس از ۳۸ سال شناسایی شد.

روح الله زمانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید در تپه شهدای گمنام پارک صخره ای بابا داود شهرستان به عنوان شهید گمنام دفن شده بود.

وی افزود: این شهید ستوان دوم وظیفه ارتش بوده است که اردیبهشت سال ۶۲ در منطقه عملیاتی غرب کارون مفقودالاثر شده بود.

زمانیان بیان کرد: سال ۹۰، پیکر مطهر این شهید تفحص شده به عنوان شهید گمنام در شهرستان سلسله دفن شد.

وی با اشاره به انجام آزمایشات دی ان ای از پیکر این شهید، خاطرنشان کرد: مشخص شده که شهید گمنام "نعمت شکیبایی صنوبری"  ساکن روستای صنوبر تربت حیدریه است که پدر و مادر وی حدود ۱۰ سال پیش دارفانی را وداع گفته‌اند.

وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده قرار است بزودی سایر اعضای خانواده این شهید جهت برگزاری مراسم به شهرستان سلسله عزیمت نمایند

چوپانان آباد :ابوالقاسم مستقیمی 

من به اتفاق شهید شکیبایی با هم به جبهه اعزام شدیم


و ابتدا در دزفول به قرار گاه لشکر  ۲۱حمزه رفتیم و به گردان تازه تاسیس ۸۰۴ معرفی شدیم در قرار گاه گردان هر چه کوشیدم که ما را در یک گروهان سازماندهی کنند فایده ای نداشت و ابتدا من به گروهان ارکان رفتم هنگام خداحافظی با شهید شکیبایی او با نگاه خاصی به من نگریست که بعدأ  من این نگاه را در صورت چند شهید دیگر هم  دیدم سربازانی که شبهای حمله به سنگر ما می آمدند و با همین نگاه خداحافظی می کردند یا وقتی شهید محمد مهدی مستقیمی برای بار آخر در منزل ما آمد و با همین نگاه آشنا با من خداحافظی کرد یا سال بعد شهید قوامزاده با همین نگاه در منزلشان در شاهین شهر با من خداحافظی کرد

لشکر ۲۱ حمزه برای آزادی سازی خرمشهر عملیات بیت المقدس از دز فول به اهواز منتقل شد و ما باید با گذر از رود کارون خود را به با ایستگاه حسینی برسانیم و جاد ه خرمشهر اهواز را به تصرف  در آوریم شهید شکیبایی صبح زود در یک سنگر به سربازی گفته بود که دیشب دسته او همه نابود شده اند و او از آنها بی‌خبر است و گفته بود به دنبال سربازان یا فرماندهان خودش می گر دد  و این آخرین تماس او بود و دیگر کسی از  شکیبایی خبری نداشت خرمشهر بعدآ  آزاد شد و مرخصی آزاد گردید  من به تربت آمدم ساعاتی بعد برادر آقای شکیبایی به در منزل ما آمد و گفت تا اوائل حمله تلگراف برادرش آمده ولی دیگر تلگراف نزده من خبر مفقودی برادرش را نگفتم و فقط شماره تلفن گردان  را به او دادم و گفتم از فرمانده گردان سوال کنند که آنها ایشان را به اهواز برای شناسایی پیکر شهیدان فرا خواندند اما پیکر آن شهید مفقود شده بود تا اینکه اکنون آرامگاه شهید در الشتر معرفی شده

یادشان گرامی روحشان شاد و جنت مکانشان باد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد