چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

تجمع سیل زدگان چوپانان

 به گزارش کانال تلگرامی چوپانان امروز:

امروز سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ 

جمعی از کشاورزان و مالکان دشت چوپانان و حجت آباد جهت پیگیری وضعیت قنات چوپانان در محل دهیاری و دفتر شورای اسلامی روستا گردهم آمدند .

کشاورزان خواستار رسیدگی و پیگیری هرچه سریعتر احیای قنات چوپانان و حجت آباد شدند .

این تجمع نهایتاً منجر به نشست و تبادل نظر گردید .

دراین نشست از پیمانکار مرمت قنات هم دعوت بعمل آمد و ایشان توضیحاتی در مورد وضعیت و خرابی قنات دادند . در ابتدا پیشنهاد جهاد کشاورزی و تخصیص ۴ هزار متر لوله و پمپ و متعلقات مربوطه بررسی شد و قرار شد با کمک جهاد کشاورزی و به همت خود مالکان لوله های خریداری شده که ۲ هزار متر ان به محل رسیده است جانمایی و عملیاتی گردد .

در ادامه کشاورزان و حاضرین پروژه لوله گذاری و انتقال اب را موقتی خوانده و خواستار مرمت مسیر اصلی قنات شدند . 

پس از  بحث و تبادل نظر وبررسی  راهکارهای ارائه شده و امیدواری به تخصیص بودجه و منابع مالی از سوی دولت و مسئولین ، نطر باینکه تامین وجه از سوی دولت و ارگانهای ذیربط زمان بر خواهد بود مقرر شد دو یا سه نفر از مالکان مبلغی را بصورت قرض الحسنه بابت دستمزد کارگران به پیمانکار پرداخت نمایند و زمانیکه کمکهای مالی دولتی محقق گردید وجه طلب این عزیزان بازپرداخت شود . 

باتوجه به اینکه هزینه کارکرد پیمانکار در وضعیت فعلی و با دو اکیپ کارگر،  روزانه ۳ میلیون تومان اعلام شد ، مقررشد پیمانکار دواکیپ دیگر به عملیات اضافه نماید وزمان را به نصف تقلیل دهد و  هزینه روزانه ۶ میلیون تومان حداقل برای دوماه تامین گردد .

در حال حاضر مالکان عزیزی که پرداخت وجه قرص الحسنه را بعهده گرفتند قرار شد مبلغی حدود ۲۴۰ میلیون تومان تامین و با واریز اولین مرحله از کمکهای دولتی وجه خود را برداشت نمایند . 

همچنین قرار شد ضمن پیگیریهای روزانه که آقایان اصغررفیع بعنوان نماینده کشاورزان و آقای عباس زاهدی بعنوان نماینده مالکان ، جلسه ای با حضور تمامی مالکان در تاریخ ۵ تیرماه درهمین مکان تشکیل و ضمن ارائه گزارش کار و گزارش مالی  هییت امنای مالکان و کشاورزان تشکیل گردد . 

کل هزینه برآورد شده با درنظر گرفتن مصالح و نیروی کار برای مرمت قنات چوپانان بیش از یک میلیارد تومان و قنات حجت اباد حدود یک میلیارد و ششصد میلیون تومان و قنات آشتیان ۴۰۰ و قنات عباس آباد ۱۰۰ میلیون تومان برآورد گردید .

این تجمع اعتراضی با وساطت ریش سفیدان و شورای اسلامی ، دهیار محترم و کارشناس ترویج جهادکشاورزی چوپانان با قول مساعد پیگیری منابع مالی از سوی مسئولین محترم بصورت مسالمت آمیز پایان یافت .

البته کشاورزان ضمن تشکر از حضور و پیگیری نماینده محترم شهرستان و کارشناسان مربوطه و بخشدار محترم انارک پس از وقوع سیل ، از عدم میگیری و حضور فرماندار محترم نایین بعنوان حلقه ی متصله مردم و  دولت گله مند بوده و خواستار حضور فرماندار محترم شهرستان نایین در چوپانان و بررسی موضوع از نزدیک و بصورت ملموس شدند که امیدواریم شورای محترم و دهیار عزیز پیگیر این خواسته بحق کشاورزان و تشریف فرمایی فرماندار محترم نایین به جوپانان باشند .

کشاورزان و مالکان محترم ، عنوان داشتند چنانچه فرماندار محترم بدلیل مشغله قادر به قدم رنجه نیستند ، این عزیزان در فرمانداری حضور خواهند یافت . 

✍اگر قنات چوپانان که رگ حیاتی این خطه ی کویری است جربان پیدانکند ، کوچ و مهاجرت دسته جمعی پیش بینی میشود ...

یا حق 

علینقی جلال 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد