چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

آبگیری سازه های آبخیزداری خور و بیابانک ۵۰ درصد افزایش یافت


آبگیری سازه های آبخیزداری خور و بیابانک ۵۰ درصد افزایش یافت

اصفهان_ ایرنا _ ۶ میلیون مترمکعب آب در پی بارندگی های اخیر در سازه های آبخیزداری شهرستان خور و بیابانک ذخیره شد که نسبت به پارسال بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خور و بیابانک روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: بیشترین حجم آبگیری در سازه های بتنی ۲ و ۳ بازیاب، وازه و پخش سیلاب جندق، عروسان گلستان، فراخ، حسن سوخته فرخی، پخش سیلاب حسین آباد هفتومان، چاهملک و بند سنگی ملاتی مهرجان بوده است.

مهدی آخوند افزود:  بارش‌های امسال در کاهش ریزگردها نیز تاثیرگذار بوده و سبب بهبود کیفیت آب و هوای خور و بیابانک شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خور و بیابانک، ظرفیت سدها و بندهای خاکی منطقه را بیش از هفت میلیون مترمکعب برآورد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۶طرح آبخیزداری در سطح بیش از ۲۱۲ هزار هکتار در این شهرستان اجرا شده است.

آخوند خاطرنشان کرد: ۱۷ طرح نیز با هدف کنترل سیلاب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک در دست اجراست.

به گفته وی، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود هفت میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری شهرستان ذخیره شده که نقش موثری در تامین آب آشامیدنی، تغذیه سفره های آب زیر زمینی و افزایش آب چاه ها و قنات های این شهرستان داشته است.

به گزارش ایرنا، در سال آبی جاری، روستاهای بازیاب با بیش از یکصد میلیمتر، هفتومان با بیش از ۸۴ میلیمتر و چاهملک با بیش از ۷۵ میلیمتر در صدر بیشترین دریافت کنندگان بارش ها و روستاهای گرمه با بیش از ۲۷ میلیمتر، مهرجان با بیش از ۲۸ میلیمتر و اردیب با ۴۴ میلیمتر در قعر کمترین دریافت کنندگان بارش ها بوده اند.

بارش سال زراعی شهر خور نیز ۶۲ میلیمتر گزارش شده 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد