چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

انتشا ر مجموعه شعر گلایه اثر حسینقلی حقیقی


مرد خوشبخت در جهان دارد
زن خوب وسرا ومرکب خوب 
من ای دوست این سه را دارم 
ولی افسوس هر سه نامرغوب

 «حسین قلی حقیقی خوری» . گلایه. ص 92

... خود در وصف "خویش" به تفسیر مینوسید:   «متولد 1305هستم در "خوربیابانک" من از نوجوانی طبع روان داشتم، درس به مشقت در خور خواندم سال 1332 به استخدام پست و تلگراف در آمدم، صاحب چهار پسر و سه دخترم،آثاری بنوشتم.... ولی حال جمع آوری نداشتم.... اکنون 80 سال دارم و تنها در اصفهان میزیم» .
مجموعه شعر وی با نام  «گلایه» 115 ص. به نشر "گفتمان معاصر" سال 1385 چاپ شده و دیوانی بسیار روان، نظمی شوخ طبع(سبک ایرج میرزای) ، دست در استعاره تلخ روزگار، "نیشتری" قوی به جنس خراب و بی میل جامعه از خاصیت بارز شعر اوست، پیچیدگیهای ادبی و عرفانی در شعر وی مشاهده نشد.

ص72
.. شکر باید کردمان تا زنده ایم 
زندگی این نیست صد رحمت بگور.. 

⚜منبع گروه تلگرامی «تاریخ بیابانک»
چوپانا آباد : مرحوم حقیقی ۳۰ سال دوران خدمتش را در چوپانان در اداره پست بودندو فرزندان ایشان بزرگ شده و بچه چوپانان هستند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد