چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

حضورکلیه مسؤلین شهرستان درچوپانان وپیگیری مشکلات روستا


پیرو هماهنگی های بعمل آمده در تاریخ 30 فروردین دیدار عمومی دکتر پوربافرانی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نائین و خور و بیابانک ، آقای مهندس جمالی فرماندار محترم شهرستان نائین، آقای میرزابیگی معاونت محترم فرماندار، آقای مهندس تاجمیری بخشدار محترم انارک بهمراه تعدادی از روسای ادارات شهرستان نائین(مهندس سعادت ریاست اداره آب و فاضلاب روستائی، مهندس لوکی ریاست اداره منابع طبیعی، مهندس رئیسی ریاست اداره راهداری، مهندس حمیدی ریاست اداره ورزش و جوانان، مهندس مدنیان ریاست اداره میراث فرهنگی، مهندس رضائی ریاست اداره محیط زیست،آقای خلیلیان ریاست اداره کار و امور اجتماعی،آقای کبرائی از مسئولین بانک کشاورزی،آقای دهقانی از مسئولین شرکت نفت ، آقای رضا پور معاونت پشتیبانی اداره آموزش و پرورش، مهندس سلیمی ریاست بنیاد مسکن، مهندس باقریان ریاست جهاد کشاورزی، دکتر قاسمی معاون شبکه بهداشت، مهندس حقیقی ریاست اداره مخابرات، آقای پوربافرانی ریاست اداره ثبت احوال، آقای مهیمن ریاست اداره ثبت اسناد و... در مسجد جامع روستای چوپانان برگزار گردید.با توجه به نارضایتی های مردم از نحوه ارائه مشکلات توسط شورا، گزارشی جامع از مشکلات روستای چوپانان(نزدیک 30 مورد) توسط شورای اسلامی بصورت مکتوب به مسئولین مربوطه ارائه گردید.اهم مسائل به شرح ذیل می باشد.
1-  بنیاد مسکن( عدم واگذاری زمین، سیلابهای کوههای شمالی روستا، تخصیص 200 تن قیر یارانه ای، تعیین تکلیف حدود 40 نفر از مردم برای اراضی قدیم، ادامه پروژه سنگ فرش خ امام حسین، طرح انبوه سازی، کم کردن متراژ تفکیک در روستا250 متر) ارائه گردید. آقای مهندس سلیمی ریاست بنیاد به پاسخ هایی را ارائه نمودند که در خصوص واگذاری اراضی جدید، منطقه بالا راهدارخانه بیان داشتند طرح اولیه رد و طرح بصورت گردشگری مصوب گردیده است.در حال حاضر بابت جاده سازی این منطقه با مشکل پیمانکار مواجه و در اسرع وقت و پس از جاده کشی این منطقه ظرف چند ماه آینده اراضی این منطقه به معرفی شدگان توسط شورا واگذار می گردد.
2-  جهاد کشاورزی( تعیین تکلیف زمینهای دامداری و کارگاهی، لایروبی قناب و ترمیم و بازسازی جوی آب خیابان کشاورز) ارائه گردید. آقای مهندس باقریان، در خصوص واگذاری اراضی دامداری و کارگاهی منطقه جاده هفتومان پیشنهاد شورای اسلامی روستا بوده است ولی به علت اینکه اداره محیط زیست اقدام به اخذ سند مالکیت برای کل این منطقه نموده است در حال حاضر واگذاری زمین ممکن نیست.در خصوص لایروبی قنوات روستای چوپانان، آشتیان و حجت آباد نیز تا کنون مبلغی بالغ بر 750 میلیون ریال هزینه گردیده که انشاالله این مبلغ اضافه نیز خواهد گردید.
3-  شبکه بهداشت و درمان(افزایش نیروی بهداری-نرده کشی درمانگاه)ارائه گردید. آقای دکتر نقیب زاده در خصوص نیروی درمانگاه توضیحاتی را ارائه نمودند.با توجه به جمعیت زیر 1000 نفر در روستا(آمار متفاوت از سرشماری) تقاضای جذب یک نفر نیروی مرد را از دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ارائه داده ایم که انشالله ظرف ماه های آتی تحقق پیدا خواهد نمود.در خصوص حصار کشی درمانگاه نیز تا پایان سال 98 اجرا خواهد گردید.
4-  اداره برق(افزایش شبکه برق، افزایش روشنائی، تعویض تیر فرسوده، برق رسانی به حجت آباد و عباس آباد)-طی تماس تلفنی نماینده محترم با ریاست اداره برق شهرستان برخی مشکلات بیان و قول همکاری و مساعدت داده شد.
5-  اداره گاز( راه اندازی ایستگاه CNG )با توجه به قول نماینده محترم در آخرین دیدار عمومی در سال 97 مبنی بر افتتاح ایستگاه در پایان اردیبهشت ماه سال 98، هم اکنون به علت اختلاف قیمت پیمانکار با کارفرما و مشکلات ناشی از تحریم این افتتاحیه در روستای چوپانان-چاهملک و .. به تاخیر افتاده و انشاالله در آینده ای نزدیک این مشکل مرتفع و تاریخ مشخصی را عنوان ننمودند.ضمنا نماینده محترم از اتصال گاز شهرستان خور به گاز سراسری نیز خبر داد و بیان نمودند که این اتصال در ردیف بودجه قرار گرفته است.
6-  اداره آب و فاضلاب(تعویض لوله خ ابن سینا با توجه به رد شدن از  زیر منازل-تعویض لوله آب تا باسکول فرسودگی و ترکیدگی متعدد) آقای مهندس سعادت بیان نمودند در خصوص تعویض لوله آب روستا تا باسکول مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار تامین شده و پروژه در آینده شروع خواهد گردید.در خصوص تعویض لوله آزبست خ ابن سینا با توجه به این که این پروژه بالغ بر 1 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت فعلا نقاط پرخطر و نزدیک منازل در دست تعویض می باشد.
7-  اداره راهداری(تعیین تکلیف ورودی روستا-زیر سازی و تیغ زنی مزارع-وضعیت اسفناک جاده چوپانان به هفتومان و چوپانان به اردکان) آقای مهندس رئیسی اظهاراتی را در این حوزه بیان داشتند.بنا به دستور ویژه نماینده و فرماندار محترم مقرر شد تا دوشنبه دوم اردیبهشت این موضوع توسط دهیار روستا و اداره راهداری نائین تعیین تکلیف گردد.
8-  اداره راه و شهرسازی( دو ب

انده کردن جاده انارک به چوپانان و تا پلیس راه) نماینده محترم بیان داشتند مطالعات در این زمینه چهار بانده شدن مشجری تا چوپانان-جندق تا چوپانان-جندق تا اردکان-چوپانان تا سه راه) انجام و اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در این زمینه نیاز است.با توجه به سیل های اخیر و از بین رفتن 20 هزار کیلومتر از مسیر های مواصلاتی شاید اجرای این پروژه با تاخیر مواجه شود.
9-  اداره مخابرات(افزایش پهنای باند اینترنت همراه اول در روستا-آنتن دهی جاده اردکان به چوپانان) آقای مهندس حقیقی اظهاراتی در این زمینه بیان داشتند. در خصوص اینترنت همراه اول و سرعت پائین آن ظرف دو ماه آینده این مشکل مرتفع خواهد گردید.در خصوص آنتن دهی موبایل در جاده اردکان و خطرات ناشی از ان نیز با توجه به اینکه احداث سایت نیازمند برق بوده و از شبکه خورشیدی نمی توان استفاده کرد و حتما دیزل مورد نیاز است مذاکراتی با مسئولین معدن سنگ آهن چاه پلنگ صورت گرفته که در صورت توافق مبنی بر فراهم نمودن برق سایت این موضوع اجرائی خواهد گردید.
10-اداره محیط زیست( اعتراض به نحوه تعیین خط پناهگاه حیات وحش عباس آباد) آقای مهندس رضائی بیان داشتند با توجه اینکه صدور سند مالکیت توسط شورای عالی محیط زیست در استان اصفهان بوده و اصلاح آن نیز در حیطه وظایف شورای عالی سازمان محیط زیست می باشد در صورت اصلاح نیازمند طرح توجیهی توسط دهیاری به استان می باشد.لازم بذکر است در حال حاضر تعیین حدود خط پناهگاه حیات وحش عباس آباد بگونه ای ترسیم گردیده که جای هر گونه پیشرفت را از روستا گرفته و اراضی کارگاهی و دامداری در مسیر جاده هفتومان که قرار بود به عنوان مجتمع واگذار گردد هم اکنون در سند پناهگاه حیات وحش عباس آباد واقع شده و این موضوع اجرائی نیست.
11-اداره ورزش و جوانان(تکمیل سالن ورزشی روستا) در این خصوص با توجه به بازدید چند روز پیش آقای حمیدی ریاست اداره ورزش، اعتراض شورا و دهیاری نسبت به وضعیت نامناسب کفپوش سالن بیان گردید که اولا چرا قبل از نصب شیشه، کف پوش سالن زده شده و دوما نحوه چسباندن این کفپوش به بدترین شکل ممکن بوده است.حسب دستور نماینده و فرماندار مقرر شد صورت وضعیت پیمانکار تائید نگردیده و مبلغی پرداخت نگردد تا نسبت به نصب شیشه و اصلاح کفپوش های معیوب اقدام گردد.
12-اداره آموزش و پرورش(آسفالت محوطه مدارس-اجاره مدرسه جهاد)آقای رضائی بیان داشتند که قیر و آسفالت برای دو مدرسه به متراژ1600 متر تامین شده و تا قبل از شروع سالن تحصیلی جدید اقدام می گردد.در خصوص مدرسه جهاد هم مقرر شد دهیاری نوع استفاده از این مدرسه و موافقت خود را برای اجاره بیان تا در صورت موافقت مسئولین مربوطه اقدام گردد.
13-اداره منابع طبیعی(اجرا کامل پروژه طرح آبخیزداری عباس آباد) آقای مهندس لوکی بیان داشتند با توجه به اینکه کل این پروژه در سه فاز تعریف شده، در صورت تامین اعتبار این موضوع عملیاتی خواهد گردید.اعتراضاتی در خصوص نحوه مصالح و جاده دسترسی و... نیز مطرح شده که قول پیگیری صادر گردید.در خصوص سیلاب کوه امامزاده نیز طرح در دست بررسی می باشد. 
14-اداره میراث فرهنگی(کمک به افراد که تمایل به ساخت و تعمیر منازل بصورت توریستی و گلی دارند) آقای مدنیان اظهار داشتند با توجه به اینکه روستای چوپانان بعنوان زیباترین روستای خشتی جهان می باشد برخی معماری ها در روستا باید به تائید میراث فرهنگی رسیده باشد که مقرر شد در صورت امکان مبالغی در صورت تامین اعتبار به افراد بصورت درصدی(مشارکت دهیاری، میراث و صاحب ملک) پرداخت گردد.
در پایان پس از اقامه نماز مغرب و عشاء جلسه خاتمه یافت.
شورای اسلامی چوپانان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد