چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

قابلیت ارزآوری ۱۰۰میلیون دلاری با بهره گیری از طلای سفید کویر

کویر خور و بیابانک گنجینه‌ای از طلای سفید

قابلیت ارزآوری ۱۰۰میلیون دلاری با بهره گیری از طلای سفید کویر

بهره گیری از طلای سفید کویر خور و بیابانک قابلیت ارزآوری بیش از ۱۰۰میلیون دلار را در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مدیرعامل مجتمع پتاس خور و بیابانک گفت: در چند سال گذشته از شورابه های بیش از دوهزار مترمربع مناطق کویری این شهرستان بیش از چهارمیلیون تن نمک استحصال شده که با نبودن زیرساخت های لازم بدون استفاده رها شده است.

علی علوی ارزش این میزان نمک رها شده را بیش از هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این در حالیست که بر اساس آمار گمرک ایران در این مدت بیش از هزار تن نمک صنعتی و خوراکی به ارزش چهارمیلیون دلار وارد کشور شده است.

وی نمک استحصال شده از دل کویر را با عیار 98درصد، عاری از سولفات و کانی های سنگین را برای مصرف بسیار مفید دانست وگفت: با احداث صنایع وابسته به نمک در کشور می توان  سالانه بیش از 300هزار تن انواع محصولات شیمیایی تولید و بیش از 100میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل کرد.

مدیرعامل مجتمع پتاس خور و بیابانک افزود: با اجرایی شدن طرح های توسعه پتاس نرخ بیکاری این شهرستان از هشت و هفت دهم درصد کمتر از پنج درصد همچنین اشتغال زایی 400نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از هزار نفر فراهم می شود.

علی علوی تامین نشدن گاز و شبکه حمل و نقل ریلی را مهمترن عامل رهاشدن نمک های بدون استفاده در دل کویربیان کرد.

مجتمع پتاس خور و بیابانک نخستین تولیدکننده پتاس در ایران و دارای بزرگترین ذخایر املاح تبخیری در خاورمیانه است که در کویر مرکزی ایران 35کیلومتری شهرستان خور و بیابانک واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد