چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

آغاز برداشت آنغوزه از مزارع شهرستان خور و بیابانک


آغاز برداشت آنغوزه از مزارع شهرستان خور و بیابانک

برداشت آنغوزه از صد هزار هکتار مزارع خورو بیابانک آغاز شد .

برداشت آنغوزه از صد هزار هکتاربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوروبیابانک مساحت رویشگاه گیاه  آنغوزه این شهرستان را صدهزار هکتار بیان کردوگفت: بیشترین مرتع آن با 42 هزار و 196 هکتار در جندق قرار دارد.

مهدی آخوند افزود: میانگین تولید این گیاه دارویی سه کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می شود تا پایان مهر سه تن آنغوزه از مراتع خوروبیابانک برداشت شود.

وی با بیان اینکه این گیاه دارویی به علت  زود بازدهی و ارزآوری مورد توجه است گفت: درفصل برداشت این محصول برای 30 نفر اشتغالزایی می شود.

وی قیمت هرکیلوگرم شیره آنغوزه را حدود دو میلیون 500 هزار ریال بیان کرد و افزود:  در پایان فصل برداشت 5 میلیارد ریال برای بهره برداران درآمد زایی دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوروبیابانک با اشاره به برداشت 6 تن آنغوزه  در صورت داشتن بارندگی نرمال در طول سال از این عرصه ها گفت: برای برداشت گیاهان دارویی از مراتع شهرستان مجوز منابع طبیعی نیاز است و برداشت بدون مجوز غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می شود.

آخوند مراتع زیرکشت آنغوزه شهرستان خوروبیابانک را در مناطق جندق، روستاهای ایراج، بازیاب و عروسان کوره گز بیان کردوافزود: امسال سازمان منابع طبیعی طرح بهره برداری آنغوزه در شهرستان را اجرا می کند و هریک از بهره برداران هرسال پس از تمدید قرارداد مجوز برداشت می گیرند.

وی افزود: این محصول در صنعت غذایی دارویی و بهداشتی و برای درمان اختلالات عصبی در کودکان، کاهش فشارخون، درمان بیماری‌های قلبی عروقی، دستگاه تنفسی، حنجره ،آسم، یبوست  و کمک به هضم غذا کاربرد دارد .

شهرستان خوروبیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد