چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

مصاحبه غیر حضوری باذبیح مرتضوی وبلاگ نویس و نویسنده چوپانانی


مصاحبه غیر حضوری باذبیح مرتضوی وبلاگ نویس و نویسنده چوپانانی

لطفاٌبیوگرافی خودتان را بیان بفرمایید 

ذبیح مرتضوی ، متولد ۶۰، نوه مرحومین کبلااکبر سرکویری و کبلاحسن دشتبون
{البته ایشان فرزند شهید مرتضوی و شاغل در اورژانس جاده ای و یک چوپانانی اصیل هستند که خودشان به این نکات اشاره نکردند و تذکر این نکات را لازم دانستم عکس پدر شهید ایشان}

چرا قلم می زنید و در چه حوزه هایی می نویسید
 نوشتنا از بچگی دوست داشتم و جزء بچهایی بودم که خودم انشاءما منوشتم، از اول یاد گرفتم که هرچی به دلمه را به زبون و قلم بیارم و اهل سانسور نیستم

چرا نیش قلمتان تند است
قلم بقیه کنده شاید. کسی که رسالت رسانه را بعهده داره بنظرم باید حرف مردمشا بی کم و کاست بنویسه.

چرا وبلاگ چوپونون را تعطیل کردید و آیا دوباره آنرا راه اندازی نمی کنید
وبلاگ حاشیه های خاص خودشا داشت. تو اون برهه اینجوری به مردم القا کرده بودند که من مخام کدخداگری کنم برا آبادی و تاحدودی موفق بودن. صلاح ندیدم ادامه داشته باشه، مشکلاتی برام ایجاد کردند جوونا. بعید مدونم به عقب برگردم. بنظرم سایت و وبلاگ فقط بدرد ثبت تاریخ مخوره و خاصیت رسانه بودنشا از دست داده و قافیه را بدجور به تلگرام باخته

آیا نوشته هایتان کار دستتان داده است 
تا کار چی باشه. از نظر حقوقی خیر. تک و توک سوالاتی داشتند و تذکراتی دادند که مشکل خاصی نبود. ولی بین اهالی حاشیه زیاد داشتم. تعارضات ناشی از سلایق مختلف و عملکرد مدیرای بومی و قضاوتای مردم بعضا آزاردهنده بوده.

چرا نوشته هایتان فقط به حوزه چوپانان ختم می شود و از لهجه چوپانانی بهره می برید
دلیل خاصی نداره. هدفی که از اول برا خودم ترسیم کردم خدمت به آبادی بوده و لهجه هم دس من نیس، خدا اینجوری آفریده و شاکرم، دمش گرم

شما فرد سیاسی هستید و از نوشته هایتان می شود فهمید آیا در این زمینه ثبات موضعی دارید
سیاست ثبات نداره و بالطبع حرکات سیاسی خیلی ساکن نیست. فور اگزمپل مرحوم هاشمی که یه عمر در مظان اتهام ایرانیا بود با یه چرخش قهرمانانه طی دوسه سال محبوب اکثریت مردم شد. ثبات نداشتم و بعضا اشتباهاتی کردم که از ذکر و عذرخواهی ابایی ندارم.

چرا کانال سرکویری شما خصوصی است چند عضو دارید و چه کسانی را در این کانال می پذیرید
کانال سرکویری ماه بود. خود واقعیم تو سرکویری نمود بهتری داشت. اما وحشتناک وقتگیر بود و بخاطر ضیق وقت تعطیلش کردم. با اینحال بعد از ٨ـ۷ ماه هنوز حدود ۲۰۰ عضو لفت ندادن از کانال. اگه روزی مجدد راهش بندازم مثل قبل عضوشدن برای کسایی که بشناسم مانعی نداره.

بعضی نوشته های بدون اسم کانال سلام چوپانان را شما می نویسد یا انشا یکی از نویسندگان این کانال به انشا شما نزدیک است
مطالب از خودمه عمدتا

 آینده بهتر برای چوپانان چیست 
اتحاد همه. کنار گذاشتن تنگ نظریا و حسادتا. کنارگذاشتن من و تویی داشتن، ساکن و لژیونرداشتن، ارباب رعیتی داشتن. در وهله اول هممون چوپونونی هستیم. نباید تو مسیری قدم بذاریم که مث نایینیا سالها با خودمون بجنگیم و مانع پیشرفت آبادی بشیم.

خودتان چه چیزی را دوست دارید بگویید
فقط ی نکته
مرحوم پدربزرگم اکبر سرکویری، قبله و مرجع و منبع همه عشقم به وطن بود  که لازم بود یادی کنم ازش


از همکاری شما سپاسگزارم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد