چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

450 پی‌پی‌ام نقره در معادن سرب نخلک


حمید منتظری هدش، مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک در گفت‌وگو بااخبار فلزات گفت: در معادن سرب نخلک، کنسانتره تولیدی 50 درصدی این فلز، محتوی 450 پی‌پی‌ام نقره است؛ اما دانش فنی برای استحصال آن وجود ندارد.

450 پی‌پی‌ام نقره در معادن سرب نخلک

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک در گفت‌وگو با اخبار فلزات به وجود نقره در کنسانتره سرب تولیدی معدن نخلک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ورود تکنولوژی برای استحصال این نقره، با صرفه اقتصادی همراه نیست. درنتیجه این کنسانتره با احتساب ارزش میزان نقره محتوی به فروش می‌رسد.

نقره فلز گرانبهایی است که گاهی به‌صورت خالص در طبیعت یافت می‌شود اما اغلب به‌عنوان محصولی جانبی و در کنار سایر کانی‌ها چون سرب، روی و مس به‌دست می‌آید. استحصال نقره از این مواد معدنی حائز اهمیت است چرا که این فلز تقریبا گرانبها و کمیاب است. در معادن سرب نخلک، کنسانتره تولیدی 50 درصدی سرب، حدود 450 تا 500 ppm نقره وجود دارد. با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین، امکان جدایش نقره از مذاب سرب وجود دارد. اما در حاضر تجهیزات این استحصال در کشور وجود ندارد. بنابراین، کنسانتره سرب به‌همراه نقره به فروش می‌رسد. البته هنگام فروش، قیمت نقره به‌صورت جداگانه حساب می‌شود.

منتظری در ادامه افزود، البته استحصال این نقره باید از منظر اقتصادی با صرفه اقتصادی کافی همراه باشد تا بتوان به اجرای این مهم پرداخت. اما در شرایط کنونی و با توجه به میزان نقره محتوی در کنسانتره و کمبودهای کشور در این زمینه، می‌توان گفت که واردات تکنولوژی، برای این اقدام با سود همراه نخواهد بود. اما در مجموع می‌توان گفت این دست موارد لزوم بهره‌گیری از تجهیزات و دانش فنی روز دنیا را در زنجیره تولید مواد معدنی، بیش از پیش آشکار می‌سازد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد