چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

پناهگاه حیات وحش عباس آباد چوپانان'کریدور حیات وحش ایران


پناهگاه حیات وحش عباس آباد چوپانان'کریدور حیات وحش ایران


به گزارش ایرنا، استان اصفهان:این منطقه با وسعت حدود 305 هزار هکتار در یکصد کیلومتری شمال شرق شهر نایین واقع شده است. 
رشته کوه عظیم و بلند این منطقه با چشم انداز بدیع و زیبا شامل 48 درصد کوهستان صخره ای و صعب العبور با قُلل مرتفع و باشکوه و تپه ماهورهای وسیع، 43 درصد دشت ،6 درصد زیستگاه ماسه ای و تاغزار و 3 درصد اراضی سیلابی و آبی در پهنه فلات مرکزی ایران است که چشم انداز متفاوتی از سایر مناطق محیط زیست را نشان می دهد بنابراین انواع شکل حیات از گونه های کوه زی، دشت زی و در زیستگاه های آبی اش، گونه های آبزی را می توان دید. 
حیات وحش پناهگاه عباس آباد شامل 43 گونه پستاندار، 89 گونه پرنده دائمی، 179 گونه پرنده مهاجر و فصلی، 24 گونه خزنده، برخی دوزیستان و طیف وسیعی از بندپایان بوده که به عنوان ذخایر ارزشمند و متنوع ژنتیکی محسوب می شوند. 
این پناهگاه دارای جمعیت قابل توجهی از گونه های مهم، کمیاب یا در خطر انقراض در سطح ملی مانند هوبره، یوزپلنگ، پلنگ، شاه روباه، جبیر، گربه شنی، کاراکال، زاغ بور، شاهین، بحری، بالابان، عقاب طلایی، دلیجه، بوف، روباه شنی، وارانوس و خانواده افعی ها است که مورد توجه ویژه سازمان های بین المللی است. 
پناهگاه حیات وحش عباس آباد با موقعیت منحصر به فرد خود در مرکز زیستگاه های یوز پلنگ کشور و در مرکز ثقل شبکه مناطق حفاظت شده چهارگانه نقش حساس ارتباطی داشته و علاوه بر اهمیت سرشار ذاتی و بومی، به لحاظ این ویژگی 'کریدور حیات' محسوب می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد