چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

یک راس جبیر در جاده اردکان - چوپانان تلف شد

یک راس جبیر در جاده اردکان - چوپانان تلف شد

یزد - ایرنا - معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت : یک راس جبیر بر اثر تصادف با خودرو های عبوری در مسیر جاده اردکان و چوپانان تلف شد.

حسن اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان درحین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سیاهکوه با لاشه یک راس جبیر که بر اثر تصادف با خودرو های تلف شده بود، مواجه شدند.
وی با بیان اینکه جبیر یکی از گونه های ارزشمند و با اهمیت استان یزد است اظهار کرد: جمعیت این گونه در استان بسیار اندک است.
اکبری با بیان اینکه تا دهه 1340 بیشتر دشت های استان گونه های حیوانی چون آهو، جبیر ، گورخر ، یوزپلنگ وجود داشت افزود: اکنون جمعیت جبیر در استان حدود 200 راس رسیده که در مناطق دره انجیر، سیاهکوه اردکان و پناهگاه حیات وحش بورئیه خاتم زیست می کنند.
وی از رانندگان خواست هنگام عبور و مرور در جاده ها و به ویژه مناطق حفاظت شده به تابلوها و علایم هشدار دهنده در مسیر جاده توجه و سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.
منطقه سیاهکوه یکی از مناطق چهارگانه محیط زیست استان یزد است این منطقه در غرب جاده چوپانان قرار داشته و از نظر تقسیمات سیاسی کشوری در استان های یزد و اصفهان قرار دارد.
از مهمترین پستانداران و پرندگان منطقه یاد شده می توان کل و بز، قوچ و میش، جبیر، روباه، یوزپلنگ، خرگوش، کبک، تیهو، باقرقره شکم سیاه، زاغ بور، کبوتر چاهی، جغد کوچک، سبزقبا، چکاوک بیابانی و چکاوک کاکلی نام برد.
بیش از 800 گونه گیاهی، 170 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشی و بیش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان یزد شناسایی شده است.
60 نیروی محیط بان، یک میلیون و 270 هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد