چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

اجرای طرح پخش و بهره برداری از سیلاب جاده انارک نایین توسط یک خیر

طرح پخش و بهره برداری از سیلاب جاده انارک نایین توسط یک خیر انجام می شود

اصفهان - ایرنا - معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای طرح پخش ، مهار و بهره برداری از سیلاب انارک نایین توسط یک خیر خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از ابوطالب امینی اضافه کرد: این طرح به منظور پیشگیری، مهار سیلاب، حفاظت جاده ترانزیتی نایین انارک، حفاظت آب وخاک و تثبیت شن های روان و پخش سیلاب به مساحت 200 هکتار در جنوب غربی شهر انارک شهرستان نایین انجام می شود.
وی افزود: این طرح با مشارکت فردی خیّر به نام محمد علی حاجی آبادی اصفهانی به نمایندگی از طرف شرکت کشت و صنعت قدومه کویر اجرا خواهد شد. 
معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، حجم عملیات سنگی این طرح را 2 هزار و 100 متر مکعب، حجم عملیات خاکبرداری را 100 هزار متر مکعب و حجم عملیات خاکریزی را یک میلیون و500 هزار متر مکعب اعلام کرد.
وی افزود: در برنامه اجرایی پخش سیلاب انارک ( به مساحت 200 هکتار) کشت گیاهان دارویی از جمله قدومه، آنغوزه، آویشن، زیره سیاه و درخت بادام کوهی پیش بینی شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند حداقل پنج میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کند .
وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای این طرح 40 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: هزینه کامل اجرای این طرح توسط خیر اندیش یاد شده تأمین می شود.
به گزارش ایرنا، معاون آبخیزداری اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اسفند سال 91 در مراسم افتتاح بند سنگ و سیمان دره انجیر انارک گفته بود: طبق آمار، سالانه 93 میلیارد متر مکعب جریان آب های سطحی وجود دارد و فقط حدود 30 درصد از آنها مهار شده و 70 درصد آنها به سیلاب تبدیل می شود.
امینی افزود: اگر برنامه ریزی مناسبی برای مهار و بهره برداری از 70 درصد باقی مانده این آب های جریان یافته که در پی بارش ها بوجود می آید انجام شود، ضمن جلوگیری از خسارت، شاهد افزایش تولیدات محصولات کشاورزی خواهیم بود.
معاون آبخیزداری اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرده بود: چنانچه با اجرای برنامه های ساده، زود بازده و اقتصادی، سیلاب ها را مهار و به درستی از آنها استفاده کنیم، فعالیت آبخیزداری به درستی انجام شده است.
امینی از نایین و انارک به عنوان مناطقی نامبرد که در پی جاری شدن سیلاب ها ، سالانه خسارتی را متحمل می شوند و مهار این سیلاب ها به تغذیه سفره های آب زیر زمینی و اجرای طرح های کشاورزی کمک و از بیابان زایی جلوگیری می کند.
انارک در 75 کیلومتری نایین و نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد