چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

استاندار:انتقال آب از انارک به خور را از برنامه های بلندمدت


 اصفهان: برغم سیاه نمایی ها، دولت بدنبال حل مشکلات مردم است

خور، اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: برغم حاشیه سازی ها و سیاه نمایی ها، دولت با تمام قدرت بدنبال حل مشکلات مردم است و این مسائل باعث نخواهد شد دولتمردان از هدف خود دور شوند.

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان خور و بیابانک با اشاره به هجمه تبلیغی علیه دولت تدبیر و امید گفت: در زمان تصدی دولت تدبیر و امید فعالیت های بزرگی برای حل مشکلات کشور انجام شده است اما عده ای با هدف تخریب دولت در باره فعالیت های انجام شده سیاه نمایی می کنند که اقدام آنها و نادیده گرفتن این فعالیت ها، بی انصافی است.
زرگرپور با اشاره به نشست مشترک روز گذشته استانداران و وزیران با رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری در این نشست بر ضرورت تکریم و احترام به مردم و درگیر نشدن استانداران با حاشیه سازی ها تاکید کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه حاشیه ها از سوی کسانی ایجاد می شود که نمی خواهند دولت با اقتدار وظیفه خود را انجام دهد، افزود: رئیس جمهوری تاکید دارد که هدف مدیران استان ها باید حل مشکلات مردم باشد و باید از این فرصت محدود در جهت رفع مشکلات و مطالبات مردم استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر 30 درصد از واحدهای صنعتی استان اصفهان تعطیل است که 26 درصد(از 30 درصد) آنها در دولت قبل تعطیل شده بود، افزود: عده ای با سیاه نمایی، به گونه ای وانمود می کنند که همه واحدهای تعطیل شده استان در دولت یازدهم اتفاق افتاده است. 
زرگرپور، آماری از تعداد واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان ارائه نکرد. 
وی با اشاره به سفر نخست خود به شهرستان خور و بیابانک در ابتدای تصدی دولت تدبیر و امید گفت: در آن زمان کارخانه تولید پتاس این منطقه مدت هشت سال تعطیل شده و برغم اینکه یکصد میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود بدلیل پاره ای مشکلات به بهره برداری نرسیده بود. 
استاندار اصفهان بابیان اینکه کسانی که امروز نگران پروژه های تعطیل شده هستند باید جوابگوی عملکرد گذشته نیز باشند، گفت: پروژه عظیم مجتمع تولید پتاس در خور و بیابانک هشت سال تعطیل بود اما دولت تدبیر و امید ظرف سه ماه مشکلات آن را برطرف و زمینه بهره برداری از آن را فراهم کرد. 
وی تصریح کرد: این مجتمع در دو سال گذشته نه تنها حتی یک روز هم تعطیل نشده بلکه طرح های توسعه آن نیز در حال پیگیری است. 
زرگرپور با اشاره به اینکه در حال حاضر مجتمع تولید پتاس خور و بیابانک 600 نفر اشتغال در این شهرستان ایجاد کرده است، گفت: با اجرای طرح توسعه این مجتمع، یکهزار و 200 شغل جدید نیز ایجاد می شود.
زرگرپور با اشاره به اینکه خدمات انجام شده در این شهرستان تنها بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات زیربنایی کشور است، خطاب به مخالفان دولت، گفت: چرا با سیاه نمایی خدمات دولت را برای مردم خلاف جلوه می دهید در حالی که باید مردم را به آینده امیدوار کرد.
وی با بیان اینکه مدیریت استان در سفرهای شهرستانی بدنبال حل مشکلات است، گفت: در سفر قبلی مدیریت استان به خور و بیابانک، گاز رسانی به این شهرستان به مردم قول داده شد و امروز عملیات گازرسانی به این شهرستان آغاز شد. 
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طرح توسعه مجتمع تولید پتاس خور و بیابانک نیز باید با جدیت پیگیری شود، تاکید کرد: جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های تولیدی و خدماتی در این شهرستان از وظایف مدیران است. 
وی اضافه کرد: مسئولان خور و بیابانک باید زمینه جذب نخبگان و سرمایه گذاران بومی این شهرستان را که در دیگر شهرها و استانها مقیم شده اند برای جلب مشارکت آنها در اجرای طرح های زیربنایی، صنعتی و خدماتی خور و بیابانک فراهم سازند. 
زرگرپور افزود: باید با اتحاد، همدلی و هم افزایی، زمینه بهره برداری از پروژه های در حال احداث را فراهم کنیم.
استاندار اصفهان در باره کمبود آب در شهرستان خور و بیابانک نیز گفت: مشکل آب در سایر استان های کشور از جمله اصفهان بویژه شهرستان خور و بیابانک وجود دارد و تاکنون اقدام ها و سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه در این شهرستان انجام شده است.
وی گفت: باید در برنامه های میان مدت و بلندمدت برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.
زرگرپور، انتقال آب از انارک به خور را از برنامه های بلندمدت برای تامین آب شُرب خور بیان کرد و گفت: این طرح باید بررسی و راهکارهایی برای اجرای آن ارائه شود.
استاندار اصفهان با تاکید براینکه در این راستا طرح های میان مدت مسئولان شهرستان نیز بصورت پیشنهاد و راهکار به شرکت آبفا استان ارائه شود، اظهار کرد: بهترین و سریع ترین راه عملیاتی شدن این طرح پس از بررسی پیشنهادها از سوی شرکت آبفا اتخاذ خواهد شد.
وی همچنین به مشکلات فراروی منابع طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این منطقه در مسیر توسعه قرار گرفته است، انتظار داریم منابع طبیعی به حل مشکلات این منطقه توجه جدی داشته باشد. 
زرگرپور با تاکید بر اینکه مردم برای جلوگیری از تخریب تاغزارها باید با منابع طبیعی همکاری کنند، گفت: مردم شهرستان، فرماندار، بخشداران و دهیاران و دیگر مسئولان باید تلاش کنند که برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی حتی یک درخت تاغ نیز قطع نشود و این اقدام باید بعنوان یک وظیفه ملی توسط مردم و مسئولان انجام شود.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان خور و بیابانک در زمینه تولید گیاهان دارویی گفت: برای تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی در منطقه باید کمیته ای تشکیل شود زیرا استفاده از ظرفیت های این بخش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
زرگرپور در باره مشکلات بنیاد مسکن شهرستان خور و بیابانک هم گفت: بنیاد مسکن باید در صورت امکان برای واگذاری زمین در این شهرستان تمهیدات لازم را بیندیشد و با حذف بورکراسی، به امور ساخت مسکن در این شهرستان شتاب بخشد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تولید پتاس و گردشگری از محورهای توسعه این شهرستان است، گفت: توسعه گردشگری نباید موجب فراموشی حوزه های فرهنگی، مذهبی و زیست محیطی این شهرستان شود. 
وی همچنین با اشاره به تردد زیاد وسایط نقلیه سنگین و سبک در جاده های خور و بیابانک، توسعه راه ها و تکمیل پروژه های راهسازی این شهرستان را خواستار شد. 
زرگرپور همچنین از تخصیص و هزینه 80 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای شهرستان خور و بیابانک در سالجاری خبر دا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد