چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

کویر چشم به راه گردشگران

خبرگزاری میزان- ایران با دارا بودن کویرهای متعدد می‌تواند از این مناطق به عنوان 
فرصتی مناسب برای جذب گردشگر و توسعه صنعت با اهمیت گردشگری استفاده کند.



به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،کویر در کنار طبیعت سبز به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی و البته گردشگری در تمام دنیا به حساب می آید که سالانه طبیعت گردان زیادی را به سوی خود جذب می کند.

این مناطق که در نگاه اول خشک و خشن به نظر می رسند با گذشت زمان جاذبه‌ای را در دل گردشگرانش ایجاد می‌کند تا این افراد به طور حتم باز هم به این مناطق سفر کنند. 

سکوت مطلق و آرامش، طبیعت بکر، تپه‌های شنی و سرگرمی‌های مخصوص آن، آسمان پرستاره و رصد ستارگان و دریاچه‌های نمک از نمونه ظرفیت‌های است که این مناطق را مکانی برای جذب گردشگر و کسب درآمد تبدیل کرده است. 

ایران نیز با دارا بودن کویرهای سرشناسی همچون کویر ریگ جن، کویر مرنجاب،کویر مصر، کویر اشتهارد (قارپوزآباد)، کویر نمک خور، کویر لوت سهم بالایی را از این مناطق با ویژگی های منحصر به فرد را به خود اختصاص داده است. 
گسترش این سبک از گردشگری چند سالی است در ایران رونق یافته، ولی با این حال برای توسعه آن نیازمند گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق کویری برای گردشگران، ایجاد امنیت، مسیر رفت و آمد ایمن، اقامتگاه متناسب با شرایط آب و هوا گرم و خشک است. 

باید به این نکته توجه کنیم که کویرها همچون دیگر مراکز تفریحی و گردشگری به توجه و سرمایه‌گذاری احتیاج دارد و چه بسا پس از معرفی و تبلیغ آنها، میزان درآمد حاصله با پردرآمدترین مرکز گردشگری و یا ابنیه تاریخی برابری کرد و مردمان منطقه کویرنشین را از مزایای صنعت گردشگری منتفع سازد. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد