چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

هاشمزایی ،رئیس سنی، پدیده مجلس

هاشمزایی ،رئیس سنی، پدیده مجلس

خبرآنلاین نوشت:عبدالرضا هاشم‌زایی که بخش عمده جلسه را به عنوان رئیس سنی اداره می‌کرد، پدیده جلسه امروز بود. او در هیچ شرایطی به نمایندگان حق بیان تذکر را نداد و بلندگوی هیچ نماینده‌ای در طول ریاست او روشن نشد. علی ادیانی، منتخب قائمشهر و علیرضا محجوب منتخب تهران خواستار بیان تذکر بودند اما هاشم‌زایی می‌گفت که در طول برگزاری رای‌گیری نمی‌توان تذکر داد. محجوب بارها درخواست خود را با صدای بلند بیان کرد اما باز هم هاشم‌زایی توجهی نکرد.

هاشم‌زایی در جلسه امروز علاوه بر خاطره‌گویی که شرحش در ادامه می‌آید، مدام تاکید می‌کرد که مدت کوتاهی روی صندلی رئیس خواهد نشست. او زمانی که می‌خواست صندلی ریاست را به لاریجانی تحویل دهد، گفت: آقای رئیس تشریف بیاورید و صندلی را صحیح و سالم تحویل بگیرید. البته یک مقدار مشکل است اما بالاخره صندلی را از آدم می‌گیرند.

او در زمانی که نمایندگان منتظر اعلام نتایج شمارش آرا بودند نیز به شوخی چندین بار گفت که ریاستش فقط دو ساعت است. یک بار هم در پاسخ به یکی از نمایندگان گفت که "اگر اجل هم مهلت دهد، در مجلس بعد نمی توانم نامزد شوم، چون سنم اجازه نمی دهد". یکی از نمایندگان هم به شوخی به او گفت چون رئیس خوبی هستی، قانون را به خاطر شما اصلاح می کنیم!

او با حمیدرضا فولادگر هم سر شوخی را باز کرد. زمانی که مجلس معطل اعلام آرا بود و به دلیل بازشماری،‌ اعلام آرای نواب به تاخیر افتاده بود، فولادگر اعتراض ملایمی داشت که کاری در مجلس انجام شود و هاشم‌زایی جواب داد: آقای فولادگر، اگر صدای شما خوب است تشریف بیاوردید بالا، از صدایتان استفاده کنیم.

زنان فعال تر به نظر می‌رسند

هاشم‌زائی در اعتراض به برخی از بانوان که از نظم آنها تشکر نکرده بود، گفت: چون بانوان منظم‌تر از همه بودند، تشکر نکردم ولی از رعایت سکوت و نظم خواهران تشکر می‌کنم. البته زنان در این جلسه دست کم به لحاظ رفت و آمدی بسیار فعال تر از زنان مجلس نهم به چشم می آیند.

خاطره آقای رئیس

وقتی هیچ دستور کاری در جلسه نبود برخی نمایندگان از عبدالرضا هاشمزایی، رئیس جلسه خواستند، خاطره ای تعریف کند. او ابتدا امتناع کرد و گفت که بهترین خاطره اش همان است که دیروز در مرقد امام بیان کرده اما پس از مدتی تصمیم گرفت، خاطره اش را در صحن علنی هم بگوید. رئیس هیات سنی مجلس گفت: به دلیل آن که رأی‌‌ها در حال شمارش است برای اینکه وقت شما تلف نشود، می‌خواهم خاطره‌ای بگویم.

وی سپس به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: سال 62 معاون سیاسی استانداری استان خراسان بودم و وزیر کشور آقای ناطق نوری بود. در آن زمان از من خواستند استاندار استان ایلام شوم و چون ایلام از استان‌های جنگ‌زده بود، امام(ره) از استان‌های جنگ‌زده حمایت می‌کردند. قبل از رفتنم به ایلام، به خدمت امام(ره) رفتم و ایشان مرا رهنمود کردند. ایشان فرمودند استاندار به‌عنوان بالاترین مقام دولت و نظام و استان نباید در اختلاف جناح‌های سیاسی منطقه وارد شود. این اختلافات به خاطر خدا نیست. وی ادامه داد: امام(ره) فرمودند اگر 124 هزار پیامبر همزمان در روی زمین بودند، با یکدیگر درگیری نداشتند. من در این سال‌ها همواره رهنمودهای امام(ره) را اجرا کرده ام و یکی از دلایل این که مردم تهران به من اعتماد کردند همین موضوع بود.

منتخبان ملت پس از صحبت‌های وی احسنت احسنت گفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد