چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

منطقه حفاظت شده عباس آبادمانعی در جهت اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری

منطقه حفاظت شده عباس آبادمانعی در جهت اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان تصریح کرد: حدود هزار و 600 کارخانه سنگبری در استان اصفهان وجود دارد که حدود 10 درصد از این تعداد منطبق با تکنولوژی‌های روز دنیا فعالیت می‌کنند.

مبصر به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن اشاره کرد و ادامه داد: در شرق استان اصفهان از لحاظ زمین شناسی دو کمپلکس انارک و جندق قرار دارد. منطقه عباس آباد هم که مملو از معادن فلزی است در منطقه شرق قرار دارد، اما از سال 84 ارتقای محیط زیستی پیدا کرده است.

وی افزود: پرسشی که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که منطقه عباس آباد در زمانی که تحت نظر سازمان محیط زیست بود با زمان پیش از آن چه تفاوتی کرده است؟ به نظر می‌رسد برخی از مناطق بدون هیچ دلیلی به منطقه حفاظت شده محیط زیست تبدیل شده‌اند یا اگر مستنداتی وجود دارد، باید ا طلاع رسانی شود.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان ادامه داد: به دلیل کمبود آب در مناطق انارک، جندق و منطقه خور و بیابانک مردم بیشتر به سمت معدن گرایش پیدا کرده‌اند. متاسفانه برخی از مناطق که معدن خیز بوده، به دلیل ارتقا به مناطق محافظت شده محیط زیست، نمی‌توان فعالیتی را در آن انجام داد.

مبصر اضافه کرد: در صورتی که آن مناطق جهت اکتشاف معدن آزاد شوند، این موضوع می‌تواند سهم بسیار زیادی در جهت اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری داشته باشد، چراکه در این مناطق از لحاظ معدنی پتانسیل بالایی وجود دارد.

وی بر احترام متقابل محیط زیست و معدنکار تاکید کرد و گفت: معدنکاران برای هرگونه فعالیتی از محیط زیست استعلام می‌گیرند. نباید به قیمت حذف اشتغال و حذف سرمایه جلوی فعالیت‌ معدن کاران را گرفت.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر معدنکاری متعهد شود که کنترل شده فعالیت کند و متعهد شود که تمام موارد و الزامات زیست محیطی را رعایت کند، چه ایرادی دارد که کار کند؟ اگر معدنکاری پس از استخراج مواد معدنی بخواهد آن منطقه را احیا کند، چرا اداره منابع طبیعی جلوی این عمل را می‌گیرد و با آن مخالفت می‌کند؟

مبصر با طرح این پرسش که چه میزان معدان دار اشتغال ایجاد می‌کند و چه مقدار محیط زیست، گفت: بسیاری از معدن داران هزینه و درآمدشان در خط برابر قرار دارد و به همان میزان که خرج می‌کنند، درآمد به دست می‌آورند. این افراد تنها به عشق استخراج سنگ و ایجاد اشتغال به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد