چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

ریگ جن یکی از بزرگترین شنزارها و کویرهای ایران

ریگ جن یکی از بزرگترین شنزارها و کویرهای ایران

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - فاطمه کازرونی: 

ریگ جن: در مجاورت منطقه ویژه عباس آباد و چوپانان کویر بسیار زیبای ریگ جن قرار دارد که یکی از بزرگترین شنزارها و کویرهای ایران محسوب می‌شود.

ریگ جن از شرق شهرستان نایین شمال روستای چوپانان شروع شده و در شمال روستای علم  نخلک ادامه یافته و انتهای آن به ریگزارهای روان و تپه های ماسه‌ای می‌رسد و دارای تنوع در طرح و حجم است به گونه‌ای که تپه‌های ماسه‌ای به ارتفاع ۳۰ متر نیز وجود دارد و ‌چشم اندازهایی بسیار زیبا و متنوع را به نمایش می گذارد.

حرکت مداوم تپه های شنی از شمال شرق به جنوب غرب، سبب به وجود آمدن برآمدگی های تودر تویی می‌شود که تا چشم کار می‌کند ادامه دارد.

از دیگر ویژگی‌های این منطقه آن است که با غروب خورشید و پایین آمدن دما زوزه هایی ناشی از سرد شدن هوا و استحکام ماسه ها به گوش می ‌رسد.

از ویژگی های مهم دیگر ریگزارجن وجود نیزارهای متعدد و بسیار زیبا همراه با وجود پرندگان زیبایی همچون هوبره و زاغ بورمی باشد ضمن اینکه در این ریگزار نیزارها و رودخانه های نمکی وجود دارد  که زیبایی خاصی را به نمایش می گذارد.

از چشم اندازهای بسیار زیبای این محل، وجود گنبدهای نمکی متنوع  با اشکال مختلف است که آن نیز به عنوان یک پتانسیل گردشگری برای جذب گردشگران می توان اشاره نمود.

دسترسی به این منطقه از طریق جاده خاکی در غرب شهرستان جندق و سپس کال شور جندق امکانپذیر است. شایان ذکر است به دلیل باتلاقی بودن منطقه حرکت در این مسیر بدون راهنمای آشنا به منطقه توصیه نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد