چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

طرح بیابان زدایی محور نایین - انارک آغاز شد


طرح بیابان زدایی محور نایین - انارک آغاز شد

نایین، اصفهان - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نایین از آغاز عملیات اجرایی طرح بیابان زدایی در محور نایین - انارک خبر داد.

به گزارش ایرنا، ' کیوان لوکی ' روز شنبه در مراسم درختکاری در پارک کوهستانی کلیزه نایین گفت: محور نایین - انارک به عنوان کانون بحران درجه یک منطقه شناسایی شده است و بیابان زدایی در سطح 150 هکتار از اراضی این محور انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح بااعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از اعتبارات ملی اجرایی می شود، افزود: با اجرای این طرح 20 هزار اصله نهال تاغ در این محور کاشته می شود.
جاده نایین به انارک بطول 75 کیلومتر یکی از محورهای اصلی مواصلاتی شرق کشور که نایین را به شهرستان انارک و جندق از توابع شهرستان خور و بیابانک وصل می کند.
این مسیر که به مسیر طریق الرضا معروف است هرساله شاهد تردد وسائط نقلیه و مسافرانی است که از این مسیر به زیارت حرم مطهر امام هشتم می شتابند.
مسیر75 کیلومتری نایین به انارک دارای اقلیمی کاملا کویری است و در بسیاری از اوقات سال به دلیل وزش طوفان های شن و ماسه، رانندگی در این مسیر با مشکل مواجه می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نایین همچنین از توزیع هشت هزار نهال در این شهرستان خبر داد و افزود: این نهال ها از گونه های کاج، سرو، عرعر، اقاقیا، زیتون تلخ و زبان گنجشک می باشند و برای کاشت بین ارگانها، سازمانها و مردم توزیع می شود.
لوکی گفت: همچنین در سالجاری اجرای پروژه بادشکن بمنظور حفظ درختان و مزارع و جلوگیری از انتشار گرد و غبار با مشارکت بخش خصوصی در اراضی ملی شهرستان نایین آغاز شد.
وی افزود: در هفته منابع طبیعی به یاد 50 شهید در میدان و خیابان امام حسین شهر نایین 50 نهال کاشته می شود.
مراسم گرامیداشت روز درختکاری با حضور امام جمعه ، و جمعی از مسولان محلی شهرستان نایین در پارک کوهستانی کلیزه این شهرستان و با کاشت 300 نهال برگزار شد.
هفته منابع طبیعی از امروز با شعار مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم آغاز شد و تا 21 اسفند ادامه می یابد.
شهرستان نایین با بیش از40 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان در منطقه ای کویری واقع است.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی چوپانان آباد اینجا را  کلیک کنید.
ادرس ما    choopanan_abad@         

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد