چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

دلایل مهاجرت انارکی ها


دلایل مهاجرت انارکی ها
 -قسمت پنجم
نوشته :محمد علی ابراهیمی انارکی
نامه پنجم-12برج قوس 1333 ثبت دفتر به شماره 2471

"مقام منیع محترم وزیر مالیه دامت شوکته 
عرض اول اینکه
انارک مالک هشت هزارنفر شتر بوده ، چهار هزار نفر شتر دعاگویان (را) سارقان به سرقت بردند و دوهزارنفر شتر و سیصد و هشتاد و چهار خانوار با دو هزار نفر شتر جلای وطن نموده ساکن شاهرود و سمنان و سبزوار و ترشیز شده ،مالیات آنها سرشکن یک هزارنفر شتر،آن را اجحاف می دانیم
عرض ثانی آنکه نایب حسین کاشی تمام خانمان و اثاث البیت دعاگویان را به سرقت برد. 
عرض ثالث آنکه حسب الامر مبارک آقای عماد دفتر مبلغ دوهزار و هشتصد تومان از بابت مالیات هذه السنه از دعاگویان دریافت نموده به خدا قسم تمام این وجه را مقروضیم.
عرض رابع آنکه مبلغ هشتصد تومان به اسم باقی کاری سنوات سابقه ، آقای عماد دفتر مطالبه می نماید و به هیچ وجه قوه ی دادن آن را نداریم مگر حضرت اشرف حکم به غارت اثاث البیت دعاگویان بفرماید.
عرض خامس به جده ات فاطمه زهرا سلام الله علیها اگر از طرف حضرت اشرف دست خط مبارک از جهت تخفیف سنوات ماضیه و حالیه و آتیه صادر نشود این بقیه رعایای مفلوک مجبوریم که جلای وطن نماییم. قسم به ذات پاک حضرت احد و ارواح یک صد و بیست و چهار هزار پیغمبر که به طور سختی و صعوبت دویست تومان از بابت وجوه معادن و هزار و هشتصد تومان از بابت مالیات شتر که جملتان دوهزارتومان باشد از جهت سنه آتیه قوه توانایی زیادتر نداریم والا به هر نوع باشد متفرق خواهیم شد به طور اضطرار نه اختیار. کارد به استخوان رسیده از هستی و توانایی افتادیم. نظر به نیک فطرتی خودتان ترحم فرمایید. اجازه می فرمایید دو نفر شرفیاب حضور مبارک شویم.امر مبارک مطاع."


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد