چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

اخذ عوارض یا امنیت جاده، کدام عامل تغییر مسیر اتوبوس های اصفهان مشهد

گزارشی از تغییر مسیر اتوبوس های اصفهان - مشهد

اخذ عوارض یا امنیت جاده، کدام عامل تغییر مسیر اتوبوس های اصفهان مشهد

اتوبوس

از روزهای آغازین شهریورماه سال جاری بر اساس مصوبه ای مسیر اتوبوس های اصفهان – مشهد از جاده های شهرستان خوروبیابانک به مسیر اصفهان به گرمسار و مشهد تغییر کرد اما با پیگیری های مسئولین شهرستان اجرای آن لغو شد، حال از ۲۱ شهریور این طرح مجدد اجرا شده است که مشکلات عدیده ای برای مردم کویرنشین خوروبیابانک ایجاده کرده است.

 

به گزارش سفیرخور چند مدتی است که شاهد این هستیم که دیگر اتوبوس های مشهد از مسیر های مواصلاتی شهرستان به این شهر زیارتی عبور نمی کنند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای همشهریان شده است.

چه مسافرانی که ساعت ها منتظر رسیدن اتوبوس برای عزیمت به اصفهان می مانند چه کسانی که برای زیارت امام هشتم عازم مشهد مقدس هستند. علت را که جویا شدیم گفتند: وضعیت جاده ها خراب است و باعث تصادف و جان باختن مسافران می شود و از سوی دیگر اتوبوس هایی که بنا به اظهار راننده های آن ها بیش از ۱۵ سال است که در مسیر اصفهان به مشهد از جاده خور یا جندق عبور می کنند و حال با تغییر مسیر دچار چالش هایی شده اند.

درتماس تلفنی با چند نفر از راننده های این مسیر، همه اظهار داشتند که در مسیر جدید (اصفهان-گرمسار-مشهد) معروف به حرم تا حرم، علی رغم طولانی بودن و افزایش ۱۳۰ کیلومتری مسیر، در یک سفر رفت و برگشت باید حدود ۱۳۰ هزار تومان نیز عوارض پرداخت کنند.

در دیگر قسمت از صحبت های راننده ها مشاهده می شود که علاوه بر مسافرین با مقصد مشهد، مسافران با مقصد خور، جندق، فرخی، طبس، تربت حیدریه و … نیز مسافرانی بوده اند که حال بلاتکلیف اند و اتوبوس هایی که بنا به گفته ی راننده ها ۸۰ الی ۹۰ درصد مسافران خود را از دست داده اند.

با یکی از مسئولین شرکت های مسافربری شهرکرد که صحبت کردیم و ماجرا را جویا شدیم بیان داشت که این بخشنامه فقط مختص اتوبوس های با مبدا اصفهان می باشد و شامل دیگر شهرها نمی شود اما ماموران پلیس راه از ثبت ساعت اتوبوس ها خود داری می کنند.

در بین مردم شهر نیز نشان از نارضایتی دیده می شود و آن از طوماری که صدها نفر با امضا آن را تایید نموده اند مشهود است.

SAMSUNG

طومار مردمی در اعتراض به تغییر مسیر اتوبوس های اصفهان مشهد

سربازی که به علت نبود وسیله برای رفتن به اصفهان اضافه خدمت نصیبش می شود، کارگری که به همین دلیل از کار خود باز می ماند و دانشجویی که کلاس درس خود را از دست می دهد و نمونه های دیگر حاصل این بی تدبیری است.

در منظقه ای کویری با وسعت بسیار زیاد و فاصله بیش از ۴۰۰ کیلومتر از مرکز استان و فاصله حداقل ۳۰۰ کیلومتری از مراکز استان های همجوار که حضور جمعیت برای تامین امنیت این منطقه حائز اهمیت است،عبور این وسایل نقلیه، کمترین کمک به مردم جهت احیا و ابقا در کویر می باشد.

در ابتدا گفته می شد که این طرح تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه می یابد و با با شروع مهرماه و پایان یافتن مسافرت های تابستانی، مسیر قبلی دوباره راه اندازی می شود ولی اکنون با گذشت ۹ روز از پایان مسافرت ها هنوز شاهد جلوگیری از ورود اتوبوس های مشهد به خوروبیابانک هستیم و همچنان جاده گرمسار میزبان اتوبوس هایی است که بیش از ۱۰ سال راه خود را از مسیرهای خور و جندق پیموده و در بین مردم شهرستان جایگاهی پیدا کرده اند.

پایگاه تحلیلی خبری سفیرخوراز طرف مردم فهیم شهرستان خوروبیابانک خواستار پیگیری مسئولین امر و پاسخگویی برای حل این معضل می باشد و تا حصول نتیجه به پیگیری خود ادامه خواهد داد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد