چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

روستای "گرمه"با گرمای 50 درجه گردشگر خارجی دارد


 روستای "گرمه"با گرمای 50 درجه گردشگر خارجی دارد

IMAG2653.jpg

اکبر رضوانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا اظهار کرد: در تمام کشورها خانه‌های خانوادگی (Family House) شناخته شده‌اند و عنصری مهم تلقی می‌شوند، اما نمی‌دانم چرا این‌قدر از ما در ایران ترسیده‌اند؟! اگر تمام ظرفیت اقامتگاه‌های بومی را جمع کنیم به اندازه 500 نفر نمی‌شود، مگر ما چقدر می‌توانیم در عرصه رقابتی وارد شویم؟! ما لقمه را اندازه خودمان برداشته‌ایم و هیچ توقعی نداریم.

عضو خوشه‌ساز بوم گردی که از سال 1385 "خانه نقلی" را در کاشان راه‌انداری کرده،‌ افزود: زمانی که هیچ اقامتگاهی در بافت تاریخی کاشان مسافر نمی‌پذیرفت، این خانه راه افتاد. همه اتهام می‌زدند که کدام گردشگر در این خانه می‌خوابد. کدام گردشگر آب‌گوشت می‌خورد، مگر ایتالیایی‌ها کوکو سبزی می‌خورند، اما بعدها متوجه مفهوم گردشگر شدند.

وی با اشاره به مفهم گردشگری اظهار کرد: گردشگر در پی آن چیزی است که خودش فاقد آن است، برای همین دنبال تجربه جدید می‌گردد.

این اقبال برای چیست؟

رضوانیان با بیان این‌که سرمایه‌گذاران وقتی متوجه موفقیت خانه‌های بومی در مناطق کویری شدند خودشان کم‌کم به آن مناطق وارد شدند، گفت: اگر تجربه‌ی ما خطا است، چرا بیشترین گردشگران خارجی را ما جذب می‌کنیم و بیشترین ارزآوری را ما داریم؟ در حال حاضر گرمای روستای "گرمه" بالای 50 درجه است، اما گردشگر خارجی دارد، این اقبال برای چیست؟

وی ادامه داد: اگر قرار باشد این خانه‌ها به سمت هتل بروند خودمان خانه‌هایمان را پلمپ می‌کنیم. ما از ابتدا با هدف تجارت کار را شروع نکردیم، تنها دغدغه و علاقه‌مندی‌مان حفظ بافت تاریخی شهر و فرهنگ مملکت‌مان بوده است، طبیعتا برای تداوم هم باید به تجارت فکر کنیم، چون اگر این جریان نیابد نمی‌توانیم به حیات ادامه دهیم، ولی تجارت ما در حدی است که نمیریم. در این حد نیست که برج روی برج بسازیم.

عضو خوشه‌سار بوم‌گردی بیان کرد: اجازه دهید در گردشگری به توسعه پایدار برسیم و مفهوم توسعه پایدار را به معنی واقعی درک کنیم. این اقامتگاه‌ها مفاهیم توسعه پایدار را رعایت می‌کنند، مشارکت جامعه محلی را در نظر می‌گیرند و محیط زیست را رعایت می‌کنند، چون این مسائل مورد تاکید ما است.

رضوانیان افزود: تاکید ما بر مهمان نوازی ایرانی با حفظ همه معیارها است، ضمن اینکه هزینه‌های‌مان نیز متفاوت است. برای یک گردشگر مقرون به صرفه است وقتی می‌بیند یک شب اقامت به همراه سه وعده غذایی با 100 هزار تومان می‌تواند داشته باشد، قطعا گردشگر مطابق با جیب خود تصمیم می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد