چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

ساخت آب انبار و حوضچه سیمانی برای جلوگیری ازتلف شدن وحوش منطقه عباس آباد چوپانان

 ساخت  آب انبار و  حوضچه سیمانی برای جلوگیری ازتلف شدن وحوش  منطقه  عباس آباد چوپانان

فرماندار نایین از احتمال فاجعه زیست محیطی در کویر مرکزی کشور هشدار داد

نایین - اصفهان-ایرنا- فرماندارشهرستان نایین در شرق استان اصفهان از احتمال بروز بحران وفاجعه زیست محیطی به سبب تداوم خشکسالی در زیست گاه های حیات وحش کویر مرکزی کشور هشدار داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا سهراب مظفر نجفی در جلسه مدیریت بحران شهرستان نایین افزود: امسال وضعیت خشکسالی به گونه ای است که در صورت توجه نکردن به بخش محیط زیست، با فاجعه ملی زیست محیطی در کویر مرکزی ایران روبرو خواهیم بود.

وی افزود: ساخت 9 آب انبار و 60 حوضچه سیمانی برای شرب وحوش و توزیع علوفه در بیابان از جمله مواردی است که برای جلوگیری ازتلف شدن وحوش انجام گرفته ولی کافی نیست.

منطقه حفاظت شده عباس آباد در محدوده شهرستان نایین یکی از زیست گاه های بومی یوزپلنگ ایران و شماری دیگر از وحوش منحصر بفرد است.

فرماندار نایین تاکید کرد : بارندگی در نایین در سال آبی جاری نسبت به گذشته حدود 50 درصد و نسبت به متوسط بارندگی دراز مدت 35 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: امسال با بحران کم آبی و خشکسالی در شهرستان نایین مواجه هستیم که این باعث شده قبل از شروع فصل تابستان و در فصل بهار، آبرسانی با تانکر به شهر و روستاهای شهرستان آغاز شود.

فرماندار نایین خاطرنشان کرد: هم اکنون از 186روستا در بخش مرکزی شهرستان نایین، 125روستا با پنج دستگاه تانکر آبرسانی وآب شرب شهر انارک نیز به شکل سیارتأمین می شود.

وی تاکید کرد: اکنون برای عبور از بحران کم آبی در شهرستان نایین دست کم به پنج دستگاه تانکر جدید نیاز است.

نجفی گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان استان، 17کیلومتر خط باقی مانده طرح انتقال آب به شهرستان نایین که در منطقه شهرستان اصفهان قرار گرفته است هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

شهرستان نایین با بیش از38هزار نفر جمعیت در140کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

ت7136/ م 6022

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد