چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

تورم بخش کشاورزی 23.5 درصد

تورم بخش کشاورزی  23.5 درصد

تورم محصولات وخدمات کشاورزی چقدر بود؟

مرکز آمار ایران گزارشی با عنوان «قیمت فروش محصولات و هزینه خدمات کشاورزی، زمستان ١٣٩٣» منتشر کرد. تورم محصولات کشاورزی، دامی و خدمات در قیاس با زمستان ١٣٩٢، با 23.5 درصد افزایش گزارش شده است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بیشترین افزایش قیمتی در قیمت پرتقال بوده است که نسبت به زمستان سال ١٣٩٢ با افزایش 156.9 درصدی رو به‌رو شده است و از میانگین هرکیلو ٧٠٠ تومان به هزار و ٧٩٩ تومان رسیده است.
بیشترین قیمت پرتقال، متعلق به استان فارس است که به قیمت دو هزار و ٦٥٦ تومان به فروش رسیده و کمترین قیمت هم با قیمت هزار و ٢٨٤ تومان به استان گیلان تعلق دارد. بعد از پرتقال، بیشترین تغییر را قیمت شخم زمین دیم با تراکتور دارد. در این بخش قیمت میانگین نسبت به سال گذشته ٥٨ درصد افزایش داشته است. بیشترین قیمت برای شخم زدن زمین‌های دیم به وسیله تراکتور متعلق به استان گیلان است که هزینه آن روزانه برابر است با ١٥٥ هزار و ٥٠٨ تومان و کمترین قیمت این خدمات با قیمت ٥٧ هزار و ٣٨٨ تومان به استان لرستان تعلق دارد. در ادامه هم دیسک زمین دیم با تراکتور افزایش ٥٤ درصدی را تجربه کرده است. همچنین قیمت نارنج هم با افزایش ٤٥ درصدی نسبت به سال گذشته، در رده چهارم بیشترین افزایش‌ها قرار گرفته است. در زمینه بیشترین کاهش‌ قیمت‌ها نسبت به زمستان ١٣٩٢، گوجه فرنگی 25.5 درصد کاهش داشت.
گوجه فرنگی که در زمستان ١٣٩٢ هر کیلو ٨١٠ تومان به فروش می‌رسید به ٦٠٤ تومان کاهش قیمت داشت. بیشترین قیمت گوجه‌فرنگی در میان استان‌های کشور، به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق دارد که هر کیلو از این محصول کشاورزی را هزار و ٩٢٢ تومان به فروش می‌رسید و کمترین قیمت هم به قیمت هر کیلو ٥٢٥ تومان به استان هرمزگان تعلق دارد. بعد از گوجه فرنگی، خیار هم جزو محصولاتی است که قیمتش نسبت به زمستان سال ١٣٩٢ کاهش داشت. این محصول نسبت در زمستان ١٣٩٣، نسبت به زمستان سال قبل آن، کاهش شش درصدی داشت. هر کیلوگرم خیار در زمستان ١٣٩٢، به طور میانگین، هزار و ٥٧ تومان خرید و فروش می‌شد در حالی که در زمستان سال بعد آن قیمت فروش به ٩٩٤ تومان کاهش یافت. علاوه بر اینها قیمت کارگر وجین کار مرد به ازای هر روز کار کاهش 1.7 درصدی را تجربه کرد. بعد از آن هم قیمت گاو کمتر از دو سال (پرواری) بدون هیچ تغییری باقی ماند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد