چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

آمارتکان دهنده روستاهای خالی از سکنه

آمارتکان دهنده روستاهای خالی از سکنه/ بیکاری مهمترین عامل مهاجرت روستائیان


هزارروستا وآبادی کشورخالی از سکنه است. آمار تکان دهنده ای که ما را برآن داشت تا درگفتگوی ۱۸:۳۰ امروزبه این موضوع بپردازیم.معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به همراه عبدالرضا عزیزی نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی مهمان این گفتگو

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم ریاست جمهوری می گوید: فرایند تخلیه روستا ها ومهاجرت روستائیان به شهر ها از 35 تا 36 سال پیش آغاز
شده است. درکشورحدود 97 هزار روستا وآبادی وجود دارد که اگر هر کدام از اینها فقط 100 هکتار مساحت در اختیار داشته باشند متوجه می شویم چه حجم وامکاناتی از فعالیت اقتصادی به دور ماند ه اند این درحالی است که دربرنامه پنجم توسعه قرار بود ما به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم  ولی الان بسیار پائین تر قرار داریم وبرای جبران این نقصان باید در برنامه ششم به رشد اقتصادی 12 در صد برسیم  و باید تمام مردم چه روستایی وچه شهری در فعالیت اقتصادی شرکت کنند.

بیکاری وکمبود اشتغال مهمترین عامل مهاجرت روستائیان است که به سوء مدیریت تمام نهاد ها برمی گردد که دولت ها بیشترین نقش را دارند . ما چند استان برخوردار وچند روستا محروم داریم چرا برخی چاق شد ه اند  وبرخی بی بهره، این بی عدالتی است . چرا بعضی بهره مند شده اند وبعضی روستا که بیشترین خدمت را هم به نظام کرد ه اند وپشت ولایت بوده اند بی بهره مانده اند ؟

اوج بحث این بود که می خوانید:

عزیزی درپاسخ به  سوال  مجری برنامه که چرا خود مجلس دراین خصوص حساسیت نداشته واز دولت ها نخواسته که به تعهدات خود عمل کنند ،گفت: وزیر به وظیفه خود عمل نمی کند ورئیس مجلس بخواهد استیضاح شود این که درست نیست.

امسال بغیر ازگاز کشی اسفالت ودامداری، 4000 هزارمیلیارد برای اشتغال و رونق اقتصادی روستائیان مصوب شده است ولی تا کنون آیا دولت یک قران به روستائیان داده است .دولت باید اقدام کند، بایستی مدیریت انجام شود اشتغال برای آنها ایجاد شود.

روستایی که درحاشیه نشسته است ودچار بحران شده است اگر بداند وام خوب داده می شود اشتغال ایجاد شده است این افراد حاضر به برگشت هستند.

رضوی گفت: درد آقای عزیزی مثل اینکه زیاد است چون اجازه به صحبت به ما را نمی داد. من 31  استان کشور را سرکشی کرده ام و با فرمانداران آن صحبت کردم .

عزیزی؛ این مطلب را رد می کند و می گوید :که اگر سرکشی به روستا ها کردی پس چرا کسی خبر دار نشد ه است.

رضوی گفت: من درتمام سفر های رئیس جمهور کشور بجز سفرهای شخصی خودم رفته ام .من 320 روستا نائین را می شناسم.

شما می توانیدکل بحث را اینجا بخوانید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد