چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

جاده جندق - معلمان هنوز قربانی می گیرد

جاده جندق - معلمان هنوز قربانی می گیرد/ مردم منطقه نگران هستند

شناسهٔ خبر: 2516747
دامغان- با آغاز سفرهای نوروزی دغدغه خطرات جاده ای برای مسافران رنگ و لعاب تازه به خود گرفته و در این میان جاده جندق – معلمان که حوادث مرگباری در آن رخ داده، بیش از پیش نگرانی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدتی است عملیات دوبانده کردن جاده جندق – معلمان شروع شده ولی پیشرفت چندانی نداشته و این جاده همچنان هموطنان را به کام مرگ می کشاند و خانواده ها را داغدار می کند.

با وجود کشته شدن معلمان دامغانی، کشته شدن تمامی سرنشینان خودروی سمند اصفهانی در اثر برخورد با کامیون که یکی دوماه اخیر در این جاده اتفاق افتاد، حادثه تصادف اخیر یک دستگاه کامیونت با نیسان که هر دو راننده خودرو جوان و از شهروند دامغانی بودند را به کام مرگ کشاند و خانواده هایی را داغدار کرد و نظیر اینگونه حوادث طی سالهای اخیر می طلبد تا برای رفع مشکلات آن از سوی مسئولان چاره اندیشی شود.

هر چند مسئولان ارشد کشوری، استانی و شهرستانی در تمامی مصاحبه های خود این جاده را به عنوان کریدور شمال به جنوب و از پر اهمیت ترین و اقتصادی ترین جاده های کشور به عنوان محور مواصلاتی نام می برند اما خطرات جانی نیز شهروندان دامغانی و دیگر هموطنانمان را کماکان تهدید می کند.برای مطالعه بقیه مطالب به ادامه مطلب بروید

 

 


مسئولان در اجرای طرح دوبانده شدن جاده جندق – معلمان تسریع کنند

یک شهروند دامغانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این مطلب که برای دوبانده شدن جاده جندق – معلمان با مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی مکاتبات و نامه نگاری های بیشماری انجام شده ابراز کرد: عملیات اجرایی این طرح با کندی پیش می رود و عامل قربانی شدن عده زیادی از هموطنان ما می شود.

ابوالفضل اقبالیه تاکید کرد: مسئولان همواره از اهمیت جاده و کاهش خطرات آن می گویند اما این پروژه نیازمند تسریع در کار است.

یک فرهنگی بازنشسته دامغانی نیز یادآور شد: زمان نماینده قبلی با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی در مراسمی عملیات اجرایی دو بانده کردن جاده معلمان دامغان در ورودی شهر دامغان در هوایی سرد و زمستانی با انبوهی از ماشین آلات سنگین آغاز شد.

اسدالله شیخ الاسلام با بیان این مطلب که آن زمان هم از شروع پروژه خبری نبود و تنها قسمت هایی تعریض شد گفت: خواست مردم این است که مسئولان به وعده هایی که می دهند عمل کرده و مصوبات سفر مقام معظم رهبری و دولت نهم و دهم و اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی را درباره این جاده عملیاتی کنند.

مهدی بنائیان یکی دیگر از شهروندان دامغانی با اشاره به این که طی این سالها شاهد حوادث مرگبار تصادف دراین جاده بوده ایم و چه بسا این جاده شهروندان و هموطنانی را به کام مرگ کشانده و خانواده هایی را داغدار کرده افزود: آیا وقت آن نرسیده است مسئولان امر تمامی توان خویش را مصروف دارند تا این جاده دوبانده شود تا دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

سهم اعتباری دو بانده کردن محور معلمان - دامغان افزایش می یابد

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به این که احداث جاده دامغان – گلوگاه به طول حدود ۱۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی دامغان از سال ۶۱ آغاز شده بود خاطر نشان کرد: طی این چند سال فعالیت جاده سازی این محور محدود بوده ولی با تلاش ها و پی گیریهای انجام شده ۸.۵ کیلومتر از این جاده آسفالت شده است.

حسن رستمیان با بیان این مطلب که سال آینده ۹.۵ کیلومتر باقی مانده این جاده نیز آسفالت خواهد شد تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث دوبانده کردن محور معلمان - دامغان به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شده است و اکنون در حال انجام است.

وی با یادآوری این مطلب که وزیر و شهرسازی سهم اعتباری بیشتری برای دوبانده کردن این مسیر برای سال آینده در نظر گرفته عنوان کرد: راه تداوم یکطرفه کردن این جاده را دستور کار داریم و سرعت پیشرفت فیزیکی دوبانده کردن این جاده افزایش پیدا خواهد کرد.

زیرسازی آسفالت ۴ کیلومتر از مسیر جاده جندق – معلمان

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان دامغان نیز در این گفتگو با اشاره به این که احداث جاده جندق – معلمان به مسافت ۲۴۰ کیلومتر از سال ۱۳۶۷ آغاز شد اذعان داشت: از سال ۱۳۹۱ کار دوبانده کردن جاده به طول ۱۰ کیلومتر از مسیر معلمان تا رشم در دستور کار قرار گرفت که تاکنون چهار کیلومتر از این مسیر در حال آماده کردن زیرسازی برای آسفالت است.

امیر قاسمی ضمن تاکید بر این که مابقی مسیر درحال تعریض و شن ریزی و جاده سازی است ابراز داشت: تمامی توان ما و همکارانمان را در دو بانده کردن جاده خرج می شود و از هیچ کوششی فروگذاری نخواهم کرد.

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای فاز اول دوبانده کردن جندق – معلمان

فرماندار شهرستان دامغان هم اظهار داشت: محور دامغان – معلمان – جندق به طول ۲۴۰ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور اصلی شمال به جنوب کشور از محورهای مواصلاتی مهم و حساس شهرستان است.

علی اصغر مجد با اشاره به این که این محور در حال حاضر بصورت یک باند رفت و برگشت است ولی درصدد ارتقاء مشخصات این جاده به بزرگراه در قالب دو بانده مجزا هستیم گفت: در فاز اول ۱۴ کیلومتر از این محور با صرف هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری برسد.

وی با یادآوری این مطلب که به منظور بالابردن ایمنی جاده ضمن تجهیز پایگاه امداد جاده ای معلمان درصدد ایجاد یک مجتمع خدماتی در کیلومتر ۴۰ جاده معلمان به سمت جندق نیز هستیم افزود: با احداث این مجتمع و استقرار دستگاه های انتظامی، هلال احمر، بهداشت و درمان، پلیس راه و راه و ترابری امیدواریم ضمن ایجاد آرامش برای مسافران خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی را افزایش دهیم.

اجرای طرح روان سازی و امنیت ترافیکی در محور جندق – معلمان

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه جاری تا پایان تعطیلات نوروزی طرح روان سازی و امنیت ترافیکی در سطح محورهای مواصلاتی دامغان به ویژه در محور جندق – معلمان به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور که اکثر مسافرتها از این مسیر انجام می پذیرد اجرا خواهد شد.

سرهنگ سید علی اکبر میری ادامه داد: همچنین به منظور ارائه خدمات بیشتر به مسافران و سفری مطمئن و تسهیل در رفت و شد آنان از مسیر جاده جندق – معلمان با دستگاه های ذیربط منجمله پلیس راه، امداد جاده ای، هلال احمر، اورژانس و دهیاری های طول مسیر، تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دستگاه ها در طول مسیر آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی و زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد