چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

بادگیر ها و بافت تاریخی چوپانان نایین مرمت می ‎شود

بادگیر ها و بافت تاریخی چوپانان نایین مرمت می ‎شود

نایین،اصفهان-ایرنا- مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین گفت: برای مرمت بادگیرها و بافت تاریخی روستای چوپانان؛ مبلغ 500 میلیون ریال از اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

  محمود مدنیان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: روستای چوپانان از نظر معماری و شهرسازی ویژگی های خاص دارد و دارای بادگیر های متعدد با اشکال متنوع است.

وی افزود: چوپانان با کوچه و خیابان های عمود بر هم، به عنوان یکی از نخستین روستاهای منظم هندسی محسوب شده و وجود بادشکن ها و ریگ برگردان ها و مزارع و درختان نخل، مرمت و نظارت میراث فرهنگی بر این روستا را چند برابر کرده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان نایین با اشاره به اهمیت و جایگاه این روستای زیبا بیان کرد: پیگیری های متعدد علاقه مندان به این روستا سبب شد که مبلغ 500میلیون ریال از اعتبارات ملی و از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای مرمت بادگیرها اختصاص یابد .

وی تصریح کرد: مرمت بادگیرها و بافت چوپانان به صورت مشارکتی و همکاری دهیاری و اهالی و مالکان و با نظارت معاونت میراث فرهنگی، با استفاده از استادکاران بومی آغاز می شود.

چوپانان روستایی با ویژگی های خاص گردشگری در مجاورت یکی از شگفت انگیز ترین کویر های ایران یعنی ' ریگ جن' ، منطقه محیط زیستی حفاظت شده عباس آباد و در مجاورت جاده طریق الرضا و مشهد مقدس قرار دارد.

بافت بسیار زیبای این روستا امکان تبدیل شدن به یکی از مجموعه های گردشگری را دارد.

شهرستان نایین در شرق اصفهان، بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی دارد که 80 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

روستا ی چوپانان در 160 کیلومتری شرق نایین و نایین در 140کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
چوپانان آباد : متاسفانه ایرانا در این خبر تصاویری را قرار داده که اصلا ارتباطی با چوپانان ندارد شما می توانید برای دیدن این تصاویر اینجا را کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد