چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

بخشی از حصار شاهی و بقعه قبرستان شهر انارک نایین مرمت شد

بخشی از حصار شاهی و بقعه قبرستان شهر انارک نایین مرمت شد

نایین،اصفهان- ایرنا- بخشی از حصار شاهی و بقعه قبرستان شهر انارک از توابع شهرستان نایین استان اصفهان مرمت و بازسازی شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین روز یکشنبه به ایرنا گفت: با توجه به فرسایش شدید و تخریب قسمتی از دیوار ضلع غربی شهر انارک، با بالغ بر 300 میلیون ریال، این حصار، بقعه قبرستان و برج اصلی شهر به نام «برج سفید» مرمت شد.

محمود مدنیان افزود: حصار شهر انارک از مهمترین آثار تاریخی این شهر محسوب می شود که در دوران محمد شاه قاجار به دلیل تجاوزات مکرر غارتگران و بیگانگان به شهر، با تلاش و پیگیری حاج باقر انارکی مبلغ 500 تومان را به دیوارکشی شهر اختصاص داد و این امر مهم در دوران ناصرالدین شاه و صدارت میرزاتقی خان امیر کبیر انجام شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین گفت: این حصار تمام محلات انارک به جز محله بیک علی را در بر می گرفت.

ضخامت این دیوار بیش از یک متر و متوسط ارتفاع آن شش متر است که با مصالح شفته و قلوه سنگ ساخته شده و تنها یکی از برجهای حصار باقی مانده است.

مدنیان گفت: بافت تاریخی انارک با ویژگی های خاص معماری و شهرسازی خود و وجود زندگی و رونق در آن و حفظ ارزشهای اصیل فرهنگی تاریخی، به عنوان یکی از مهمترین منابع گردشگری نیز محسوب می شود.

وی از همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی انارک به دلیل همکاری برای اجرای این پروژه قدردانی کرد.

شهر کویری انارک در 75 کیلومتری شرق نایین و حدود 240 کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد