چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

کاهش قیمت فرش دستباف به دلیل رکود

رئیس انجمن صنایع همگن فرش دستباف استان اصفهان خبر داد:

کاهش قیمت فرش دستباف به دلیل رکود

رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از کاهش 30 درصدی قیمت فرش دستباف در بعضی شهرهای کشور خبر داد.




به گزارش اینا به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ باقر صیرفیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: در اصفهان هم فرش دستباف افت قیمت داشته است اگر چه این کاهش به اندازه سایر شهرها نبوده است.

وی شرح داد: به دلیل برنامه های کاهش تورم دولت، نقدینگی کمتری در دست مردم وجود دارد و از آنجا که فرش یک کالای لوکس به حساب می آید، در حال حاضر مردم کمتر برای خرید آن هزینه می کنند و این مسئله رکود بازار فرش را به دنبال داشته است.

وی افزود: امسال در نمایشگاه فرش تهران هم کمتر شاهد حضور تاجران بودیم.

صیرفیان تصریح کرد: کاهش قیمت فرش در حالی رخ می دهد که مواد اولیه آن گران شده است و حقوق بافنده هم حتی در صورتی که فرش فروش نرود، باید پرداخت شود.

این فعال صنعت فرش اظهار کرد: برای حمایت از این صنعت باید به کارفرما تسهیلات با سود پایین یا بی سود و زمان بازپرداخت طولانی اعطا شود.

وی با اعلام اینکه اصفهان به ژاپن و اروپا صادرات فرش دستباف دارد، گفت: تحریم ها برای صادرات کالاهای این صنعت مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی بیان کرد:  8/12 درصد فرش دستباف کشور در استان اصفهان تولید می شود.

رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: بیشتر مواد اولیه فرش دستباف وارداتی است و کرک از استرالیا و نیوزیلند و ابریشم از چین و قرقیزستان وارد می شود.

صیرفیان با بیان اینکه با بیکاری کشاورزان در شرق اصفهان، باعث شده است ارتزاق بسیاری از خانواده های آنها از طریق بافندگی تامین شود، گفت: مشکلات به وجود آمده برای فرش دستباف می تواند این خانواده ها را با مشکل مواجه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد