چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

دستگیری سه شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش عباس آبادچوپانان

سه شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش عباس آباد چوپانان دستگیر شدند

اصفهان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست نایین از دستگیری سه متخلف شکار و صید در پناهگاه حیات وحش عباس آباد این شهرستان در شرق استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین اکبری روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در راستای حفاظت از تنوع زیستی و گشت وکنترل مناطق، مامورین محیط زیست پس از یک شبانه روز اقدامات ردیابی و بررسیهای نامحسوس، این شکارچیان را در ارتفاعات جنوب غرب پناهگاه حیات وحش عباس آباد شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه بازداشت کردند.

اکبری گفت: از سه شکارچی دستگیر شده که غیر بومی و سابقه دار هستند، لاشه یک راس کل وحشی و یک قبضه سلاح کالیبر 12 کشف و ضبط شد.

وی افزود: خودرو متخلفین نیز توقیف و آنان با دستور قضایی روانه زندان شدند.

نایین در شرق استان اصفهان دارای تنوع زیستی و سرمایه های طبیعی چشمگیر است و چهار منطقه تحت مدیریت و شکار ممنوع شامل «پناهگاه حیات وحش عباس آباد»، «منطقه حفاظت شده و پارک ملی سیاهکوه»، «منطقه شکار ممنوع کوه بزرگی »و «منطقه شکار ممنوع هیزم چاه» با بالغ بر 700 هزار هکتار مساحت دارد.

این مناطق با زیستگاههای غنی و متنوع، دارای جایگاه ممتازی به لحاظ ظرفیت های طبیعی و جمعیت های حیات وحش است و به همین جهت مورد توجه شدید سودجویان و متخلفین شکار و صید قرار دارد.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین و واحدهای تابع با وجود کمبود شدید نیرو با تلاش شبانه روزی به محافظت از طبیعت و تنوع زیستی این منطقه می پردازند.

شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد