چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

ایجادچهار آب انبار جدید در پناهگاه حیات وحش عباس آبادچوپانان

چهار آب انبار جدید در پناهگاه حیات وحش عباس آبادچوپانان ساخته شد

نایین،اصفهان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از ساخت چهار آب انبار جدید در پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبر داد.

حسین اکبری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای تامین بخشی از نیازهای آبی حیات وحش، چهار آب انبار جدید از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین و با حمایت ستاد مدیریت بحران با اعتباری بالغ بر 240 میلیون ریال در نواحی حساس و کریدورهای پناهگاه حیات وحش عباس آباد احداث و بهره برداری شد.

وی افزود: در این طرح متناسب با شرایط زیستگاهی نواحی انتخابی و ضرورت تسریع در اجرا، از مخازن فایبر گلاس سه لایه 9000 لیتری که دارای استحکام بالا و به لحاظ کاربردی و سرعت اجرا برای تامین آب حیات وحش بسیار موثر بوده، استفاده شده است.

اکبری ادامه داد: پس از اجرای مراحل ساخت، جهت ایجاد شرایط طبیعی، مخازن بوسیله خاک نرم و با مواد گیاهی محل پوشیده و کاملا استتار شده و برای استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفتن آب و جاری شدن آب در هنگام حضور حیات وحش از شناوری که توسط یک پوشش سنگی، بتونی و یا چوبی حفاظت می شود، استفاده شده است.

اکبری گفت: آب حیاتی ترین نیاز انواع گونه های جانوری در اقلیم های بیابانی است و تامین آن با راهکارهای مختلف از جمله مرمت چشمه ساران، ایجاد آب انبار، ساختن آبشخورها و آبرسانی های سیار یکی از مهمترین عوامل حفاظت و نگهداری حیات وحش در فصل طولانی گرما و در شرایط استمرار خشکسالی بشمار می رود.

منطقه حفاظت شده عباس آباد در 190 کیلومتری شرق نایین قرار دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد