چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

آغاز برداشت گندم درچوپانان


آغاز برداشت گندم در شهرستان نایین

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی نایین، از پنجم خرداد ماه برداشت گندم از مزارع چوپانان و از 12 خرداد در مزارع منطقه دق سرخ انارک آغاز گردید.

به گفته آقای مهندس باقریان مدیر جهاد کشاورزی نایین ، برداشت مکانیزه گندم  در این شهرستان توسط یک دستگاه کمباین در دهستان چوپانان از تاریخ 5/3/92  و در منطقه دق سرخ انارک از 12 خردادآغاز گردید. وی در ادامه افزود سطح مزارع گندم این شهرستان 460 هکتار بوده که پیش بینی می شود با متوسط عملکرد 4200 کیلوگرم در هکتار بالغ بر 1900 تن گندم در این شهرستان تولید گردد.

ارقام کشت شده گندم در این شهرستان شامل ارقام محلی، روشن، بم و ارگ می باشند که رقم بم از سال 1384 و رقم ارگ از سال زراعی جاری در راستای افزایش بهره وری از منابع آب و خاک به زارعین این شهرستان معرفی شده که از مزایای آنها نسبت به ارقام محلی و روشن، سازگاری این رقام به شوری و خشکی و همچنین مقاومت به ریزش و خوابیدگی و افزایش عملکرد در واحد سطح و کیفیت نانوایی بهتر آنها می باشد.

لازم به توضیح است در سال جاری نرخ تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان 10500 ریال اعلام و کارخانه آرد هرند و سیلوی شهید اسلامی بهارستان آماده تحویل محصول زارعین می باشند .

نقل از :www.agri-naein.i


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد